Calea ferata dintre Aeroportul Timisoara – Resita- Serbia va fi reabilitata si modernizata. Anuntul a fost facut de Ioan Popa, primarul municipiului Resita, in cadrul unui interviu pentru Ziarul Financiar in cadrul caruia precizeaza ca urmareste ca pana in 2026 sa fie finalizata reabilitarea si modernizarea caii ferate dintre aeroportul Timisoara – Timisoara – Voiteni – Resita si Timisoara-Voiteni – Stamora Moravita – legatura cu Serbia.
Proiectul este cel mai probabil sa primeaca finantare din Planul Nationale de Redresare si Rezilienta. Pana atunci insa, primarul Resitei a afirmat ca in martie va fi semnat un protocol final cu CFR Infrastructura pentru demararea acestui proiect, in prezent lucrandu-se la caietul de sarcini pentru studiul de fezabilitate, astfel incat acesta sa fie finalizat pana la sfarsitul anului 2021, iar licitatia sa aiba loc in 2022.
Pe aceste linii, afirma Ioan Popa, vor circula trenuri cu propusie pe hidrogen, care sunt deja in operare in Germania.
Iata declaratiile primarului municipiului Resita Ioan Popa pentru Ziarul Financiar:
„Un proiect de 300 mil. euro este reabilitarea si modernizarea caii ferate dintre aeroportul Timisoara – Timisoara – Voiteni – Resita si Timisoara-Voiteni – Stamora Moravita – legatura cu Serbia. Am discutat si cu fostul ministru al transporturilor Lucian Bode cat si cu Catalin Drula, actualul ministru, pentru ca Resita sa coordoneze acest proiect. Semnam in martie protocolul final cu CFR Infrastructura, iar acesta va fi al treilea semnat dupa Cluj si Brasov. Vom facilita iesirea celor din aceasta zona spre Timisoara si aeroport iar in acelasi timp facilitam accesul turistilor in zona. Pentru a primi finantare prin PNRR noi trebuie sa fim gata cu proiectul tehnic in decembrie 2022 iar proiectul trebuie sa fie gata pana in decembrie 2026.
Acum lucram la caietul de sarcini pentru studiul de fezabilitate pe care il vom lansa cel mai probabil in aprilie. Noi avem un calendar pana in decembrie 2026 ce ar trebui. Studiul de fezabilitate trebuie realizat pana la final de 2021, inceput de 2022 pentru a avea licitatia pentru proiectul tehnic si executie. Daca va reusi, in urmatorii patru ani, 2023-2026 vom face proiectul. Trenurile cu propulsie pe hidrogen sunt deja in operare in Germania. Daca tot am ramas in urma, acum trebuie sa ardem niste etape, nu putem fi tot timpul in urma. La cel cum s-a intamplat cu internetul si acum suntem in top viteza”.