INCEP LUCRARILE PE CALEA FERATA INTRE BUZAU SI FAUREI – CFR investeste peste 41 milioane lei pentru cresterea vitezei de circulatie a trenurilor la 120 km/h

Au inceput lucrarile de reinnoire a infrastructurii feroviare intre Buzau si Faurei, pentru cresterea vitezei de circulatie a trenurilor de la 30 de km/h la 120 km/h.

Durata calatoriei va fi de 27 de minute (tren IR), informeaza CFR.

Contractul a fost semnat pe 14 iulie 2021, iar Ordinul de Incepere a fost emis pe 21 iulie 2021.

Au inceput lucrarile pe tronsonul feroviar Buzau – Faurei, pentru viteza de 120 km/h. Șantierul feroviar de pe tronsonul Buzau – Faurei (firul II) este operational, lucrarile de reinnoire a infrastructurii feroviare sunt in plina desfașurare pe intreaga distanța, in lungime de 38,6 km, cu fronturi de lucru deschise pe ambele loturi Buzau – Buzau Sud – Cilibia (lotul I) si Cilibia – Faurei (lotul II)„, precizeaza CFR.

Linia are o stare tehnica nepotrivita circulatiei, nu este in conditii de fiabilitate, confort si siguranta. Uzura este de pana la 80% pentru intreg ansamblul din care este alcatuita calea ferata: sina, traverse prinderi.

Santierele de lucrari sunt deschise la aceasta ora pe ambele loturi, Buzau – Buzau Sud – Cilibia (lotul I), in lungime de 19,6 km si Cilibia – Faurei (lotul II), in lungime de 19 km, unde concomitent cu operațiunile de demontare a vechii infrastructuri, se actioneaza in acelasi timp și pentru montarea liniei noi, a traverselor de beton si a aparatelor de cale, pe intreg traseul urmand a fi introduse, la finalul lucrarilor, 25 de aparate noi de cale. In cadrul acestor ample lucrari de reinnoire a infrastructurii feroviare, prin inlocuirea la rand a elementelor caii, realizarea caii fara joante si aducerea liniei ȋn parametri tehnici proiectati, sunt prevazute inclusiv lucrari de reparații și de montare dale de beton la cele 12 treceri la nivel cu calea ferata și pe zona terasamentelor de la podurile aflate la km 161+913 și km 166+208„, arata compania.

Durata contractului este de 180 de zile de la emiterea ordinului de incepere.

Avantaje: Viteza maxima de circulatie: 120 km/ora. Durata calatoriei: 27 min (tren IR). Valoarea contractelor: 41,7 mil. lei fara TVA. Sursa de finantare: Bugetul de Stat. Durata contractului: 180 de zile (de la emiterea ordinului de incepere)„, arata CFR.

In prezent, durata calatoriei unui tren Interregio intre Buzau si Faurei (firul I) este de 41-45 de minute, iar dupa finalizarea lucrarilor pe firul II, trenurile Interregio vor circula cu viteza maxima de 120 km/h si vor parcurge cei aproximativ 40 km in 27 de minute.

Costul lucrarilor este de aproximativ 1,5 milioane de lei/km, incluzand valoarea sinelor noi care sunt achizitionate de CFR.

Ministrul Transporturilor, Catalin Drula, spunea recent ca trebuie inlocuite mii de kilometri de cale ferata degradata cu restrictii de viteza.

Sunt bani extraordinar de bine cheltuiti avand in vedere impactul rapid si urias. Am explicat in mod repetat ca dincolo de modernizarile masive pe coridoarele europene, proiecte-gigant de miliarde de euro cu timpi de implementare de ani de zile, dar care au impact pe doar cateva sute de km de retea, TREBUIE SA REINNOIM miile de kilometri de cale ferata degradata cu restrictii de viteza. Astfel de lucrari, ca pe Buzau-Faurei, ar trebui sa desfasuram pe mii de km de retea. Sunt relativ ieftine, rapide si cu castig enorme. Pentru asta, ne trebuie finantare. De aceea m-am luptat, la inceputul anului, ca in legea bugetului de stat de anul acesta la capitolul „Intretinerea infrastructurii feroviare” sa avem un plus de 200 de milioane de lei. Acesti 200 de milioane de lei de la bugetul de stat merg exact in astfel de lucrari de ȋnlocuire la rand a elementelor suprastructurii caii, pentru ridicarea restrictiei de viteza si aducerea liniei ȋn parametrii proiectati ai liniilor”, preciza ministrul recent.

El spune ca anul acesta va fi un record de linie reinnoita prin inlocuire la rand.

Dar tinta noastra ca tara, in anii urmatori, trebuie sa fie de cel putin 10 ori mai mare. Va trebui sa crestem semnificativ aceste alocari de la an la an, sa ajungem sa discutam de lucrari de reinnoire in valoare de miliarde de lei anual, pentru a putea aduce in anii urmatori calea ferata in zona decentei. M-am luptat sa avem o axa in PNRR pentru astfel de lucrari si ma voi lupta sa ni se aloce si din bugetul de stat bani mai multi in anii urmatori”, a mai spus ministrul Transporturilor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.