RESTRUCTURAREA TAROM, PE MASA STATELOR UNITE – Grindeanu a vorbit cu ambasadorul SUA despre compania aviatica

Ministerul Transporturilor si Infrastructurii, Sorin Grindeanu, a discutat despre restructurarea Tarom tocmai cu insarcinatul cu afaceri a.i. al Ambasadei SUA la Bucuresti, David Muniz. Ministrul a anuntat aceasta intalnire, in care nu spune exact si ce anume a discutat despre compania aviatica de stat, care are mari probleme financiare.

Putem insa sa ne gandim ca discutia a avut loc luand in virtutea faptului ca Tarom deruleaza un contract cu gigantul american Boeing, de la care a cumparat niste aeronave pe care acum nu are cu ce bani sa le mai plateasca.

Un schimb excelent de puncte de vedere am avut astazi alaturi de reprezentantul unuia dintre cei mai importanti parteneri strategici ai Romaniei. Alaturi de Insarcinatul cu afaceri a.i. al Ambasadei Statelor Unite ale Americii la Bucuresti, domnul David Muniz, am discutat despre relatiile de colaborare in domeniul transporturilor si infrastructurii de transport. Un punct important al discutiei a fost reprezentat de Planul National de Relansare si Rezilienta si oportunitatile pe care acesta il ofera. Am discutat despre Initiativa celor trei mari si proiectele Rail2Sea si VIA Carpatia din cadrul Initiativei. Printre subiectele abordate s-au numarat atat securitatea retelelor 5G, cat si restructurarea companiei Tarom”, anunta Grindeanu.

In 2017 si 2018 compania Tarom a inchiriat in leasing operational patru aeronave BOEING 737-800 NG. In luna iunie 2019, Tarom a anuntat ca va schimba toata flota ATR (9 aeronave), cu avioane noi, modelul ATR 72-600. Inainte de aparitia problemelor cu modelul 737 MAX, in primavara anului 2019, Tarom anuntase ca a incheiat un contract cu Boeing pentru cinci aeronave din aceasta gama, iar aparatele ar trebui livrate pana in 2023.

In luna august 2021, Tarom a anuntat oficial ca trece la faza de implementare propriu-zisa a masurii de restructurare a personalului. In cadrul masurii de restructurare a personalului a fost elaborata si aprobata o noua organigrama. Compania arata atunci ca aceasta noua organigrama corespunde volumului de activitate curent si estimat pentru anii urmatori, fiind conceputa pentru a reduce costurile si a asigura o distribuire eficienta a activitatilor la nivelul companiei.

Masura afecteaza 241 de posturi din structura curenta. Angajatii vizati de concedierea colectiva vor fi departajati pe baza unor criterii transparente, echitabile, comunicate tuturor celor implicati, evaluarile acestora fiind organizate cu furnizori externi.

Situatia financiara a companiei Tarom s-a deteriorat constant in perioada 2016-2020, atat la nivelul rezultatului din exploatare, cat si la nivelul fluxului de numerar. Tarom estimeaza pierderi de 230,13 milioane lei in 2021, la jumatate fata de cele raportate in anul 2020, de 431,3 milioane lei.

Veniturile totale preconizate pentru 2021 sunt de 1,19 miliarde lei, aproape duble fata de 2020. De asemenea, potrivit scenariului standard, considerat cel mai realist, anul 2024 ar fi anul in care rutele ajung profitabile, iar anul 2023 ar fi anul in care fluxurile de numerar devin pozitive.

Articolul precedentPASAJUL BERCENI, DAT IN TRAFIC LA TOAMNA – Proiectul depaseste 30 milioane euro
Articolul următorCNAIR SE INSTRUIESTE IN PRACTICI ANTICORUPTIE – Conducerea companiei e instruita sa nu cada prada tentatiilor

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.