Decizii importante au fost luate vineri, 4 aprilie 2025, de Consiliul de Administratie al Companiei Nationale de Investitii Rutiere (CNIR). Este vorba despre avizarea bugetului pe anul 2025 si despre aprobarea lansarii unor licitatii privind Autostrada Unirii – A8 si Drumuri Expres.
Astfel, in 2025, CNIR va avea un buget de 57,8 milioane lei. Directorul general al CNIR, Gabriel Budescu, a precizat ca bugetul asigura functionarea si dezvoltarea Companiei, implementarea proiectelor propuse, dar si realizarea unei marje de profit.
In ceea ce priveste aprobarea lansarii unor licitatii, aceasta decizie a Consiliului de Administratie al CNIR priveste contractarea serviciilor de supervizare pentru Autostrada Unirii – A8, a Drumului Expres Bacau-Piatra Neamt si a Drumului Expres Filiasi-Targu Jiu.
Iata comunicatul Companiei Nationale de Investitii Rutiere:
“Bugetul CNIR – 2025, avizat in Consiliul de Administratie
Consiliul de Administratie al Companiei Nationale de Investitii Rutiere a avizat, astazi, Proiectul de Buget de Venituri si Cheltuieli pentru 2025 si a aprobat lansarea licitatiilor necesare contractarii serviciilor de supervizare pentru Autostrada Unirii- A 8, a Drumului Expres Bacau-Piatra Neamt si a Drumului Expres Filiasi-Targu Jiu.
‘Consiliul de Administratie a avizat un Buget de 57,8 milioane lei pentru 2025. Alaturi de Bugetul de Venituri si Cheltuieli, au fost aprobate si notele (documentatiile) necesare lansarii licitatiilor de supervizare a lucrarilor de proiectare si executie pentru tronsoanele dintre Motca, Targu Frumos si Letcani ale Autostrazii Unirii-A 8, pentru cele trei loturi ale Drumului Expres Filiasi-Targu Jiu, respectiv contractul de supervizare pentru Drumul Expres Bacau-Piatra Neamt’, a declarat Presedintele Consiliului de Administratie al CNIR, Stefan Ionita.
Compania Nationala de Investitii Rutiere are alocate credite bugetare in valoare de 250 de milioane lei, fonduri care asigura derularea unor proiecte importante precum Autostrada Unirii-A8 sau realizarea studiilor de fezabilitate ale Autostrazii A 13 Brasov-Bacau si a Drumului de mare viteza Bucuresti-Giurgiu.
‘Este un Buget echilibrat care asigura functionarea si dezvoltarea Companiei, implementarea proiectelor propuse, dar si realizarea unei marje de profit. Intr-o perioada atat de scurta, in mai putin de un an, am reusit sa lansam licitatii pentru aproape 300 de kilometri de drumuri de mare viteza si am semnat deja cel mai mare contract pentru o autostrada in Romania, contractul pentru proiectarea si executia lotului Ditrau-Grinties al Autostrazii Unirii-A8. Totodata, suntem pregatiti pentru preluarea unor noi proiecte de infrastructura rutiera’, a subliniat Directorul General al CNIR, Gabriel Budescu”.