Tribunalul Bucuresti a pronuntat in aceasta seara solutia in dosarul in care compania STRACO GRUP SRL a cerut prin ordonanta presedintiala suspendarea rezilierii contractului privind constructia tronsonului Chetani – Campia Turzii din Autostrada Transilvania, dispunand blocarea efectelor instiintarii prin care Ministerul Transporturilor a incetat contractul incheiat in 2016.
La scurt timp de la pronuntarea solutiei, intr-o postare pe facebook, ministrul Transporturilor Catalin Drula a tinut sa reactioneze fata de decizia Tribunalului Bucuresti, facand apel la „cei care sunt in spatele acestei actiuni, printre care si o mare banca” sa inceteze sa faca rau interesului public: „A duce un business intr-o tara inseamna si responsabilitate, nu doar interes patrimonial imediat”, a punctat Drula.
In fulminanta sa postare, Catalin Drula denunta faptul ca CNAIR nu a fost citata la Tribunalul Bucuresti in dosarul nr. 7780/3/2021* in care s-a judecat ordonanta presedintiala de suspendare a efectelor instiintarii de reziliere a contractului de lucrari nr. 92/11528/19.02.2015, astfel incat nu a putut sa expuna „bataia de joc” in care s-au derulat lucrarile la santierul de pe tronsonul Chetani-Campia Turzii.
Ministrul Durla isi exprima insa speranta si convingerea ca Curtea de Apel Bucuresti, reprezentatii CNAIR vor putea sa arate judecatorilor care este situatia acestui contract.
Conchizand, ministrul Transporturilor a subliniat ca are incredere in Justitia din Romania si in faptul ca infrastructura isi va gasi dreptatea.
Redam postarea ministrului Transporturilor:
„REZILIEREA CONTRACTULUI A3 CHETANI-CAMPIA TURZII A FOST BLOCATA TEMPORAR LA TRIBUNALUL BUCURESTI. NE LUPTAM LA CURTEA DE APEL PENTRU INTOARCEREA ACESTEI DECIZII, PENTRU INFRASTRUCTURA DIN ROMANIA
Un complet al tribunalului a decis astazi sa emita o ordonanta presedintiala prin care instiintarea de reziliere trimisa de CNAIR in 11 martie a fost suspendata.
Reamintesc ca este vorba de un contract care trebuia sa dureze 12 luni, inceput in 2016, si care astazi este la stadiul de 40%, iar in ultimele 6 luni constructorul in insolventa a executat doar 1% din lucrari. UNU LA SUTA IN 6 LUNI!
Dupa nenumarate incercari de salvare a acestui contract, CNAIR a decis pe buna dreptate ca 5 ani e mult prea mult si ca Romania are nevoie de autostrada A3 asa ca a reziliat contractul, urmand sa reliciteze pentru terminarea lucrarilor cu un alt constructor.
Nu stim inca motivele pentru care a fost luata decizia de astazi, dar ce stim este ca:
1. CNAIR nu a fost citata si nu a putut explica judecatorilor situatia acestui contract, nu s-a putut apara.
2. Abia la Curtea de Apel, CNAIR va putea sa explice judecatorilor care este situatia acestui contract, cum s-au derulat in bataie de joc lucrarile, in timp ce pe drumul national alaturat traficul e infernal si mor oameni in accidente in fiecare an.
Le cer celor care sunt in spatele acestei actiuni (printre care si o mare banca) sa se opreasca din actiuni contrare interesului public. A duce un business intr-o tara inseamna si responsabilitate, nu doar interes patrimonial imediat.
Am incredere in Justitia din Romania, am incredere ca infrastructura isi va gasi dreptatea.
Va voi tine la curent cu evolutia acestui dosar important pentru infrastructura din Romania. Suntem aici sa aparam interesul public si sa construim autostrazi”.

[…] 22 martie, ministrul Transporturilor si Infrastructurii, Catalin Drula, a anuntat la randul sau pe pagina sa de Facebook ca rezilierea contractului pentru A3 Chetani – […]
[…] ca in data de 22 martie 2021 Tribunalul Bucuresti a pronuntat solutia in dosarul in care compania STRACO GRUP SRL a cerut prin ordonanta presedintiala suspendarea […]