JURNAL DE SANTIER DE PE TUNELUL ALINA – Managerul de proiect de pe santierul Sectiunii 4 Tigveni-Curtea de Arges, inginerul Fernando Lopes, dezvaluie cum se realizeaza lucrarile de armatura si betonare pe cele doua galerii ale Tunelului Momaia (Video)

Informatii si imagini spectaculoase de pe santierul Sectiunii 4 Tigveni-Curtea De Arges de pe Autostrada A1 Sibiu-Pitesti. Inginerul Fernando Lopes, manager de proiect pe santierul Sectiunii 4 Tigveni-Curtea de Arges a autostrazii Sibiu-Pitesti a oferit ample date tehnice despre modul de lucru si stadiul lucrarilor de la galeriile Alina si Daniela (strapuns pe 3 martie 2025), parte din Tunelul Momaia de sub dealul Momaia.

Astfel cum veti vedea mai jos este prezentat pas cu pas modul de betonare si realizare a lucrarilor pe galeria Alina, care urmeaza sa fie in curand strapunsa in totalitate, termenul estimat pentru acest eveniment fiind jumatatea lunii aprilie 2025.

In momentul fata pe santier se sapa cu doua echipe la Tunelul Alina (sensul de mers spre Sibiu spre Pitesti): „Echipa pe care am avut-o pe galeria cealalta am mutat-o pe galeria aceasta, iar in momentul de fata sapam cu doua echipe: una pe portalul spre portalul 2, inseamna sensul Sibiu spre Pitesti, si continuam care echipa care vine de la Pitesti spre Sibiu. O sa ne intalnim cu ei aproximativ la 100 de metri de la portal si se va intampla de curand”, precizeaza Fernando Lopes.

Inginerul Fernando Lopes a prezentat modul in care este efectuata membrana de izolatie la cele doua galerii ale Tunelului Momaia, dar si metoda de betonaj pentru fiecare galerie:

„Dupa membrana de izolatie, vine armatura si dupa aia betonarea.Aici betonam un segment pe zi. Fiecare segment are 12,5 metri. Aici pregatim armatura pe care o sa betonam maine. De obicei turam un segment pe zi. Acum pregatim de inchidere cofragului, la finalul zilei se betoneaza. Aici in armatura e bun sa luati in vedere si partea aceasta cu tubul, sunt negativele pentru toate sistemele care urmeaza sa fie instalate in tunel: ventilatie, sisteme de iluminare, sisteme de iesire de urgenta, telefonie, fire detection, etc.”.

Vizionati in continuare interviul cu detaliile tehnice oferite de inginerul Fernando Lopes de pe Sectiunea 4 Tigveni-Curtea de Arges:

Sectiunea 4 Tigveni – Curtea de Arges (9,86 km)

Antreprenor: PORR Construct SRL;

Durata contract: 60 de luni (16 luni proiectare, 44 de luni executie);

Valoare contract: 1,678 miliarde de lei, fara TVA;

Sursa de finantare: Programul Transport (PT);

Stadiu actual: 66,67%;

Galeria Daniela – finalizata;

Galeria Alina – 1208 m sapati din 1350m – Estimare strapungere: jumatatea lunii aprilie;

Termen deschidere: 2027.

Articolul precedentZIUA SANTIERULUI DESCHIS PE TIGVENI-CURTEA DE ARGES – Pe 27 aprilie 2025 se pot vedea „pe viu” etapele de contruire a Tunelului rutier Momaia de pe Autostrada Sibiu-Pitesti
Articolul următorLOTUL 3 AL A0 SUD, APROAPE DE FINALIZARE – Au inceput lucrarile de aplicare a marcajelor rutiere si de semnalizare rutiera verticala. Scriosteanu: „Este posibila darea in trafic a acestui lot pana la sfarsitul lunii mai”

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.