5.030.428 euro! Atat costa modernizarea Complexului Feroviar Bucuresti. CFR S.A. si Agentia Executiva pentru Inovare si Retele (AEIR), au facut marele anunt, dupa semnarea acordului de finantare.
Mai exact, CFR S.A., impreuna cu AEIR au semnat acordul de finantare, in valoare de 4.275.864 euro, suma alocata elaborarii Studiului de Fezabilitate (SF) pentru Modernizarea liniilor si instalatiilor din Complexul Feroviar Bucuresti. Este vorba despre 605,7 km de linii si instalatii.
Explicit, obiectivul implica realizarea studiului de fezabilitate, precum si elaborarea documentatiilor de aprobare a indicatorilor tehnico – economici, a exproprierilor, pregatirea caietelor de sarcini, a documentatiei de achizitie pentru lucrari de proiectare si servicii de consultanta.
Valoarea totala a proiectului se ridica la suma de 5.030.428 euro, dintre care 85%, adica 4.275.864 euro o reprezinta valoarea eligibila acordata de Fondul de Coeziune prin Mecanismul pentru Interconectare a Europei (CEF Transport), iar diferenta de 15% provine de la Bugetul de Stat.
In spatele acestui proiect amplu exista strategia CFR S.A. care cuprinde mai multe zone de analiza si dezvoltare.
Vorbim despre:
– 156,055 km aferenti Complexului Feroviar Bucuresti Nord;
– 316,323 km aferenti Inelului Feroviar al Municipiului Bucuresti;
– 133,348 km reprezinta conexiunile cu Inelul Feroviar Bucuresti.
Important de mentionat este faptul ca acest complex (CFB), leaga ramura nordica a Coridorului Rin – Dunare, si vorbim aici despre Constanta – Bucuresti – Brasov –Sighisoara – Simeria – Arad – Curtici – Lokoshaza si ramura sudica a Coridorului Rin – Dunare, unde avem: (Arad – Craiova – Bucuresti), respectiv alte sectiuni ale retelei centrale TEN-T (Bucuresti – Giurgiu; Bucuresti – Ploiesti – Focsani – Pascani – Ungheni / Vadu Siret).
Dincolo de cifre si strategii, proiectul de modernizare a infrastructurii feroviare aferente Complexului Feroviar Bucuresti reprezinta o oportunitate pentru a regandi functiunile unui spatiu dinamic, legat atat cu orasul si locuitorii sai, dar si cu marile orase din tara si Europa si a-l valoriza ca unul din cele mai importante noduri feroviare din regiunea de sud – est a Europei.
Pe de alta parte, obiectivul principal al lucrarilor de modernizare este cresterea atractivitatii / competitivitatii transportului feroviar, prin imbunatatirea calitatii serviciilor pentru calatori si pentru marfa, concomitent cu imbunatatirea sigurantei in exploatare.