CALEA FERATA INTRE TIMISOARA SI RESITA INTRA IN REABILITARE – Un tren rapid pe hidrogen este programat sa circule pe aceasta ruta

Pentru a atrage cati mai multi turisti, autoritatile pregatesc unirea Banatului de munte cu Banatul de ses prin intermediul unui tren rapid pe hidrogen. Reprezentantii administratiei locale si judetene din Timis si Caras-Severin au semnat contractul pentru realizarea de documentatii in vederea reabilitarii liniei de cale ferata intre Timisoara si Resita, cu extensie pe ruta Voiteni – Stamora Moravita – frontiera.

Pentru Romania, va fi prima investitie de acest gen, un pas istoric in reducerea emisiilor de bioxid de carbon.

Investitia se ridica la 13 milioane de lei.

Am semnat astazi, alaturi de cei trei parteneri de proiect, contractul pentru documentatiile necesare reabilitarii caii ferate Resita Nord – Timisoara Nord, cu extensie Voiteni – Stamora Moravita – frontiera. In aceasta faza, vorbim de studiile de prefezabilitate si fezabilitate, de documentatia necesara achizitiei proiectului tehnic si a executiei, cat si de documentatia pentru accesarea de fonduri nerambursabile. Este un pachet de servicii mare, care va avansa considerabil proiectul. Licitatia a fost adjudecata pentru 10.700.000 lei plus TVA, suma fiind acoperita de catre toti cei patru parteneri, noi de la CJ Timis, Consiliul Judetean Caras – Severin si primariile Timisoara si Resita”, a anuntat presedintele Consiliului Judetean Timis, Alin Nica.

Acesta spune ca intentioneaza sa recupereze banii prin Programul National de Redresare si Rezilienta (PNRR) dar se arata deschis si la alte surse de finantare.

Ne dorim ca pentru traseul de cale ferata modernizat sa achizitionam trenuri cu hidrogen, de timp train – tram, deoarece legatura dintre Timis si Caras trebuie sa fie una rapida, prietenoasa cu mediul si potrivita timpurilor in care traim. Pentru Romania, va fi prima investitie de acest gen, un pas istoric in reducerea emisiilor de bioxid de carbon, iar personal, cred ca aceasta solutie de mobilitate curata va dovedi ca tranzitia energetica catre zero emisii directe este posibila si foarte aproape”, mai spune Alin Nica.

Primaria Timisoara va contribui cu 1 milion de euro pentru acest proiect.

Consilierii locali din Timisoara au aprobat in luna februarie 2021 acordul de asociere incheiat in vederea achizitionarii in comun a serviciilor de realizare a Studiului de Prefezabilitate (dupa caz) si a Studiului de Fezabilitate pentru obiectivul de investitie ”Reabilitare/Modernizare infrastructura feroviara Resita Nord – Timisoara Nord cu extensie Voiteni – Stamora Moravita – frontiera” intre Municipiul Resita, Municipiul Timisoara, Judetul Caras-Severin si Judetul Timis”.

Odata cu acest acord a fost aprobata si „finantarea din bugetul local a contributiei financiare estimate a Municipiului Timisoara, conform acordului, respectiv 1 milion de euro, pentru achizitionarea serviciilor de realizare a Studiului de Fezabilitate si a Studiului de Prefezabilitate”.

Intreaga documentatie trebuie sa fie finalizata in 18 luni.

Documentul a fost semnat la Resita de Alin Nica – presedintele Consiliului Judetean Timis, Romeo Dunca – presedintele Consiliului Judetean Caras-Severin, Ioan Popa – primarul municipiului Resita si Dominic Fritz – primarul municipiului Timisoara.

Parteneriatul are in vedere si infrastructura rutiera. Se doreste astfel construirea unui nou drum, expres, cu trei benzi, intre Berzovia – Buzias – Topolovatul Mare – Autostrada A1. Este avuta in vedere si extinderea la patru benzi de circulatie a drumului Mosnita Noua – Buzias (DJ 592), cat si modernizarea drumului interjudetean DJ 684 pe traseul DN 68A (Cosava) – Tomesti – Luncanii de Sus – limita de judet CS – DN 68 (Voislova).

Articolul precedentAUTOSTRADA BUZAU-FOCSANI MAI FACE UN PAS IMPORTANT- Proiectul de peste 6 miliarde de lei primeste acordul de mediu
Articolul următorPASAJUL BERCENI, DAT IN TRAFIC LA TOAMNA – Proiectul depaseste 30 milioane euro

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.