Compania Nationala de Cai Ferate CFR SA si Asocierea TPF Inginerie SRL – ISPCF – Baicons Impex SRL au semnat contractul de 49.314.755 lei (fara TVA), pentru elaborarea studiului de fezabilitate si a proiectului tehnic, in vederea modernizarii liniei de cale ferata Ilva Mica– Pojorata (subsectiunea 2 a tronsonului Apahida – Suceava).
Acesta are ca obiectiv cresterea vitezei maxime de circulatie a trenurilor de calatori la 160 km/h, respectiv cu 120 km/h pentru trenurile de marfa.
Studiul de fezabilitate si proiectul tehnic au drept scop identificarea solutiilor optime pentru modernizarea liniei de cale ferata, atat din punct de vedere tehnic, operational, economic, financiar, cat si al impactului asupra mediului si al schimbarilor climatice.
Valoarea contractului este de 49.314.755 lei (fara TVA), sursa de finantare fiind asigurata din fonduri alocate prin Mecanismul pentru Interconectarea Europei – CEF Sector Transport, in procent de 85% din valoarea eligibila si de la bugetul de stat.
Durata de finalizare a contractului este de 23 de luni.
Obiectivul general al contractului de prestari servicii este modernizarea infrastructurii feroviare intre Ilva Mica si Pojorata, pentru integrarea unui transport durabil intre regiunea Centrala si Nord-Estica a tarii, asigurarea dezvoltarii socio-economice a zonelor traversate, imbunatatirea competitivitatii economice a Romaniei si asigurarea conditiilor necesare pentru cresterea numarului de pasageri si a volumului de marfuri transportate pe reteaua TEN-T.
De asemenea, contractul prevede si atingerea unor importante obiective specifice, printre care: cresterea numarului de calatori in orasele importante din tara noastra, inclusiv cresterea numarului de turisti; cresterea vitezei de deplasare si reducerea timpului de calatorie atat pe tronsonul analizat, cat si pe intreg Coridorul de transport; imbunatatirea conditiilor de calatorie si de siguranta a circulatiei, gestionand in acelasi timp impactul asupra mediului, in conformitate cu standardele europene; eficientizarea transportului de marfuri.
Studiul de fezabilitate si Proiectul Tehnic vor respecta legile, reglementarile, directivele, standardele, instructiile specifice si metodele in vigoare, cu respectarea conformitatii standardelor impuse pentru Coridoarele TEN-T si asigurarea specificatiilor tehnice de interoperabilitate pe teritoriul Romaniei.