Lufthansa, cea mai mare companie aeriana europeana, va anula pana la 33.000 de zboruri pe perioada iernii din cauza raspandirii variantei Omicron a coronavirusului, spune directorul general al companiei germane, Carsten Spohr, intr-un interviu pentru Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung. Compania se confrunta mai ales cu o absenta a pasagerilor in Germania, Austria, Elvetia si Belgia, tari care sunt afectate in mod deosebit de pandemie.
Grupul Lufthansa, care include si companiile Swiss International Air Lines, Brussels Airlines, Austrian Airlines, Eurowings si Lufthansa Cargo, are aproximativ 138.000 de angajati.
„Observam o scadere puternica a rezervarilor incepand de la mijlocul lunii ianuarie si pana in februarie si de aceea am decis sa anulam 33.000 de zboruri, adica aproximativ 10% din programul de zboruri de iarna„, a spus Carsten Spohr, citat de Agerpres.
Anterior, compania aeriana germana a anuntat ca in perioada 23-26 decembrie va anula mai multe zboruri transatlantice, in special spre Boston, Houston si Washington, din cauza inmultirii cazurilor de boala in randul pilotilor sai. Si compania aeriana scandinava SAS a anuntat miercuri anularea mai multor zeci de zboruri internationale cu plecarea din Stockholm, invocand absenta salariatilor afectati de Covid-19 sau recomandarile sanitare.
In interviul pentru Frankfurter Allgemeine Sonntagszeitung, Carsten Spohr, a dezvaluit si ca transportatorul german ar fi dorit sa anuleze si mai multe zboruri in luna ianuarie, din cauza cererii reduse, daca nu trebuia sa respecte reglementarile Uniunii Europene cu privire la utilizarea sloturilor de decolare si aterizare, care nu sunt adaptate la situatia din perioada de pandemie.
Legislatia europeana obliga transportatorii aerieni sa utilizeze cel putin 80% din sloturile lor de decolare si aterizare pe aeroporturi, in caz contrar riscand sa le piarda in urmatorul an.
„Trebuie sa operam 18.000 de zboruri suplimentare inutile in aceasta iarna numai pentru a ne garanta drepturile de decolare si aterizare. In timp ce in restul lumii au fost gasite exceptii pentru respectarea mediului in perioada pandemiei, UE nu a evoluat in aceiasi maniera. Asta afecteaza climatul si merge in directia contrara a ceea ce vrea sa realizeze Comisia Europeana cu pachetul sau ‘Fit for 55’„, a subliniat directorul general de la Lufthansa.