COMISIA EUROPENA BAGA TAROM IN GAURA NEAGRA – Administratorul TAROM Catalin Dancu: „TAROM a fost o pusculita politica de cumetrii… Ajutorul pe care Comisia Europeana il da companiei este in defavoarea TAROM si a statului”

Salvarea TAROM de la faliment este, fara doar si poate o necesitate. Asa au gandit-o si guvernantii care au decis ca Romania sa se inhame la un ajutor din partea Comisiei Europene care nu face decat sa prelungeasca agonia in care se afla compania romaneascade transport aerian. Caci, dezvaluie avocatul Catalin Dancu, cel care ocupa functia de administrator al TAROM, in cadrul interviului acordat Lumea Infrastructurii, in urma ajutorului de 200 milioane euro pe care Comisia Europeana il acorda TAROM pentru revitalizarea companiei, de fapt, Romania pierde mai mult decat castiga.

Prezent in emisiunea Lumea Infrastructurii de la Etno Tv, avocatul Catalin Dancu a precizat ca Romania va primi acesti bani in schimbul renuntarii la sloturile pe care le detine, in favoarea altor companii, in conditiile in care un slot valoreaza zeci de milioane euro, si va duce o campanie de restructurare care va conduce, in cele din urma, la desfiintarea companiei aeriene dupa anul 2026, cand TAROM va mai avea cateva aeronave, dar nu va mai avea unde sa aterizeze.

De aceea, afirma deschis administratorul TAROM, compania a fost bagata de 10 ani intr-o gaura neagra, transformandu-se in pusculita politica a politicenilor, pentru ca in prezent sa fie supus unui plan de restructurare care este profund in defavoarea companiei TAROM si a statului roman.

Cine castiga, aflati urmarind interviul intergral de mai jos.

Prezentam in continuare pasaje din declaratiile facute de administratorul TAROM, avocatul Catalin Dancu:

„TAROM a fost o pusculita politica de cumetrii si de angajari facute absolut fara nicio ratiune de management. Din pacate, Sorin Grindeanu, ca actual ministru, poarta povara acestor neaveniti din urma si a celor care au transformat aceasta companie in pusculita politica.

Apoi, management defectuos, au fost directori schimbati in cateva zile. Valoarea lor era atat de proasta incat dupa trei patru luni isi schimbau si functiile si multe alte persoane care ar fi trebuit sa ramana ca profesionisti cu functii de decizie. TAROM astazi nu are un serviciu profesionist juridic care sa il acopere interesele contractuale ale TAROM. Au realizat contracte paguboase, in detrimentul companiei pe niste avantaje clar personale, cine le-a facut pe vremuri, cu servicii extra umflate din punct de vedere a preturilor.

TAROM trebuie sa redevina, iar politica actualului Consiliu, a directorului general si a echipei sale este ca toate serviciile pe care TAROM le-a externalizat sa le aduca in cadrul companiei si sa fie el cel care va realiza pe aeroportul Otopeni, pentru toate companiile care aterizeaza toate aceste servicii care pana acum erau date in diverse locuri.

Deciziile Consiliului de administratie nu sunt blocate. Din fericire, de cand suntem in aceasta echipa, relatia Consiliului cu Executivul s-a strans foarte tare. Dar noi avem o problema: Comisia Europeana.

Din trecut, acest Guvern, nici nu mai conteaza care a fost, a semnat un plan de restructurare, de ajutor pe care Comisia Europeana il da companiei TAROM care mie mi se pare in defavoarea companiei TAROM si a statului.

A fost invitat aici ministrul Sorin Grindeanu, care a spus ca programul de restructurare al Comisiei Europene trebuie implementat pentru ca practic finantari pentru sustinerea TAROM la ora actuala nu exista. Daca gandesti asa, au dreptate, dar eu cred ca erau alte alternative, iar cei care au semnat dinainte nu au dorit sa gaseasca alternative pana sa se ajunga aici. Acum, semnat e semnat, problema este ce doreste Comisia Europeana? In timp ce toate companiile aeriene se vor dezvolta dupa perioada de pandemie si se vor deschide linii noi si toti vor vrea sa puna mana pe sloturile TAROM, sa nu credeti ca or sa ramana goale. Toata lumea spune ca aceste linii care se inchid nu ar fi profitabile pentru TAROM, dar la usa stau toate celelalte companii care abia asteapta sa puna mana pe ele. Valoarea sloturilor pe care le lasam sunt de zeci de milioane. Noi nu o sa ne putem intoarce la ele in punctul asta pentru ca 1 ianuarie 2026, cand o sa iesim din umbrela Comisiei Europene cu ajutorul dat, noi ramanem cu un numar de avioane mult mai mic decat avem acum, cu un numar mult mai mic de personal si nimeni politic nu gandeste ce se intampla de la 1 ianuarie 2026.

La 1 ianuarie 2026 o sa avem 7 ATR-uri, avioanele acelea cu elice cu care zburam prin tara, si opt avioane Boeing 737-800 Max, noi, care insa nu au cum sa faca fata la concurenta pe care vor da marile companii low-cost”.

Articolul precedentDOUA CONTRACTE IMPORTANTE SEMNATE PENTRU AUTOSTRADA MOLDOVA – Ministrul Transporturilor a cerut CNAIR sa semneze pana la finalul anului toate contractele finantate prin PNRR
Articolul următorWIZZ AIR SI AIRBUS SEMNEAZA UN ACORD PENTRU OPERATIUNI CU AERONAVE ALIMENTATE CU HIDROGEN – Wizz Air va avea in flota inca 102 aeronave A321

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.