ROMANIA VA AVEA UN NOU DRUM DE MARE VITEZA – Investitia depaseste 1 miliard de lei. CNAIR va lansa o licitatie in curand

Romania va avea un nou drum de mare viteza. A fost publicata in Monitorul Oficial al Romaniei Hotararea Guvernului pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici aferenti realizarii Drumului Expres care va face conexiunea intre Centura Municipiului Satu Mare (VO Satu Mare) si granita romano-ungara (Oar).

Proiectul vizeaza realizarea unui sector de Drum Expres intre Municipiul Satu Mare (varianta de ocolire Satu Mare) si localitatea Oar, unde se va conecta cu Drumul Expres M49, in scopul asigurarii unui parcurs mai rapid pentru traficul pe distante lungi de pasageri si marfuri, prin viteza ridicata de deplasare.

Valoarea totala a investitiei este de 1.087.359.000 lei cu TVA, iar finantarea investitiei se realizeaza prin Programul Operational Infrastructura Mare 2014-2020 (POIM) si Programul Operational Transport 2021-2027 (POM).

Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) va demara in scurt timp procedura de licitatie pentru executia lucrarilor, iar avand in vedere faptul ca avem deja proiectul tehnic realizat, se va intra direct in faza de executie, care va dura 24 luni”, spune secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scriosteanu.

Drumul Expres va strabate zonele administrative Satu Mare si Vetis si sunt prevazute urmatoarele lucrari:

  • 10,831 km Drum Expres
  • 4,031 km drum de legatura intre Drumul Expres Satu Mare – Oar si DN19
  • 2 benzi pe sens, cu o latime de 21,50 m
  • Nod Rutier VO Satu Mare
  • Nod Rutier cu drumul de legatura DN19

– Lucrari de arta

– Pasaj Nod Rutier la VO Satu Mare, km 0+408

– Pasaj pe drumul expres peste DC60, km 3+068

– Pasaj pe drum expres peste drum local, km 6+051

– Spatii de servicii tip S3, stanga/dreapta

– Centru de Intretinere si Coordonare

– Lucrari de consolidare

– Lucrari hidrotehnice

– Restabiliri legaturi rutiere

– Lucrari de protectia mediului

– Siguranta circulatiei (inclusiv sistem de monitorizare trafic – ITS)

Acest proiect face parte din Somes Expres, sector Nord Livada-Petea, iar in 𝘗𝘳𝘰𝘨𝘳𝘢𝘮𝘶𝘭 𝘐𝘯𝘷𝘦𝘴𝘵𝘪𝘵𝘪𝘰𝘯𝘢𝘭 𝘱𝘦𝘯𝘵𝘳𝘶 𝘥𝘦𝘻𝘷𝘰𝘭𝘵𝘢𝘳𝘦𝘢 𝘪𝘯𝘧𝘳𝘢𝘴𝘵𝘳𝘶𝘤𝘵𝘶𝘳𝘪𝘪 𝘥𝘦 𝘵𝘳𝘢𝘯𝘴𝘱𝘰𝘳𝘵 𝘱𝘦𝘯𝘵𝘳𝘶 𝘱𝘦𝘳𝘪𝘰𝘢𝘥𝘢 2021-2030 se regaseste ca facand parte din coridorul transfrontalier 3 CTF3-Somes.

Articolul precedentCONEXIUNE FEROVIARA PENTRU AEROPORTUL DIN TIMISOARA – Investitia de 423 milioane lei va fi gata in doi ani
Articolul următorTERMINAL INTRE ROMANIA SI SUDUL UCRAINEI – Investitia DP World faciliteaza transporturile de containere dintre Ucraina si portul Constanta

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.