Lucrarile de reabilitare si consolidare a podurilor peste Dunare continua, anunta secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scriosteanu. Si daca la Podul de la Cernavoda lucrarile se desfasoara conform graficului, la Podul de la Fetesti, oficialul a cerut antreprenorului sa mobilizeze echipe suplimentare, cu program prelungit de lucru, chiar si pe timp de noapte, pentru ca perioada de executie sa fie scurtata la maximum.
Este prima reabilitare a podurilor de peste Dunare, de cand au fost construite: de 34 de ani podul de la Cernavoda, de 35 de ani podul de la Fetesti.
Podul de la Cernavoda
Lucrarile se desfasoara conform graficului, nu au aparut probleme care sa nu fi poata fi rezolvate in termenul asumat.
Au fost decopertate toate straturile de asfalt, s-au efectuat hidro-demolarea si curatarea stratului neconform din betonul de panta, s-a refacut armatura acolo unde era deteriorata, a fost refacut betonul de panta, iar acum se realizeaza hidroizolatia si montarea parapetului podului.
S-au efectuat sablarea si protejarea prin straturi succesive de vopsea ale elementelor metalice ale podului.
Podul peste bratul Borcea (de la Fetesti)
S-a efectuat decopertarea tuturor straturilor de asfalt, s-au realizat hidro-demolarea si indepartarea stratului neconform din betonul de panta, se reface armatura acolo unde este deteriorata. Au inceput sablarea si protejarea prin straturi succesive de vopsea ale elementelor metalice ale podului.
In urma lucrarilor realizate de catre antreprenor la suprastructura podului peste bratul Borcea, situat pe Autostrada A2, la km 149+680, intrucat starea structurii nu era satisfacatoare, a fost ceruta o expertiza tehnica. Aceasta a fost realizata de Conf. Univ. Dr. Ing. Corina Chiotan si de Dr. Ing. Mihai Predescu.
“Expertiza arata ca betoanele placilor de rigidizare ale grinzilor sunt degradate in proportie de 75%, fapt ce nu se putea determina la momentul intocmirii proiectului tehnic de executie: exista crapaturi in carotele extrase. S-a ajuns la concluzia ca sunt necesare lucrari suplimentare de demolari si refaceri betoane, la suprastructura podului, pe o suprafata de aproximativ 70 metri patrati. Astfel, exista posibilitatea prelungirii perioadei de restrictii, insa fara a afecta sezonul estival. De aceea, i-am cerut antreprenorului sa mobilizeze echipe suplimentare, cu program prelungit de lucru, chiar si pe timp de noapte. Ne dorim ca perioada de executie sa fie scurtata la maximum, dar calitatea lucrarilor sa nu scada, acestea sa fie executate cu respectarea tuturor proceselor tehnologice si asigurarea sigurantei participantilor la trafic. Pentru a scurta cat se poate de mult timpul de executie, se vor folosi betoane speciale si fibre de carbon (banda de carbon)”, spune Scriosteanu.
Procedura de hidrodemolare foloseste o presiune de 2.600-2.800 bari.
Podul peste Dunare de la Cernavoda este un pod combinat de cale ferata si sosea, care traverseaza Dunarea.
Podul peste bratul Borcea este un pod combinat de cale ferata si sosea, de tip constructiv (grinzi cu zabrele si viaducte de acces), care traverseaza bratul Borcea al fluviului Dunarea si, impreuna cu podul similar de la Cernavoda, conecteaza orasul Bucuresti de Portul Constanta, unind Dobrogea de Muntenia prin Autostrada A2.