Imobilele care fac parte din coridorul de expropriere al autostrazii de centura Bucuresti km 0+000 – km 100+900″, sector Centura Nord km 0+000 – km 52 + 770, Lot 2 km 20+000 – km 39+000 vor fi despagubite cu 92,7 milioane lei.
In acest sens, este necesara aprobarea sumei cu titlu de despagubire, in valoare de 92.721.000 lei, aferenta unui numar de 938 imobile, in suprafata totala de 1.768.501 mp, arata un proiect de Hotarare a Guvernului privind declansarea procedurilor de expropriere a tuturor imobilelor proprietate privata situate pe amplasamentul suplimentar, care fac parte din coridorul de expropriere al lucrarii de utilitate publica de interes national „Autostrada de centura Bucuresti km 0+000 – km 100+900„, sector Centura Nord km 0+000 – km 52 + 770, Lot 2 km 20+000 – km 39+000.
Imobilele supuse exproprierii se afla pe raza localitatilor Corbeanca, Balotesti, Tunari, Dascalu, Stefanestii de Jos si Afumati din judetul Ilfov.
Suma de 92.721.000 lei aferenta imobilelor rezulta din rapoartele de evaluare intocmite in luna februarie 2022, de catre evaluatorul autorizat ANEVAR, Gradinaru Nicolae.
Pentru realizarea lucrarii de utilitate publica de interes national „Autostrada de centura Bucuresti„, sector Centura Nord km 0+000 – km 52+770, din punct de vedere al derularii proiectarii si executiei, obiectivul a fost impartit in 4 loturi distincte. Lotul 2, care face obiectul prezentului proiect de Hotarare a Guvernului, este cuprins intre km 20+000 – km 39+000.
“Pentru Lotul 2 al obiectivului de investitii, la momentul realizarii Proiectului pentru Autorizarea Executarii Lucrarilor de Construire, a fost identificata necesitatea ocuparii unei suprafete suplimentare de teren pentru continuarea lucrarilor, respectiv o suprafata totala de 1.768.501 mp, aferenta unui numar de 938 imobile proprietate privata, asupra carora este declansa procedura de expropriere”, se arata in document.
Proiectul pentru Autorizarea Executarii Lucrarilor de Construire a fost aprobat in cadrul Consiliului Tehnic – Economic al Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere de sub autoritatea Ministerului Transporturilor si Infrastructurii, cu Avizul nr. 5136/14.12.2021 pentru „Autostrada de centura Bucuresti km 0+000 – km 100+900 – Sector Centura Nord km 0+000 – km 52+770, Lot 2, km 20+000 – km 39+000”.
Astfel, ca urmare a finalizarii Proiectului Tehnic, a rezultat necesitatea realizarii exproprierii unor imobile suplimentare fata de cele prevazute la nivel de studiu de fezabilitate.
Prin Avizul C.T.E. CNAIR au fost aprobate modificarile survenite in cadrul proiectului fata de Studiul de fezabilitate din anul 2008. Aceste modificari au fost necesare conform Cerintelor Beneficiarului.
Modificarile survenite privesc urmatoarele:
- La Nod rutier DN1 km 22+200. Configuratia propusa pentru Nodul rutier la DN1 consta in asigurarea tuturor relatiilor de trafic prin doua trompete conectate, prima trompeta la km 22+385 al autostrazii si a doua la km 18+690 al drumului national DN1.
Suplimentar se va realiza un Pasaj pe bretea in cadrul nodului cu DN1 peste DN1 la km 18+690 al acestuia.
Pasajul pe bretea peste autostrada de la faza Studiului de Fezabilitate de la km 22+385, devine Pasaj pe autostrada peste bretea in cadrul nodului cu DN1 – km 22+385.
Suplimentar se va face un pasaj pe autostrada, peste breteaua 1, la km 22+385 si pasajul initial de pe Breteaua de la DN1 de peste autostrada, de la km 20+816, se redimensioneaza si se reloca in cadrul nodului rutier DN1- reconfigurat, pe breteaua DN1 peste DN1, la km 0+443.34 (km 18+690 pe DN1).
- Nod rutier A3 km 31+800 (Pasaj si numar de benzi la bretele)
In cadrul nodului rutier, la km 31+800 autostrada A0 traverseaza autostrada A3 cu un pasaj peste autostrada A3. Datorita oblicitatii intersectiei celor doua autostrazi si a faptului ca autostrada A3 prezinta in sectiune 3 benzi de circulatie, lungimea deschiderii centrale de traversare de 50 m, propusa prin proiect la faza Studiului de Fezabilitate, nu este suficienta pentru respectarea cerintelor imperative. Este necesara asigurarea unei deschideri centrale de 70 m, pentru traversare, datorita unghiului de 136º format de intersectia axelor celor doua autostrazi.
Configuratia propusa la faza DTAC a nodului rutier asigura o viteza de 80 km/h pe bretelele exterioare si o viteza de 60 km/h pe bretelele interioare. Lungimea bretelelor va fi mai mare decat la faza Studiului de Fezabilitate.
Pasajul peste autostrada A3 la km 31+652, va avea un numar de 8 deschideri.
- Modificare linie rosie a autostrazii pentru asigurare gabarit DJ 100 km 37+474. Se modifica linia rosie a autostrazii pentru asigurarea unui gabarit de traversare de minim 5.00m a drumului judetean DJ100 la km 37+474 pe sub autostrada.
- Modificare linie rosie a autostrazii pentru asigurare gabarit DE km 38+579. Se modifica linia rosie atat a autostrazii cat si a drumului local pentru asigurarea unui gabarit de traversare de minim 5.00 m a drumului local DE de la km 38+579 pe sub autostrada.
- Scurgerea apelor. A fost suplimentat numarul de podete si de echipari ale santurilor pentru depoluarea apelor la descarcare.
Autostrada de centura Bucuresti km 0+000 – km 100+900, care este formata din doua sectoare, respectiv sectorul Centura Nord de la km 0+000 – km 52+770 si Sector Centura Sud de la km 0+000 – km 52+770, asigura o legatura directa intre Autostrada A1 – Bucuresti – Pitesti si Autostrada A2 – Bucuresti Constanta. Aceasta autostrada va asigura fluidizarea intregului trafic rutier care tranziteaza zona capitalei precum si fluidizarea traficului generat de marile centre urbane din zona de influenta a autostrazii.
Prin Hotararea Guvernului nr. 37/2021, a fost aprobata declansarea procedurilor de expropriere a tuturor imobilelor proprietate privata care constituie coridorul de expropriere al lucrarii de utilitate publica de interes national „Autostrada de centura Bucuresti„, sector Centura Nord km 0+000 – km 52+770, pe raza localitatilor Sabareni din judetul Giurgiu, Dragomiresti-Vale, Buftea, Mogosoaia, Balotesti, Tunari, Dascalu, Stefanestii de Jos, Ganeasa, Pantelimon si Cernica din judetul Ilfov.
Pentru obiectivul de investitii „Autostrada de centura Bucuresti„, sector Centura Nord km 0+000 – km 52+770, si ai obiectivului de investitii „Autostrada de centura Bucuresti”, sector Centura Sud km 52+770 – km 100+900„indicatorii tehnico – economici au fost aprobati prin Hotararea Guvernului nr. 233/2008.