Lucrarile la pasajul denivelat superior DN21-Drajna (Drum TransRegio Braila-Slobozia-Calarasi-Chiciu) au inceput in forta. Amplasamentul acestei lucrari a fost predat constructorului la data de 11 ianuarie, anul acesta.
Este vorba despre realizarea unei supra-traversari pe DN21, cu o lungime de 2,7 km, iar pasajul propriu-zis se va intinde pe 305 metri. Pasajul va traversa totodata si DN 3A Lehliu – Fetesti, drum national paralel cu CF 800.
”Dintre cei 214 piloti necesari pasajului, s-au forat, armat si turnat deja 57. De asemenea, pana acum s-au executat 45% dintre coloanele de balast necesare consolidarii terenului de fundare, respectiv 902 dintre cele 1969 de coloane. Acestea au diametrul de 500 de mm si adancimea de 9m”, anunta secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scriosteanu.
Se lucreaza la devierea celor 2 conducte de apa cu diametrul de 1.000 mm, pentru a permite realizarea pasajului.
A fost armat, cofrat si turnat primul radier, care se afla intre CF si DN3. Si se lucreaza la realizarea armarii a inca doua radiere.
Pasajul de la Drajna va fi parte integranta a viitorului drum TransRegio (TR ISTER) Braila-Slobozia-Calarasi-Chiciu, de aproximativ 142 km, din care 35 de kilometri sunt pe teritoriul judetului Ialomita.
Valoarea investitiei este de peste 98 milioane de lei, fara TVA, din fonduri externe nerambursabile, iar termenul de executie este de 1 an si jumatate.
”Dar, inca de la desemnarea companiei castigatoare, am discutat cu conducerea acesteia, care si-a asumat ca va realiza pasajul inainte de termenul prevazut in contract”, mai spune Scriosteanu.