STADIUL LUCRARILOR LA DRUMUL DE LEGATURA DN5-GIURGIU – Conditiile meteo au intarziat proiectul

Conditiilor meteo au intarziat „putin” lucrarile la drumul de legatura DN5 Giurgiu, iar proiectul va avansa in functie de vreme. Catalin Tolea, sef santier ”Drum de legatura DN5 Giurgiu, a prezentat stadiul lucrarilor si precizeaza ca ca ritmul depinde si de temperaturi ridicate si felul in care va evolua vremea pe termen scurt. El admite insa ca exista solutii de remediere.

Seful de santier afirma ca acum se afla cu lucrarile la amplasamentul viitoarei intersectii giratorie sud din cadrul drumului de legatura DN5 Giurgiu, giratia facand legatura cu Oinacu, Giurgiu, si viitoarea strada Unirii.

Potrivit proiectului, drumul de legatura DN 5 km 60+500 – Soseaua de Centura – Pod Prieteniei km 61+400 are o lungime de 5,72 km si va sigura conexiunea rutiera intre DN5 si punctul de trecere a frontierei Giurgiu. Viitorul drum rapid se desprinde din DN 5, la km 56+197, printr-o intersectie giratorie si se continua spre sud, intersectandu-se cu DN 5 si DJ 507, printr-un alt sens giratoriu la km 62+404. Drumul ajunge in sensul giratoriu de la punctul vamal prin Strada Unirii, aceasta urmand a fi reabilitata la 2 benzi pe sens, cu aceeasi structura ca a variantei ocolitoare.

Lucrarea se va executa in doua etape. In prima etapa, vorbim de devierea traficului, evacuarea unei benzi, plus suplimentarul si refacerea sistemului rutier si relocarea traficului pe sistemul nou creat si apoi demolarea existentului in etapa a doua si ce a mai ramas de executat. Din cauza conditiilor meteo suntem putini intarziati. Lucrurile au fost putin afectate insa avem disponibile solutii de remediere. In functie de vreme vom avansa cu lucrarea. Vom face o varianta provizorie ocolitoare pentru a putea facilita executia lucrarii (defapt pentru a diminua etapele de lucru). Aici va veni un podet pentru acces„, afirma seful de santier, intr-un interviu publicat pe contul de Facebook al CNAIR.

Contractul pentru Drumul de Legatura DN 5 – Podul Prieteniei a fost semnat in noiembrie 2019 cu antreprenorul Porr din Austria pentru 106 milioane lei, iar lucrarile au inceput in octombrie 2020, cu termen contractual de finalizare aprilie 2022. Soseaua va avea profil 2X2, separator median si carosabil din beton, fiind prima lucrare noua cu placi din beton dupa tronsonul Bucuresti – Fundulea de pe Autostrada Soarelui, deschis in 2004 si cu reparaţii (frezarea cimentului si asternerea unor straturi de asfalt) care se vor finaliza in aceasta toamna.

Santierul pentru construirea Drumului de Legatura intre DN 5 si Podul Prieteniei Giurgiu – Ruse ar urma sa fie terminat pana la sfarsitul anului, potrivit ministrului Transporturilor, Catalin Drula.

Cautam solutii si suntem pregatiti. Sa speram ca vremea va fi de partea noastra. Pana acum acesta a fost cel mai mare impediment. Acum ne aflam pe amplasamentul viitoarei giratii sud din cadrul drumului de legatura DN5 Giurgiu. Giratia face legatura cu Oinacu, Giurgiu, si viitoarea strada Unirii. Lucrarea a evoluat firesc. S-au facut excavatiile la cotele din proiect. In acel moment am intalnit o groapa de gunoi. Initial, solutia a fost de extra-excavatii de un metru si jumatate. La inca un metru jumatate dupa cum se observa cu ochiul liber de extra-excavatie este tot gunoi. Amplasamentul este, din cate am constatat, pe o fosta groapa de gunoi de care nu a stiut nimeni. In momentul de fata se asteapta o solutie cu privire la decontaminarea zonei deoarece astazi sunt blocate lucrarile din cauza acestui gunoi. Vorbim de o lucrare mai delicata„, spune Catalin Tolea.

In urma excavatiilor, s-a aflat ca ar mai fi de scos o cantitate insemnata de gunoi (variabil intre 2 si 4 metri) fata de cotele actuale la care sunt constructorii.

Vorbim de o groapa consistenta de gunoi pe care nu poti sa fondezi un viitor drum nou in orice conditii. Trebuie solutii serioase. Pe amplasamentul la kilometrul 4-500. Dupa cum se observa lucrarile au fost demarate. Se lucreaza la podet si ne apropiem de final. Urmeaza hidroizolatia si betonul de protectie a hidroizolatiei. In mare parte, terasamentele, in afara de zona pasajelor, se aproprie cu pasi rapizi de stratul de forma. La zona rampelor este, intradevar, mai mult de lucru. Pe amplasamentul situat la viitoarea intersectie cu strada Muntenia (o strada ce va fi amenajata de primarie). In prezent, se desfasoara lucrari de relocare ale utilitatilor intr-un ritm accelerat. La km 3-300 vedeti in spatele meu liantul hidraulic pe terasament ce a fost raspandit pentru lucrarea de imbunatatire a umpluturilor de terasamente prin frezare cu lianti hidraulici. Practic, este o metoda de imbunatatire a capacitatii portante a umpluturilor„, adauga el.

In zona de parcari a proiectului, lucrarea de terasamente este foarte aproape de pat de drum. La ora actuala, pentru parcarea din stanga se demareaza lucrari de canalizare pluviala (canalizare, spatii sanitare etc.).

Pentru parcarea din dreapta avem, deocamdata, depozitate materiale pentru suprastructura drumului. La km 1-500 avem primul pasaj din cadrul proiectului. Au fost executate elevatiile si urmeaza placa de suprabetonare. La km 0 din cadrul proiectului viitoarea giratie nord se desfasoara lucrari de asfaltare a viitoarei giratii. Se asterne stratul de baza din cele 3 straturi„, mai spune Catalin Tolea.

Daca lucrurile merg in continuare bine, pe aceasta sosea se va putea circula, in ciuda startului intarziat, in primavara anului viitor. Valoarea contractului este de 106.638.187,87 lei fara TVA, finantarea proiectului fiind asigurata din fonduri europene nerambursabile.

Drumul de legatura DN5 – Podul Prieteniei se alatura unui proiect mai amplu pentru construirea unei sosele de centura a orasului Giurgiu, care are o lungime totala de 12,1 km. Proiectul include construirea a doua pasaje de cale ferata, patru poduri, patru intersectii cu sens giratoriu si doua spatii de parcare de scurta durata. Valoarea totala a proiectului  este de 397.736.418 lei, 85% din aceste costuri fiind finantate prin Fondul de Coeziune al Uniunii Europene.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.