S-A SEMNAT CONTRACTUL PENTRU PROIECTAREA LOTULUI 2 AL DRUMULUI DE MARE VITEZA FILIASI-LUGOJ – Proiectanti romani, francezi si italieni au castigat contractul 35,76 milioane de lei, fara TVA

CNAIR a semnat contractul pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate necesar constructiei lotului 2 (65 de km) al drumului de mare viteza Filiasi-Lugoj (230 km). Astfel, Lotul Drobeta Turnu Severin- Domasnea (65 km) al Drumului de mare viteza Filiasi-Lugoj are de astazi contract pentru proiectare semnat, anunta ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. Contractul de 35,76 milioane de lei fara TVA a fost castigat de asocierea EGIS ROMANIA SA – EGIS INTERNATIONAL S.A.S. – PRIMACONS GROUP SRL – ITALROM INGINERIE INTERNATIONALA SRL – ECO GEODRUM SRL.

Asocierea de proiectanti (romani, francezi si italieni) are la dispozitie 35,76 milioane de lei (fara TVA) si 26 de luni pentru elaborarea studiului de fezabilitate”, spune Grindeanu.

Numele castigatorului este dezvaluit de seful CNAIR, Cristian Pistol.

Castigatoarea contractului pentru lotul 2 (Drobeta Turnu Severon – Domasnea) este asocierea EGIS ROMANIA SA – EGIS INTERNATIONAL S.A.S. – PRIMACONS GROUP SRL – ITALROM INGINERIE INTERNATIONALA SRL – ECO GEODRUM SRL. Valoarea contractului este de 35,76 milioane de lei, fara TVA iar durata acestuia este de 28 luni. Constructia acestui proiect de infrastructura va asigura conectivitatea intre centrele economice importante Craiova-Filiasi-Drobeta Turnu Severin–Domasnea, prin realizarea unui drum la standarde europene, care va imbunatati semnificativ conditiile pentru transportul de marfuri asigurand si spatii de parcare si odihna pentru conducatorii auto in conditii de siguranta”, spune Pistol.

Este al doilea contract semnat pentru proiectarea unuia din cele 4 loturi ale Drumului de mare viteza Filiasi-Lugoj.

Primul contract (pentru proiectarea lotului Filiasi-Drobeta Turnu Severin) a fost semnat in data de 10 iunie. Acest lot are o lungime de 70 de km, iar valoarea contractului pentru elaborarea studiului de fezabilitate (care trebuie finalizat in 18 luni) este de peste 21 de milioane de lei (fara TVA).

Asocierea PROIECT-CONSTRUCT REGIUNEA TRANSILVANIA SRL – PERFECT CONSULT EUROPE SRL – EAST WATER DRILLINGS SRL a castigat contractul pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate al lotului 3 al Drumului de mare viteza Filiasi-Lugoj. Contractul pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate al lotului Domasnea-Caransebes (45 km) al Drumului de mare viteza Filiasi-Lugoj are o valoare de 22,29 milioane de lei, fara TVA.

Finantate prin Programul Transport (PT2021-2027), aceste contracte reprezinta prima etapa necesara constructiei Drumului de mare viteza Filiasi-Lugoj (230 km), care are ca principal scop cresterea sigurantei si a eficientei economice a retelei de transport europene care tranziteaza Romania.

Construirea drumului de mare viteza Filiasi – Drobeta Turnu Severin – Lugoj, va conduce la descongestionarea traficului pe DN6 si va realiza un nou culoar de circulatie prin zona de sud ce va lega partea sud – estica a tarii cu partea de vest, respectiv Culoarul IV Pan European, aflat in curs de executie.

Traseul actual principal ce realizeaza legatura intre Filiasi si Lugoj este asigurat de drumul national DN6, un traseu cu cate o banda de circulatie pe sens si cu un trafic foarte ridicat, cu sectoare pe care este atinsa capacitatea de circulatie a drumului.

Drumul de mare viteza Filiasi-Lugoj este impartit astfel:

Lotul 1 (Filiasi-Drobeta Turnu Severin) va avea o lungime de aproximativ 70 de km 

Lotul 2 (Drobeta Turnu Severin – Domasnea) va avea o lungime de aproximativ 65 de km 

Lotul 3 (Domasnea-Caransebes) va avea o lungime de aproximativ 45 de km 

In strategia privind infrastructura de transport rutier, la nivelul Uniunii Europene, drumul de mare viteza Filiasi – Drobeta Turnu Severin – Lugoj face parte din reteaua de transport TEN-T Comprehensive realizand legatura intre marile centre urbane, cu imbunatatiri ale duratei calatoriei si scaderea timpului dedicat deplasarii, in special pentru rutele transcarpatice, generatoare de intarzieri. Realizarea proiectului contribuie la realizarea obiectivului principal privind imbunatatirea mobilitatii prin dezvoltarea retelei TEN-T.

Ministerul Transporturilor si Infrastructurii a elaborat Programul Operational Transport (POT) aferent perioadei de programare 2021 – 2027, astfel obiectivul „Drumul de Mare Viteza Filiasi – Drobeta Turnu Severin – Lugoj” este cuprins in cadrul acestui plan, in cadrul retelei rutiere primare.

In cadrul documentului strategic de programare a investitiilor in infrastructura, Master Planul General de Transport al Romaniei, sunt specificate urmatoarele: „Solutia tehnica de legatura rutiera dintre doua localitati poate fi schimbata printr-o fundamentare justificata de o analiza de detaliu la nivelul unui studiu de fezabilitate, daca au fost identificate schimbari majore socio-economice in aria de influenta a legaturii rutiere sau modificari majore ale MZA-ului”.

Articolul precedentINTARZIERI PE CULOARUL TRAFIC MURES NORD – Strabag a solicitat inca o amanare din cauza ca nu s-a incadrat in termenele asumate. Autoritatile risca sa piarda fondurile europene
Articolul următorINVESTITII URIASE IN DRUMURILE DIN JUDETUL ILFOV – Autoritatile aloca 1 miliard de lei in reparatia drumurilor

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.