AVIONUL LUI NICOLAE CEAUSESCU, SCOS LA LICITATIE – Pretul de pornire pentru Rombac „Super One-Eleven” este de doar 25.000 de euro

Rombac „Super One-Eleven”, considerat o bijuterie a industriei aeronautice locale, prin lansarea careia fostul dictator Nicolae Ceausescu a dorit o incununare a independentei industriei romanesti, este scos la licitatie pe 27 mai, pentru pretul de pornire de doar 25.000 de euro.

In august 1982 era prezentat public primul si singurul avion de pasageri construit in Romania – ROMBAC 1-11 (sau Rombac One-Eleven), iar primul zbor oficial a fost executat in toamna aceluiasi an pe aeroportul Baneasa, in fata intregii conduceri a statului roman. Zborul inaugural cu pasageri al avionului ROMBAC 1-11 avut loc un an mai tarziu, in ianuarie 1983, pe ruta Bucuresti-Timisoara, iar prima cursa externa a acestui aparat a fost efectuata in martie acelasi an pe ruta Bucuresti-Londra. Astfel, Romania devenea primul stat comunist din lume, exceptand URSS, care producea un avion de pasageri cu reactie. Modelul avionului apartine companiei britanice British Aircraft Corporation (BAC) iar motoarele erau fabricate la uzinele Aerofina si Turbomecanica, insa sub licenta Rolls Royce.

Avionul „Super One-Eleven” a fost folosit pentru zborurile oficiale ale lui Nicolae Ceausescu timp de 4 ani, intre 1986 si 1989.

Avionul va fi scos la licitatie pe data de 27 mai, pretul de pornire fiind 25.000 de euro, iar pe aceeasi data si la acelasi pret va fi scos la licitatie si avionul folosit de Ion Iliescu in timpul primului mandat de presedinte.

ROMBAC 1-11 (sau Rombac One-Eleven) este primul avion de pasageri cu reactie produs in Romania. A fost construit la Intreprinderea de Avioane Bucuresti, dupa licenta avionului englez mediu curier BAC 1-11, avion proiectat la inceputul anilor ’60 si produs intre anii 1963-1982 de compania British Aircraft Corporation (…) Inainte de 1989, Intreprinderea de Avioane Bucuresti, actuala Romaero Baneasa, a construit 9 aparate de acest tip, fiind singurul avion comercial cu reactie din Europa comunista, cu exceptia URSS. Acest Rombac, YR-BRE, a fost avion prezidential intre 1986 si 1989”, se arata pe site-ul casei de licitatii Artmark.

Aeronava folosita de Ion Iliescu, denumita „Negresti”, este ultimul Rombac 1-11 construit in Romania si a efectuat primul zbor in anul 1989.

Cele doua aeronave fac parte din patrimoniul cultural national mobil, la categoria tezaur. Acestea pot fi vazute pe site-ul casei de licitatii Artmark sau in catalogul online, incepand de miercuri. Licitatia are loc incepand de pe 27 mai.

Articolul precedentINCEP LUCRARILE LA AUTOSTRADA DE CENTURA – CNAIR a semnat contractul cu constructor roman Dorinel Umbrarescu pentru executia Lotului 2 Nord din A0. Drula promite ca da drumul la A0 pana in 2024
Articolul următorCELE MAI SIGURE COMPANII AERIENE IN DOMENIUL SANATATII SI AL SIGURANTEI – KLM si Virgin Atlantic castiga cea mai importanta certificare

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.