INCEP LUCRARILE LA AUTOSTRADA DE CENTURA – CNAIR a semnat contractul cu constructor roman Dorinel Umbrarescu pentru executia Lotului 2 Nord din A0. Drula promite ca da drumul la A0 pana in 2024

Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a semnat miercuri, 12 mai 2021, contractul pentru proiectarea si executia Lotului 2 Nord (Corbeanca – Colentina) din Autostrada de Centura a Bucurestiului – A0 cu constructorul roman ASOCIEREA SA & PE CONSTRUCT SRL SPEDITION UMB SI TECHNOSTRADE SRL, PRIN LIDERUL ASOCIERII SA & PE CONSTRUCT SRL (foto). La semnarea contractului au luat parte reprezentatii firmei romanesti de constructii condusa de Dorinel Umbrarescu, directorul general al CNAIR Mariana Ionita, dar si ministrul Transporturilor Catalin Drula.

Trebuie precizat ca semnarea contractului pentru inceperea lucrarilor la Lotul 2 din A0 – Nord are loc dupa ce Curtea de Apel Bucuresti a solutionat definitiv dosarul nr. 737/2/2021 respingand contestatia formulata de trei companii de constructii, chineza, italiana si turca impotriva Deciziei nr.175/c5/2284/2289/2295 din 26.01.2021 pronuntate de Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor (CNSC) privitoare la rezultatul procedurii de atribuire prin licitatie deschisa a contractului de achizitie publica avand ca obiect „Proiectare si executie autostrada de centura Bucuresti km 0+000-km 100+900, sector centura nord km 0+000 – km 52+770, lot 2″.

Catalin Drula: „Avem promisiunea ca va fi scurtata perioada de proiectare, astfel incat la inceputul sezonului de lucru 2022 sa inceapa santierul”

Anuntul a fost facut de ministrul Transporturilor Catalin Drula pe pagina sa de Facebook, unde a precizat totodata ca cel tarziu in 2024 A0 va fi finalizata. Totodata, Drula a subliniat ca i-a transmis constructorului roman sa dea dovada de seriozitate in executia lucrarii, si pe cat posibil sa o urgenteze, primind in schimb promisiunea ca „va fi scurtata perioada de proiectare, astfel incat la inceputul sezonului de lucru 2022 sa inceapa santierul”.

Iata precizarile ministrului Transporturilor:

„A0 NORD LOT 2 – CONTRACT SEMNAT ASTAZI!

Inca o promisiune respectata.

Asa cum anuntam saptamana trecuta la finalul sedintei de Guvern, CNAIR a semnat azi contractul pentru proiectarea si executia lotului 2 al autostrazii de centura a Bucurestiului (semi-inelul nordic).

Constructorul roman – acelasi ca pe lotul 4 al A0 Nord – se poate apuca acum de lucru, dupa ce ultima contestatie pentru tronsonul 2 (intre DN1 – Corbeanca si DN2 – Afumati) a fost respinsa recent de Curtea de Apel Bucuresti.

Contractul pentru cei 19 km ai lotului dintre Corbeanca si Afumati prevede 12 luni pentru proiectare si 22 de luni pentru executie. Aici vor fi construite 2 noduri rutiere + 10 poduri si pasaje.

I-am cerut antreprenorului sa dea dovada de aceeasi seriozitate pe care a aratat-o pana acum si sa urgenteze, pe cat se poate, lucrarile pe care le are pe A0.

Avem promisiunea ca va fi scurtata perioada de proiectare, astfel incat la inceputul sezonului de lucru 2022 sa inceapa santierul. Vom analiza, de asemenea, daca nodul cu DN1 (proiectat in studiul de fezabilitate datand din 2008) se poate redesena, astfel incat sa permita relatii mai eficiente de intrare si iesire din autostrada.

Vreau ca in 2023 A0 sa inceapa sa preia din traficul care sufoca Bucurestiul si Ilfovul, iar in 2024 sa putem circula integral pe Autostrada de Centura a Bucurestiului – un proiect pentru care ma lupt din 2016 incoace.

Vom face tot ce ne sta in putinta ca fix asta sa se intample”.

Irinel Scriosteanu: „In maximum 2 ani (2022), vom finaliza cele 5 pasaje pe actuala Centura a Bucurestiului si in maximum 3 ani (2023), cele 3 loturi de pe A0 Sud”

La randul sau, secretarul de stat din Ministerul Transporturilor Irinel Scriosteanu a precizat zilele trecute ca pe tot amplasamentul A0 Nord au fost realizate exproprierile pe culoarul de baza, urmand executia lucrarilor, in vreme ce pe A0 Sud se asteapta ca pana in 2023 sa fie data in folosinta: „Autostrada de Centura Bucuresti A0 va avea o lungime totala de 101 km si este parte a unui urias proiect european de infrastructura rutiera numit Coridorul 4 pan-european, care traverseaza Romania de la Vest la Est, pe directia Nadlac – Arad – Timisoara – Lugoj – Deva – Sibiu – Pitesti – Bucuresti – Constanta.

Asa cum am promis, in maximum 2 ani (2022), vom finaliza cele 5 pasaje pe actuala Centura a Bucurestiului, respectiv Mogosoaia, Berceni, Cernica, Domnesti si Popesti-Leordeni (Oltenitei) si, in maximum 3 ani (2023), cele 3 loturi de pe A0 Sud, adica 52 de km din Autostrada Bucurestiului, A0 Sud”, a precizat Irinel Scriosteanu.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.