DOAR MAJORAREA BILETULUI NU FACE METROUL RENTABIL – Drula reactioneaza dupa ce s-a propus ca pretul calatoriei sa fie de 50 lei: „Metrorex nu si-a platit darile la stat, intre martie si decembrie anul trecut, insa a marit salariile”

Razboiul dintre ministrul Transporturilor si seful de sindicat de la Metrorex, Ion Radoi, pare departe de a se fi incheiat. Ministrul Transporturilor, Catalin Drula, ii raspunde acum lui Ion Radoi si afirma ca Metrorex, administratorul retelei de metrou, nu si-a platit darile la stat in perioada martie-decembrie 2020, in schimb a marit salariile. Mai mult, oficialul spune ca in companie exista in prezent personal angajat doar pe hartie si care nu a trecut pe acolo niciodata, lucru pe care ministerul il controleaza in prezent.

Subventia pe care Metrorex o incaseaza lunar se ridica la 50 milioane lei, la care alte 11 milioane lei sunt incasarile din biletele de calatoriile, insa cheltuielile sunt aproape duble.

„Razboiul” Drula-Radoi a escaladat in luna martie, dupa ce ministrul a anuntat ca va demola toate chioscurile din subteran construite ilegal. Ulterior, Capitala a fost paralizata intr-o zi de greva de la metrou. Peste 250.000 de calatori au ramas fara transportul prin subteran, dupa ce sindicalistii au decis sa faca un protest spontan.

Un grup de lucru special constituit analizeaza toate variantele pentru a tine Metrorex pe linia de plutire iar la sfarsitul lunii va prezenta propunerile pentru rederesarea companiei, toate variantele fiind luate in calcul, inclusiv intrarea in insolventa.

Inainte de pandemie, metroul transporta zilnic 650.000 – 700.000 de calatori, iar acum cifrele oficiale arata o scadere semnificativa, numarul zilnic de calatori fiind de aproximativ 200.000.

Metrorex estimeaza pierderi de 230 de milioane de lei in 2021, cu 63 de milioane lei mai mult fata de pierderile de anul trecut (167 milioane lei in 2020).

Nu cresterea de tarife rezolva dezechilibrul acestei companii, si va dau cateva cifre. Ei incaseaza 50 de milioane din subventie lunar, din bugetul national, 11 milioane din incasari de bilete si au cheltuieli de 100. Inseamna ca lipsesc in fiecare luna 39 de milioane, care sunt pierderi. De altfel un lucru care este putin ştiut este ca anul trecut Metrorex, intre martie si decembrie, nu si-a platit darile la stat. S-au strans 213 milioane de lei, deci nu au platit contributiile obligatorii, pensii, sanatate şomaj, cinci milioane sunt penalitati si in aceste conditii li s-au marit salariile. Avem si informatii ca exista personal angajat doar pe hartie, oameni care nu au trecut pe acolo niciodata sau aproape niciodata. Sunt controale, verificari pentru a-i identifica pe acesti indivizi”, a explicat ministrul Transporturilor, la Radio Romania Actualitati.

Ion Radoi: “ Cel mai important punct de azi este cel referitor la insolventa acestei activitati a metroului pentru ca nu este rentabil”

Presedintele „Unitatea” – Sindicatul Liber din Metrou (USLM), Ion Radoi, a declarat marti ca pretul unei calatorii cu metroul ar trebui majorat pana la 50 de lei pentru ca societatea Metrorex sa devina rentabil, asa cum isi propun noua conducere a companiei si ministrul Transporturilor.

Cel mai important punct de azi este cel referitor la insolventa acestei activitati a metroului pentru ca (atat conducerea Metrorex cat si cea a Ministerului Transporturilor considera ca metroul, n.r.) nu este rentabil. Va rog sa verificati: in toata lumea metrourile sunt subventionate, nu exista nicio insolventa niciunde. Peste tot, tariful, pentru ca este vorba de transport public comun, este subventionat. S-au trezit acum cativa, cei care sunt acum la conducerea Metrorex si a ministerului, s-au trezit sa faca metroul rentabil. Asteptam si noi aceasta minune. In aceste conditii, cand noi avem deficit de personal, ce vor dumnealor? Sa elimine nici mai mult, nici mai putin decat 1.700 de oameni si sa majoreze tariful la metrou. Pai daca metroul din Londra, care este dezvoltat pe 6 inele, si care are 25 de lei tariful la un bilet, nu 2,5 lei, deci de 10 ori mai mare, si tot n-au reusit sa faca metroul rentabil. Si a venit domnul Drula si vor sa faca metroul din Bucuresti rentabil. Pai la ce nivel trebuie sa ridici tariful unui bilet ca sa-l faci tu rentabil? Iti trebuie sa-l duci la 50 de lei sau ceva de genul asta. In aceste conditii noi n-avem cum sa supravietuim, daca ei o tin pe a lor – sa facem metroul rentabil”, a afirmat Ion Radoi.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.