Agentia pentru Protectia Mediului Sibiu a emis pe 7 februarie acord de mediu pentru Autostrada Sibiu – Fagaras. Lungimea totala a traseului va fi de 68,05 kilometri si va fi impartita in patru tronsoane. De asemenea, noua sosea de mare viteza va fi conectata la DN1 cu un drum de legatura de 5,65 kilometri.
Valoarea totala a investitiei este estimata la 7,5 miliarde de lei cu TVA.
Surse din cadrul Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) au declarat pentru ”Lumea Infrastructurii”, in luna ianuarie, ca procedura de achizitie publica pentru proiectarea si executia lucrarilor la Autostrada Sibiu – Fagaras se va lansa in acest an.
”Anul acesta vrem sa scoatem la licitatie contractul pentru proiectare si executie. La sfarsitul anului trecut, Ministerul Transporturilor si Infrastructurii a avizat studiul de fezabilitate pentru Autostrada Sibiu – Fagaras. Autostrada va avea o lungime estimata de 68 de kilometri si o valoare totala estimata la circa7,5 miliarde de lei, fara TVA”, au declarat surse din cadrul CNAIR, pentru ”Lumea Infrastructurii”.
Autostrada Sibiu – Fagaras face parte din reteaua TEN-T Comprehenive, sectiunea care traverseaza Romania vest – est, pe ruta Nadlac – Arad – Lugoj – Deva – Sibiu – Fagaras – Brasov – Ploiesti – Bucuresti – Constanta.
Cele patru tronsoane ale proiectului sunt:
– Boita – Avrig
– Avrig – Arpasu de Jos
– Arpasud de Jos – Sambata de Sus
– Sambata de Sus – Fagaras (drum de legatura DN1).
Autostrada Sibiu – Fagaras se va desprinde din Autostrada Sibiu – Pitesti printr-un nod rutier de mare viteza, la Boita.
Viteza de proiectare pentru aceasta autostrada va fi de 140 km/ora, insa in zonele de deal va fi redusa la 100 km/ora, iar la nodurile rutiere – 80 km/ora.
Autostrada Sibiu – Fagaras va avea in total sapte noduri rutiere, la Boita, Avrig, Arpasu, Victoria, Sambata, Ileni si Fagaras.
Comitetul interministerial a aprobat pe 27 ianuarie 2022 proiectul Autostrazii Sibiu- Fagaras, dupa ce studiul de fezabilitate fusese analizat si avizat de Consiliul Tehnico- Economic de Avizare al Ministerului Transporturilor si Infrastructurii, la data de 28 decembrie 2021.
Secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scriosteanu, anunta atunci ca traseul Autostrazii Sibiu-Fagaras porneste din dreptul localitatii Boita si se termina in apropierea Municipiului Fagaras.
”Traseul trece adiacent de localitatile Turnu Rosu, Sebesu de Jos, Racovita, Marsa – Avrig, Porumbacu de Jos – Porumbacu de Sus, Sarata, Scoreiu, Carta, Arpasu de Jos, localitati ce apartin judetului Sibiu si de localitatile Ucea de Jos – Ucea de Sus, Vistea de Jos – Vistea de Sus, Dragus, Sambata de Jos, Voila – Voivodeni, Dridif – Luta, Hurez, Municipiul Fagaras si Ileni, din judetul Brasov”, spunea oficialul la acea data.
Lungimea autostrazii este de 68 km si este impartita in 4 tronsoane:
- Tronsonul 1 – km 0+000 – km 14+253 Boita (Autostrada Sibiu-Pitesti) si Avrig-Marsa (DJ105G)
- Tronsonul 2 – km 14+253 – km 34+175 Avrig-Marsa (DJ105G) si Arpasu de Jos (DN1)
- Tronsonul 3 – km 34+175 – km 51+785 Arpasu de Jos (DN1) – Sambata de Sus (DJ 105B)
- Tronsonul 4 – km 51+785 – km 68+050 Sambata de Sus (DJ 105B) – Municipiul Fagaras/ Drum de legatura cu DN1.
Lansarea procedurii de achizitie publica pentru proiectare si executie lucrari la Autostrada Sibiu – Fagaras ar putea avea loc in trimestrul I al acestui an.
Contractul de „Revizuire Studiu de Fezabilitate pentru Autostrada Sibiu-Fagaras” a fost semnat in aprilie 2015 cu asocierea Aecom Inginieria – Consitrans – Search Corporation pentru suma de 16,31 de milioane de lei, fara TVA. In lungime de 68 de kilometri, tronsonul Sibiu – Fagaras va face parte din Autostrada Sibiu – Brasov, ceruta de companii precum Continental, unul dintre cei mari angajatori privati din Romania.