Constructorul oradean Trameco, firma a grupului Selina detinut de omul de afaceri Beniamin Rus, a relizat in 2020 un profit net de 1,45 milioane lei, in crestere cu 15% fata de 2019 (1,26 milioane lei), insa veniturile din exploatare au scazut cu 42%, la 79,16 milioane lei, de la 135,75 milioane lei in anul 2019.
Cheltuielile din exploatare au scazut tot cu 42%, la 77,44 milioane lei, de la 133,64 milioane lei.
Cifra de afaceri neta s-a ridicat in 2020 la 83,86 milioane lei, comparativ cu 114,71 milioane lei in anul anterior.
Indicatorii au fost aprobati de actionari in urma cu doua saptamani.
Trameco, lucrari pentru CNAIR
In cursul anului 2020, compania a executat mai multe lucrari, al caror beneficiar principal este Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).
Astfel, o asociere de firme romanesti condusa de catre Trameco lucreaza la pasajul Berceni. Pasajul de la intersecția Soselei Berceni cu DNCB vine la pachet si cu largirea la patru benzi pe o lungime de inca 2,5 km a actualei centuri, costul total fiind de 30,5 milioane euro.
De asemenea, CNAIR a anuntat in martie ca patru asocieri de firme au depus oferte pentru proiectarea si executia a 26,35 km de autostrada intre Suplacu de Barcau si Chiribis, tronsonul din Autostrada Transilvania abandonat de Bechtel. Trameco se afla intr-una din cele patru asocieri: Asocierea Drum Asfalt SRL (lider de asociere) – Trameco SA – OPR Asfalt SRL – Obras Publicas Y Ragadios SA – Citadina 98 SA – Lemacons SRL. Valoarea estimata a contractului scos la licitatie este de circa jumatate de miliard de lei, cu 6 luni proiectare si 18 luni pentru executie.
De asemenea, pe 2 octombrie 2018, Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a anuntat castigatorul licitatiilor pentru constructia Autostrazii Transilvania, intre Chiribis si Bors. Contractele pentru proiectarea si executia subsectiunilor 3C2 (Chiribis – Biharia, intre km 30+550 si km 59+100) si 3C3 (Biharia – Bors, intre km 59+100 și km 64+450) ale Autostrazii Brasov – Tg. Mures – Cluj – Oradea (Autostrada Transilvania), fusesera castigate de Asocierea Trameco – Vahostav – Drumuri Bihor – Drum Asfalt – East Water Drillings.
Astfel, de la Chiribis pana la Biharia, pe circa 28 de kilometri, constructia autostrazii e deja contractata cu o asociere condusa de Trameco (ofertant acum intr-o asociere si pe tronsonul Chiribis – Suplacu de Barcau). Pe tronsonul Suplacu de Barcau – Nusfalau, circa 13.5 km, contractul a fost semnat inca din septembrie 2020 cu turcii de la Nurol.
Trameco este lider pe piata de logistica in constructii din vestul tarii. La finalul lui 2020, compania avea 113 salariati.
Compania si-a deschis o filiala in Ucraina in 2017, prin care a derulat activitati de constructii de drumuri.
Predecesoarea firmei Trameco este IUGTC Oradea, infiintata in 1979 pe scheletul vechii sectii de exploatare Statia de Utilaj Greu si Transport Oradea, apartinand intreprinderii IUGTC Cluj, care deservea domeniul constructiilor industriale din judetele Bihor, Satu Mare si Maramures. Baza tehnico-materiala a firmei a fost conceputa ca un atelier central de reparatii generale pentru Ardealul de Nord, cu o supafata de 5,2 ha, dotata cu toate utilitatile, canalizare pluviala, industriala, apa calda, apa industriala si complex de spalare, fiind situata pe Calea Borsului nr. 14/A, unde a ramas pana astazi.
In anul 2000 SC Selina SRL Oradea cumpara un pachet de actiuni detinut de catre FPS la TRAMECO SA si devine actionar majoritar, detinand in prezent 93,39 % din capitalul social al firmei.
Intrarea firmei in Grupul de Firme Selina inseamna transformarea Trameco in principala forta logistica a grupului si, implicit, o crestere spectaculoasa a numarului de utilaje si a dotarilor tehnice.