Airbus, unul din cei mai mari constructori de aeronave din lume, a anuntat ca se reorganizeaza. Constructorul vrea sa infiinteze noi companii de aerostructuri in Franta si Germania si poarta discutii cu privire la platforma industriala in Spania.
Noua companie din Franta va reuni activitatile gestionate in prezent in cadrul Airbus in Saint-Nazaire si Nantes, impreuna cu cele ale Stelia Aerospace la nivel mondial, iar compania din Germania ar urma sa reunească activitatile Stade si Structure Assembly din Hamburg cu cele ale Premium Aerotec din Nordenham, Bremen si, partial, din Augsburg.
Constructorul aeronautic european Airbus a livrat anul trecut 566 de avioane comerciale, cu 34% mai putin decat cele 863 de aeronave livrate in 2029, pe fondul dificultatilor provocate de pandemia de Covid-19 companiilor aeriene din intreaga lume. In pofida scaderii cu o treime a numărului de avioane livrate in 2020, Airbus a ramas pentru al doilea an consecutiv cel mai mare producator global de avioane, in conditiile in care rivalul american Boeing a livrat doar 118 aeronave in primele 11 luni ale anului trecut.
De asemenea, pe parcusul anului trecut a primit comenzi ferme pentru 268 de avioane, ceea ce inseamna o scădere de 65% comparativ cu 2019, cand a primit comenzi ferme pentru 768 de avioane. La finele lunii decembrie carnetul de comenzi al Airbus se ridica la 7.184 de aparate, fata de 7.482 de aparate la finele lui 2019.
In 2019, a generat venituri de 70 de miliarde de euro si a avut 135.000 de angajati.
Redam mai jos integral comunicatul Airbus:
„Airbus a oferit mai multe detalii partenerilor sai sociali in timpul unei reuniuni a Comitetului European de Intreprindere (SE-WC) cu privire la evaluarea in desfasurare de catre companie a configuratiei sale industriale din Europa, in special in ceea ce priveste activitatile de aerostructuri din Franta si Germania.
Airbus si-a reafirmat intentia de a construi un lant valoric de asamblare a aerostructurilor mai puternic in întregul sau sistem industrial in fata partenerilor sai sociali si considera ca asamblarea aerostructurilor este esentiala pentru activitatea sa. Airbus si-a prezentat planurile de a crea doua companii integrate de asamblare a aerostructurilor in centrul sistemului sau industrial, pentru a consolida gestionarea fluxului de valoare si pentru a pregati compania pentru viitorul sau pe termen scurt si lung.
Ca parte a acestor planuri, si dupa finalizarea cu succes a procesului social in curs, noua companie din Franta va reuni activitatile gestionate in prezent in cadrul Airbus in Saint-Nazaire si Nantes, impreuna cu cele ale STELIA Aerospace la nivel mondial. O alta companie din Germania ar urma sa reuneasca activitatile Stade si Structure Assembly din Hamburg cu cele ale Premium AEROTEC din Nordenham, Bremen si, partial, din Augsburg, reechilibrand in acelasi timp activitatile catre partea superioara a lantului valoric si revizuind implicarea sa in productia de piese de detaliu.
Aceste doa noi companii de asamblare a aerostructurilor, ambele detinute in totalitate de Airbus, nu vor mai fi furnizori ai Airbus, ci vor fi integrate in Airbus, simplificand atat coordonarea, cat si interfetele intr-o noua configuratie industriala. De asemenea, statutul lor distinct le-ar permite sa se concentreze pe segmentul lor industrial si sa fie mai eficiente si mai agile, promovand competitivitatea, inovarea si calitatea in beneficiul programelor Airbus de astazi si de maine.
Airbus intentioneaza, de asemenea, sa creeze un nou actor global in domeniul pieselor de detaliu, ancorat in Germania. Nascuta din actuala Premium AEROTEC, aceasta noua entitate, cu amploarea si tehnologiile sale avansate, va fi mandatata sa valorifice perspectivele semnificative de crestere pe termen lung cu Airbus, precum si cu clientii externi, atat pe platforme civile, cat si militare.”