VINEREA NEAGRA DE LA METROU– Liniile de metrou sunt blocate de la 3 dimineata. Sindicalistii USLM ameninta cu greva permanenta in subteran si nu accepta negocieri cu directorii Metrorex

Razboi total pe liniile de metrou. Membrii Unitatea – Sindicatul Liber Metrou (USLM) din Metrorex au blocat vineri, 26 martie 2021, incepand cu ora 3.00 dimineata liniile de metrou, impiedicand circulatia trenurilor. Cu efect direct asupra populatiei care calatoreste cu metroul, actiunea sindicalistilor de la USLM vine la o zi de la somatia facuta de Metrorex, prin directorul Stefan Paraschiv, prin care a cerut dezafectarea spatiilor comerciale din incinta metroului detinute de Sindomet Servcom SRL, societate gestionata de USLM, pana la 2 aprilie 2021 (Click aici pentru a citi).

Imediat dupa aceasta somatia, presedintele Sindicatului USLM, Ion Radoi, a acuzat ca decizia Metrorex de a inchide magazinele de la metrou reprezinta o actiune de intimidare care nu va putea fi pusa in practica, atat timp cat in instanta se judeca un dosar avand acest obiect.

Director Metrorex Stefan Paraschiv: „Asa-zisul protest spontan reprezinta in fapt o actiune sindicala”

Cateva ore mai tarziu, mai exact de la 3 dimineata, membrii USLM, angajati ai Metrorex au luat decizia de a bloca circulatia la metrou, astfel ca au intrat pe calea ferata de la Piata Unirii, au pus lacatul pe unele intrari la gurile de intrare in subtera si au oprit circulatia metrourilor.

Redam comunicatul Metrorex din 26 martie 2021:

„Circulatie perturbata la metrou !

In dimineata zilei de 26 martie, reprezentanti ai sindicatului USLM au organizat un protest spontan in statia Piata Unirii.
Acestia au coborat in tunel, pe calea de rulare, si au impiedicat pornirea la timp, conform programului normal, a trenurilor de pasageri.
Asa-zisul protest spontan reprezinta in fapt o actiune sindicala, in timpul careia reprezentantii USLM au refuzat orice tentativa de dialog cu conducerea Metrorex.
Desi sindicalistii au lasat de inteles ca ar avea o lista de cereri, invitatiile repetate de intalnire cu managementul companiei au fost ignorate complet pe parcursul noptii.
Din cauza actiunii sindicatului, dar mai ales pentru siguranta membrilor acestuia, care se afla pe calea de rulare, liniile de metrou nu pot fi puse sub tensiune pentru operarea trenurilor de pasageri.
Pe aceasta cale dorim sa adresam scuze bucurestenilor si ii rugam sa inteleaga ca, desi consideram actiunea sindicala nejustificata, nu putem risca viata unor oameni.
De asemenea asiguram locuitorii Capitalei ca intreprindem toate actiunile legale la dispozitia noastra pentru a reporni activitatea metroului in siguranta.
Multumim pentru intelegere.
Director General,
Ec. Stefan Paraschiv”

Angajatii Metrorex au alta varianta

Acuzatiile pe care le aduc insa angajatii Metrorex conducerii actuale nu au legatura, potrivit acestora, cu spatiile comerciale din incinta metroului, ci cu faptul ca Ministerul Transporturilor a anuntat noi concedieri in Metrorex, in conditiile in care in prezent se inregistreaza un deficit de personal calificat, dar si cu faptul ca urmeaza noi reduceri salariale.

Inca de la orele diminetii s-ar fi incercat stabilirea unei legaturi pentru negocieri, fiind avansata ideea formarii unei echipe de 10 membri ai USLM care sa mearga la negocieri. Aceasta propunere a fost refuzata de reprezentantii sindicatului de la metrou, care l-au invitat la randul lor pe Paraschiv, dar si pe ministrul Transporturilor Catalin Drula – caruia i-au cerut frenetic demisia din functie – sa vina in subteran la negocieri.

„Comandantul nu vine la armata, ci armata la comandant”, le-ar fi transmis directorul Metrorex Stefan Paraschiv angajatilor cand s-a avansat propunerea purtarii unor negocieri.

De altfel, despre problemele pe care le au in subteran reprezentatii USLM au vorbit si intr-un comunicat emis la scurt timp de la momentul somarii de dezafectare a spatiilor comerciale de la metrou, acestia acuzand ca Guvernul intentioneaza sa blocheze activitatea Magistralei 2 prin concedierea mecanicilor de tren si sa inchida complet Magistrala 5.

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.