AEROPORTUL INTERNATIONAL BRASOV – GHIMBAV – Se fac primele masuratori pentru legatura feroviara cu orasul Brasov, evaluata la 300 milioane euro

Lucrarile la Aeroportul International Brasov – Ghimbav evolueaza rapid, iar consultantul care lucreaza la documentatia tehnica pentru calea ferata Brasov – Aeroport a facut deja primele masuratori in teren. Investitia, estimata in total la 300 milioane de euro, ar trebui sa fie finantata prin Planul National de Relansare si Rezilienta (PNRR). Legatura feroviara reprezinta o etapa obligatorie in viabilizarea Aeroportului pentru transportul de marfuri, a precizat miercuri, 24 martie, Adrian Vestea, presedintele Consiliului Judetean Brasov.

In cadrul studiului de fezabilitate sunt analizate doua variante de traseu. Astfel, de comun acord cu Consiliul Judetean a fost agreata linia de cale ferata dezvoltata pe ruta Brasov – Bartolomeu – Ghimbav, din care la iesirea din statia Ghimbav se va desprinde pe un traseu nou de aproximativ 2,5 km, pana in dreptul aerogarii, scrie publicatia Buna Ziua Brasov.

Legatura feroviara, proiectata inclusiv pentru transportul de marfa

La inceputul lunii martie 2021 au fost efectuate masuratori topografice in incinta si in imediata apropiere a Aeroportului. Linia de racord va avea accesibilitate directa in aeroport si dinspre Fagaras, oferind astfel posibilitatea de conectivitate la aeroport si a pasagerilor din zona Sibiu si Tara Fagarasului.

Studiul de fezabilitate include intr-o faza ulterioara dublarea si electrificarea acestei linii, precum si realizarea conexiunii feroviare a Aeroportului cu Magistrala 300, in zona statiei Bod. Costurile exacte ale acestor investitii vor rezulta in urma finalizarii studiului, insa estimarile merg spre 300 de milioane de euro. Gara Ghimbav este la 9 km de Brasov, iar gara Bod este la 12 km. Costurile sunt ridicate inclusiv pentru ca se vrea ca legatura sa fie importanta si pentru transportul de marfa, iar la Feldioara exista un plan de dezvoltare a unui centru intermodal.

Pe langa faptul ca vom avea un terminal care permite un trafic de 1,2 milioane de pasageri pe an, ne propunem ca judetul Brasov sa devina si din punct de vedere logistic un important centru de cargo la nivel national. Din acest punct de vedere, legatura feroviara reprezinta o etapa obligatorie in viabilizarea Aeroportului pentru transportul de marfuri, iar conectarea acestuia de magistrala feroviara 300, in zona localitatii Bod, va putea conduce, in perspectiva, la dezvoltarea unui centru intermodal in zona Feldioara”, a spus miercuri, 24 martie, Adrian Vestea, presedintele Consiliului Judetean Brasov, potrivit presei locale.

Studiul de fezabilitate este in etapa de elaborare

La inceputul anului 2020, Divizia Investitii din cadrul Sucursalei Regionale CFR Brasov a anuntat ca studiul de prefezabilitate si cel de fezabilitate pentru linia de cale ferata spre Aeroportul de la Ghimbav sunt cuprinse in lista obiectivelor de investitii finantate din surse proprii, solicitand Consiliului Judetean Brasov documentatii care sa faca referire la aceasta investitie sau in care sa fie evidentiata realizarea conexiunii feroviare cu Aeroportul, astfel incat sa se treaca direct la intocmirea studiului de fezabilitate, avand in vedere ca necesitatea si oportunitatea investitiei sunt evidente.

Dupa o tentativa de achizitie esuata, in toamna anului 2020 Regionala CFR Brasov a atribuit contractul pentru realizarea studiului de fezabilitate (SF) privind conexiunea feroviara a Aeroportului, document care in prezent se afla in etapa de elaborare. Totodata, Regionala CFR Brasov a primit aviz favorabil de la Primaria Brasov si de la Primaria Ghimbav pentru realizarea acestei investitii.

Lucrarile la terminalul Aeroportului International Brasov – Ghimbav sunt aproape finalizate

Reamintim ca Lumea Banilor a scris recent ca lucrarile la terminalul Aeroportului International Brasov – Ghimbav sunt finalizate, iar finisajele interioare sunt aproape gata Anuntul a fost facut pe 12 martie de Adrian Vestea, presedinte al CJ Brasov, pe pagina sa de Facebook. S-a lucrat intens in ultimul an, iar autoritatile spera ca aeroportul poate fi functional de la finalul acestui an, desi cu pandemie foarte multe lucruri sunt incerte. Se poarta discutii cu mai multe companii pentru concesionarea si operarea aeroportului de la Ghimbav.

La aproape un an de la momentul inceperii lucrarilor la Terminalul Aeroportului International Brasov, constructia este terminata, iar finisajele interioare sunt in stadiu final de executie”, a scris acum doua saptamani pe Facebook Adrian Vestea, presedinte al CJ Brasov, care a publicat si un video cu aeroportul.

Contractul pentru proiectarea si executia lucrarilor la terminalul Brasov are o valoare de 145.581.179 lei (inclusiv TVA). Terminalul are o suprafata desfasurata de 12.031 mp, iar proiectul tehnic a fost realizat de arhitectul Dorin Stefan.

Oficialii din Brasov au inceput discutiile cu mai multe companii pentru concesionarea si operarea aeroportului de la Ghimbav.

Cele mai recente discutii au fost in februarie cu polonezii de la LOT, insa si alte companii aeriene s-au aratat interesate de deschiderea de rute spre Brasov, cum ar fi Turkish Airlines, Wizz Air, Blue Air, Lufthansa sau El Al.

Articolul precedentZBOR DIRECT SUCEAVA-BUCURESTI – Compania Blue Air a introdus 3 zboruri saptamanale cu preturi comparabile unei calatorii cu trenul
Articolul următorDACIA OPRESTE PRODUCTIA LA MIOVENI – Producatorul auto, nevoit sa inchida temporar fabrica din cauza crizei semiconductorilor

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.