RESTART PENTRU AUTOSTRADA PLOIESTI-BRASOV – CNAIR a dat ordinul de incepere pentru revizuirea studiului de fezabilitate

Ministrul Transporturilor, Catalin Drula, a anuntat joi, 11 martie, pe pagina sa de Facebook, prima intalnire oficiala cu proiectantul pentru pregatirea tehnica a autostrazii Ploiesti-Brasov (A3). Ministrul a precizat ca intra in discutie solutii moderne, cu tuneluri in zonele Busteni si Sinaia. In aceasta etapa se desfasoara studiul alternativelor de traseu cu schite, sisteme rutiere proiectate, scurgerea apelor si identificarea constrangerilor de pe fiecare optiune.

Conform unui comunicat al MTI, joi, 11 martie, reprezentantii CNAIR au inmanat Ordinul de Incepere pentru serviciile necesare completarii/revizuirii Studiului de Fezabilitate, elaborarii Proiectului Tehnic, pentru Autostrada Bucuresti – Brasov, tronson Ploiesti – Brasov.

Demersul se inscrie in seria procedurilor initiate in urma semnarii in data de 12 februarie 2021, de catre CNAIR cu Consitrans SRL a contractului pentru „Completare/Revizuire Studiu de Fezabilitate, elaborare Proiect Tehnic, pentru Autostrada Bucuresti – Brasov, tronson Ploiesti – Brasov”.

A fost dat astazi ordinul de incepere, astazi, 11 martie, in prima intalnire oficiala cu proiectantul la sediul CNAIR. Aceasta autostrada trebuie pregatita fara cusur din punct de vedere al documentatiei tehnice si studiilor de teren. Nu ne mai permitem intarzieri. Ne dorim solutii moderne, cu tuneluri (Busteni+Sinaia), solutii prietenoase cu turismul si mediul. Conform contractului, una dintre primele etape este pregatirea studiilor de trafic: modelarea traficului, a fluxurilor de circulatie, prognoza de trafic si finalizarea acestui capitol. In paralel se desfasoara studiul alternativelor de traseu cu schite, sisteme rutiere proiectate, scurgerea apelor si identificarea constrangerilor de pe fiecare optiune. Dupa o etapa de consultare publica se aproba traseul final”, a explicat ministrul pe pagina sa de Facebook.

El a adaugat ca studiile contractate sunt cele hidrologice, hidraulice si geotehnice, un capitol foarte important pentru orice constructie executata fara probleme in teren.

Am cerut managementului CNAIR sa accelereze toate procedurile, astfel incat sa nu mai inregistram nici macar o zi intarziere in derularea contractelor gestionate de Companie. Daca timp de 30 de ani, au fost stabilite termene ce nu au fost respectate, astazi suntem in situatia in care nu ne mai permitem sa pierdem niciun moment. Numai asa vom putea sa ducem la capat proiecte precum cel de astazi, iar romanii sa aiba infrastructura pe care o merita. Am cerut antreprenorului o mobilizare exemplara si sa dea dovada de mult profesionalism. Sa ne dea livrabile permanent si sa aiba un bun dialog cu autoritatile locale. O sa fie un proiect transparent unde toata lumea o sa stie, la zi, stadiul implementarii”, a spus ministrul Catalin Drula, conform comunicatului.

Trebuie sa incepem lucrul efectiv cu utilaje in teren cat mai repede pe aceasta autostrada”, a punctat seful de la Transporturi.

Studiul de Fezabilitate are in vedere o analiza multicriteriala a variantelor de traseu, un studiu de trafic pentru o perioada de perspectiva de 30 de ani si investigatii de teren (geotehnice, hidrologice, topografice, arheologice etc). Contractul va cuprinde si o evaluare a impactului asupra mediului, o analiza cost-beneficiu si realizarea unui model financiar al proiectului.

Catalin Drula a subliniat ca pe sectoarele critice, unde traficul este infernal (centurile de la Comarnic si Busteni) si pe Ploiesti – Comarnic, a cerut proiectantului ca documentatia sa fie livrata in avans.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.