EXPERTIZA BEI PENTRU METROUL DE LA AEROPORT – Catalin Drula vrea o analiza a Bancii Europene de Investitii pentru Magistrala M6

Ministerul Transporturilor solicita sprijinul expertilor Bancii Europene de Investitii pentru a decide daca va continua sau nu proiectului Magistralei M 6 pana la Otopeni, decizia urmand sa fie luata pana la sfarsitul anului, a anuntat ministrul de resort, Catalin Drula (foto).

Comisia Europeana a aprobat o finantare de peste 500 de milioane de euro doar pentru prima sectiune a Magistralei M 6 pana in zona Baneasa, iar pentru construirea urmatoarelor sase statii ar fi nevoie de bani din imprumuturi si de la buget a explicat ministrul Catalin Drula.

Reamintim ca, asa cum a scris Lumea Infrastructurii la inceputul lunii februarie, conform programului anual al achizitiilor sectoriale cu finantare din fonduri nerambursabile aprobat la 3 decembrie 2020 sunt deja prevazute in 2021 inca 6 licitatii pentru constructia Lotului 1.1, dar si a Lotului 1.2 (statia Tokyo – Aeroportul Otopeni) din Magistrala M6. Licitatiile, conform planului initial, ar fi avut ca termen calendaristic pentru initierea procedurii in luna februarie 2021.

Vom face o analiza pe costurile pe care le-ar implica acest proiect, ce trafic are in momentul de fata, care este complementaritatea cu linia de tren care exista. Va dau numai un singur detaliu: ganditi-va ca ai un tren care face la jumatate fata de metrou. Liniile de metrou, sa nu uitam, costa foarte mult in operare. Linia M5, asa cum este in momentul de fata, are costuri de aproape 200 de milioane pe an. Pentru al doilea sector, Comisia Europeana a refuzat finantarea, tocmai pentru ca au avut dubii legate de fezabilitatea acestui proiect”, a spus Catalin Drula la Radio Romania Actualitati.

Licitatia pentru construirea primei sectiuni de pe M 6 este ingreunata din cauza contestatiilor, iar termenul limita de finalizare pentru a nu pierde finantarea europeana este decembrie 2023, imposibil de respectat, avand in vedere ca nici nu au inceput lucrarile.

Lumea Infrastructurii a facut, la inceputul lunii februarie 2021, o trecere in revista a lucrarilor prevazute a fi demarate in 2021 pentru constructia Magistralei M6:

1.Contract lucrari: Proiectare si executie lucrari structura de rezistenta pentru Lotul 1.1.: 1 Mai – Tokyo pentru realizarea obiectivului de investitii „Legatura retelei de metrou cu Aeroportul International Henri Coanda Otopeni (Magistrala 6. 1 Mai – Otopeni)

-Valoarea estimata a contractului de achizitie publica (lei, fara TVA) – 1.269.784.510

-Sursa de finantare – POIM, bugetul de stat

-Data estimata pentru initierea procedurii – 15.03.2019

-Data estimata pentru atribuirea contractului de achizitie publica – iulie 2021

2.Contract lucrari: Proiectare si executie lucrari structura de rezistenta pentru Lotul 1.2.: Tokyo – Aeroportul Otopeni pentru realizarea obiectivului de investitii „Legatura retelei de metrou cu Aeroportul International Henri Coanda Otopeni (Magistrala 6. 1 Mai – Otopeni)

-Valoarea estimata a contractului de achizitie publica (lei, fara TVA) – 1.318.363.469

-Sursa de finantare – POIM, credit extern JICA, bugetul de stat

-Data estimata pentru initierea procedurii – decembrie 2020

-Data estimata pentru atribuirea contractului de achizitie publica – august 2021

3.Contract lucrari: Proiectare si executie Pachetul 2: Arhitectura, Cale de rulare, instalatii electromecanice si de curenti slabi pentru realizarea obiectivului de investitii „Legatura retelei de metrou cu Aeroportul International Henri Coanda Otopeni (Magistrala 6. 1 Mai – Otopeni)

-Valoarea estimata a contractului de achizitie publica (lei, fara TVA) – 836.686.332

-Sursa de finantare – POIM, bugetul de stat

-Data estimata pentru initierea procedurii – februarie 2021

-Data estimata pentru atribuirea contractului de achizitie publica – septembrie 2021

4.Contract lucrari: Proiectare si executie Pachetul 3.1: Lucrari pentru sistemul de siguranta si automatizare a traficului, inclusiv achizitie de material rulant pentru punerea in functiune a obiectivului de investitii „Legatura retelei de metrou cu Aeroportul International Henri Coanda Otopeni (Magistrala 6. 1 Mai – Otopeni)

-Valoarea estimata a contractului de achizitie publica (lei, fara TVA) – 547.411.467

-Sursa de finantare – POIM, bugetul de stat

-Data estimata pentru initierea procedurii – februarie 2021

-Data estimata pentru atribuirea contractului de achizitie publica – septembrie 2021

5.Contract servicii: Monitorizarea tehnologica a riscurilor structurale si geotehnice pe perioada de pregatire, exeucite si dupa finalizarea lucrarilor aferente realizarii obiectivului de investitii „Legatura retelei de metrou cu Aeroportul International Henri Coanda Otopeni (Magistrala 6. 1 Mai – Otopeni)

-Valoarea estimata a contractului de achizitie publica (lei, fara TVA) – 53.281.320

-Sursa de finantare – POIM, bugetul de stat

-Data estimata pentru initierea procedurii – februarie 2021

-Data estimata pentru atribuirea contractului de achizitie publica – iulie 2021

6.Contract servicii: Informare si publicitate pentru obiectivul de investitii „Legatura retelei de metrou cu Aeroportul International Henri Coanda Otopeni (Magistrala 6. 1 Mai – Otopeni)

-Valoarea estimata a contractului de achizitie publica (lei, fara TVA) – 1.077.891

-Sursa de finantare – POIM, bugetul de stat

-Data estimata pentru initierea procedurii – februarie 2021

-Data estimata pentru atribuirea contractului de achizitie publica – iulie 2021

7.Contract furnizare Dotari UIP M6: „Legatura retelei de metrou cu Aeroportul International Henri Coanda Otopeni (Magistrala 6. 1 Mai – Otopeni)

-Valoarea estimata a contractului de achizitie publica (lei, fara TVA) – 329.186

-Sursa de finantare – POIM, bugetul de stat

-Data estimata pentru initierea procedurii – februarie 2021

-Data estimata pentru atribuirea contractului de achizitie publica – iulie 2021

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.