RECEPTIE AMANATA – Pasarela pietonala de la statia de metrou Berceni, inaugurata in februarie

Inaugurarea pasarelei pietonale de la Berceni, care ar putea „salva” cel putin 20 de minute de blocaj in trafic pentru aproximativ 10.000 de persoane, este asteptata cu sufletul la gura, inca de anul trecut, de locuitorii din zona. Reprezentantii primariei Popesti-Leordeni spun ca receptia finala a lucrarii va avea loc, cel mai probabil, la jumatatea lunii februarie, in prezenta specialistilor de la Inspectoratul de Stat in Constructii.

Unul dintre cele mai asteptate proiecte de infrastructura din zona de Sud a Capitalei ar urma sa fie dat in folosinta in cel mult doua saptamani.

Acum ne aflam in procedura de receptie finala a lucrarilor. Plata catre Inspectoratul de Stat in Constructii a valorii care ne revine noua si colegilor de la Sectorul 4 a fost facuta si acum depinde cand ne programeaza ca sa facem receptia finala. In principiu, speram ca in jurul datei de 15-20 februarie”, a explicat pentru buletin.de Bogdan Cernatescu, seful Directiei de Administrare a Domeniului Public si Privat din cadrul Primariei Popesti-Leordeni.

Proiectul este un parteneriat intre Primaria Sectorului 4 si cea a orasului Popesti-Leordeni iar constructia, care deserveste zona de Sud a Capitalei, aflata in boom imobiliar, face legatura intre orasul Popesti-Leordeni si Sectorul 4 peste liniile de metrou. Pasarela pietonala are in componenta doua turnuri de circulatie, unul amplasat in sectorul 4, altul in Popesti-Leordeni, si un pasaj orizontal, de 65 de metri lungime. Este construita peste linia de metrou de suprafata care este paralela cu Soseaua Berceni. De la statia Dimitrie Leonida (fosta IMGB) de pe Magistrala 2, metroul isi continua traseul la suprafata, pana la ultima statie, Berceni (fosta Depoul IMGB).

Fara aceasta scurtatura cei care locuiesc in zona ar trebuie sa ocoleasca 1,4 kilometri pentru a ajunge la statia de metrou.

Contractul a fost castigat de S.C. ALPENSIDE S.R.L iar lucrarile au inceput in luna mai. Desi finalizate in mare parte la finalul lui 2020, au mai fost necesare o serie de ajustari.

Cei de la Metrorex ne-au impus sa nu se vada din interior astfel ca a trebuit sa matuim geamurile”, mai spune Bogdan Cernatescu.

Lucrarile au inceput in luna mai 2020 si au termen initial de executie de 90 de zile, termen depasit dupa ce au fost solicitate o serie de ajustari Valoarea investitiei se ridica la aproximativ 6 milioane de lei, fara TVA. 80% din cheltuieli au fost suportate de Primaria Popesti-Leordeni, iar restul de 20% de Primaria Sectorului 4. In zona ar urma sa fie construita si o parcare de 600 de locuri.

Numarul de persoane pe care il estimam ca vor trece pe aceasta pasarela zilnic este intre 8.000 si 12.000. Acestea, in mod uzual, petrec 20 de minute in trafic, folosind aceasta pasarela, discutam de sub cinci minute in care au timp sa o parcurga”, declara la finele lunii iunie primarul Sectorului 4, Daniel Baluta, intr-o conferinta de presa.

In vara anului trecut Primaria Sectorului 4 prezenta detalii despre constructie. Astfel, potrivit unui comunicat al PS4 din iulie 2020, noua structura are un regim de inaltime de P+2E si este compusa din 3 parti principale: doua turnuri verticale de circulatie, (unul construit in Sectorul 4, iar celalalt in Popesti-Leordeni) si dintr-un pasaj orizontal cu o lungime de 65 de metri, care va trece peste liniile de metrou, aflate la suprafata. Totodata, zona centrala a constructiei va fi sustinuta de doi stalpi intermediari din beton armat, iar pentru rezistenta structurii, s-au executat piloti forati la o adancime de 14 metri, lucrul acesta insemnand ca pasarela are o fundatie foarte solida in pamant.

Structura este prevazuta cu o serie de elemente speciale la interior. Mai exact, balustrada metalica, semnalistica destinata transportului de biciclete, benzi ceramice de directionare a persoanelor cu deficiente de vedere, suprafete si pardoseli anti-derapante, toate aceastea pentru buna desfasurare a circulatiei in conditii de maxima siguranta.

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.