INVESTITII MASIVE IN SIGURANTA RUTIERA – 617 milioane de euro vor fi alocate in urmatorii 7 ani

617 milioane de euro vor fi alocate pentru siguranta rutiera in urmatorii 7 ani, anunta ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. Acesta a aprobat, in sedinta de Guvern, Strategia Nationala Pentru Siguranta Rutiera (2022-2030), jalon din PNRR indeplinit cu o luna mai devreme fata de termenul asumat.

Prin aceasta Strategie, dorim sa reducem cu 50% numarul de decese si de raniri grave cauzate de accidentele rutiere. Finantarea masurilor va fi asigurata prin PNRR si POT si se va ridica la o valoare totala de 617,6 milioane de euro. Suma prin PNRR este de 219 milioane euro”, afirma ministrul Sorin Grindeanu.

Proiectele majore incluse in Strategia Nationala pentru Siguranta Rutiera sunt:

Separarea cailor de trafic auto si pietonal prin denivelarea acestora: 447,5 milioane de euro;

Masuri de siguranta pasiva (parapete rutier din beton, montarea parapetelor marginale cu cabluri pe DN 7C- Transfagarasan, DN 67 C – Transalpina, si alte sectoare de drumuri montane): 61,8 milioane de euro;

Semnalizare, marcaje si amenajari rutiere: 50,45 milioane de euro;

Digitalizarea elementelor de siguranta circulatiei (Sistem de Management al Semnalizarii Rutiere, Verticale, Orizontale si a Elementelor Pasive de Siguranta Rutiera, soft, dispozitive IT, achizitionarea a 1000 limitatoare de viteza, 300 radare mobile si 500 camere video conectate intr-un sistem integrat): 47,6 milioane de euro;

Iluminat pe timp de noapte si dispozitive luminoase si reflectorizante: 10,2 milioane de euro.

Strategia Nationala pentru Siguranta Rutiera pentru perioada 2022-2030 abordeaza siguranta rutiera intr-un mod integrat si multidisciplinar:

introducerea unui sistem de management al vitezei, concomitent cu reglementarea unor sanctiuni mai aspre pentru incalcarea legii;

intensificarea programelor de educatie si formare continua, formala si informala;

alinierea la standardele tehnice si la normele specifice prevazute pentru siguranta vehiculelor care functioneaza cu hidrogen, precum si pentru vehiculele conectate si autonome, inclusiv pregatirea infrastructurii rutiere pentru circulatia acestor vehicule;

eficientizarea sistemului national de interventii in caz de urgenta prin imbunatatirea mijloacelor tehnice de interventie la evenimentele rutiere

masuri pentru utilizarea drumurilor in conditii de siguranta, inclusiv prin reducerea limitelor de viteza in anumite zone sau pe anumite drumuri, in functie de datele privind accidentele, analiza riscurilor si de cele mai bune practici de la nivelul Uniuni Europene, precum si revizuirea normelor de circulatie, inclusiv asigurarea prioritatii pentru utilizatorii vulnerabili;

inspectii si verificari sporite in materie de siguranta rutiera;

campanii de informare si constientizare destinate publicului general.

Articolul precedentSCRIOSTEANU EXPLICA DE CE NU AVEM AUTOSTRAZI IN PARTENERIAT PUBLIC-PRIVAT – E important sa alocam 2% din PIB pentru infrastructura
Articolul următorCONTINUA DESCENTRALIZAREA PROIECTELOR DE INFRASTRUCTURA – CNAIR colaboreaza cu autoritatile locale pentru centurile Calarasi si Slobozia

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.