APARE REGISTRUL UNIC AL UTILAJELOR SI ECHIPAMENTELOR IN DOMENIUL PROIECTELOR DE INFRASTRUCTURA – Registrul Auto Roman va percepe bani pentru fiecare utilaj/echipament incarcat si actualizat in Registru

Ministerul Transporturilor si Infrastructurii vrea sa infiinteze Registrul unic al utilajelor si echipamentelor, in domeniul proiectelor de infrastructura de interes national, document pe care marti l-a si lansat in consultare publica. Registrul unic al utilajelor si echipamentelor va fi infiintat si operationalizat de catre Regia Autonoma „Registrul Auto Roman” (R.A.R.), unitate aflata sub autoritatea Ministerului Transporturilor si Infrastructurii, in termen de 60 de zile de la data publicarii Hotararii de Guvern in Monitorul Oficial si se va pastra in format electronic.

In vederea finantarii infiintarii si mentinerii Registrului, R.A.R. percepe operatorilor economici/autoritatii contractante un tarif de utilizare aplicabil pentru fiecare utilaj/echipament incarcat si actualizat in Registru, tarif stabilit de Consiliul de Administratie al RAR.

Registrul unic al utilajelor si echipamentelor devine accesibil publicului, pe cale electronica, in termen de 30 de zile de la data operationalizarii Registrului.

Registrul unic va fi o baza de date electronica care cuprinde informatiile necesare pentru identificarea utilajelor si echipamentelor de care pot dispune operatorii economici care desfasoara activitati in domeniul proiectelor de infrastructura de interes national, in vederea participarii la procedurile de achizitii publice.

Scopul infiintarii Registrului unic este reprezentat de crearea unui mecanism de verificare, pentru autoritatile contractante, a disponibilitatii utilajelor si echipamentelor declarate de catre operatorii economici ofertanti, ca fiind utilizabile in implementarea proiectelor de infrastructura de interes national”, arata Ministerul Transporturilor.

In vederea participarii la procedurile de achizitie publica in domeniul proiectelor de infrastructura de interes national, operatorii economici au obligatia de a incarca in Registrul unic informatiile relevante cu privire la identitatea proprie si cu privire la numarul si identitatea utilajelor si echipamentelor de care pot dispune.

Registrul trebuie sa asigure informatii corecte si transparenta corespunzatoare, in special la nivelul autoritatilor care vor avea acces la continutul sau.

In 2022 cand avem alocate sume importante pentru realizarea de investitii in infrastructura vrem ca antreprenorii care castiga contractele sa inteleaga ca numai in conditii de seriozitate si incredere reciproca lucrurile vor merge cum trebuie. De aceea pentru a nu mai exista nici un fel de discutii si pentru o cat mai mare transparenta vom infiinta registrul unic al utilajelor”, spune ministrul Sorin Grindeanu.

Registrul va fi completat si mentinut prin incarcarea de catre respectivii operatori economici a informatiilor necesare, prin intermediul unui portal informatic, datele de identificare ale utilajelor si echipamentelor autopropulsate urmand a fi validate de catre Regia Autonoma „Registrul Auto Roman” (R.A.R.) pe baza cartii de identitate a vehiculului (CIV), pe baza Atestatului tehnic (AT) sau pe baza Raportului tehnic (RT), dupa caz, documente emise de R.A.R., dupa identificarea utilajului sau echipamentului.

Datele referitoare la utilaje sau echipamente care vor fi inregistrate vor privi acele utilaje sau echipamente autopropulsate.

Registrul unic va cuprinde, minim, urmatoarele informatii:

a) operatorii economici care desfasoara activitati in domeniul proiectelor de infrastructura de interes national, respectiv denumirea si datele de identificare, precum si domeniul relevant de activitate. Aceste informatii sunt incarcate in registru de catre operatorii economici in cauza;

b) numarul si datele de identificare ale utilajelor si echipamentelor de care pot dispune operatorii economici prevazuti la lit.a); datele de identificare ale fiecarui utilaj/echipament autopropulsat se refera la denumirea acestuia (conform nomenclatorului pus la dispozitie de catre R.A.R), marca (denumirea producatorului), tipul (cod sau denumire comerciala), numarul sau de identificare (seria sasiului), numarul de inmatriculare sau de inregistrare in circulatie ori numarul de inventar. Aceste informatii sunt incarcate in Registru de catre operatorii economici prevazuti la lit.a) si sunt validate de catre R.A.R.;

c) in cazul in care operatorii economici prevazuti la lit.a) au incheiate contracte si acestea sunt aflate in derulare, date referitoare la contractul de achizitie publica incheiat, respectiv lucrarea si partile contractante. Aceste informatii sunt incarcate in registru de catre operatorii economici in cauza;

d) in cazul in care operatorii economici prevazuti la lit.a) au incheiate contracte aflate in derulare, numarul si datele de identificare ale utilajelor si echipamentelor autopropulsate declarate de operatorii economici in contractul de achizitie publica (inclusiv forma de detinere: proprietate/inchiriere/comodat etc.), precum si perioada/perioadele in care utilajele si echipamentele autopropulsate sunt utilizate, conform graficelor de executie ale lucrarilor, potrivit contractului de achizitie publica. Aceste informatii sunt incarcate in registru de catre agentii economici in cauza.

Operatorii economici au obligatia furnizarii de informatii corecte si complete; R.A.R. este exonerat de orice raspundere in ceea ce priveste eventuale consecinte negative determinate de informatii care nu au corespuns realitatii.

Registrul se actualizeaza de fiecare data cand exista o modificare survenita asupra utilajelor si echipamentelor declarate in contracte si publicate in Registru, precum si asupra perioadei de utilizare, cu mentinerea unui istoric al modificarilor. Actualizarea se realizeaza pe baza informatiilor transmise de catre operatorii economici, impreuna cu acordul autoritatilor contractante in ceea ce priveste existenta modificarilor asupra utilajelor si echipamentelor declarate in contracte si publicate in Registru.

Articolul precedentSE CONSTRUIESTE O NOUA SOSEA – Drumul de legatura intre Oradea si comuna Sanmartin va costa peste 220 milioane lei
Articolul următorCONDUCEREA TAROM A DEMISIONAT – Mihaita Ursu, numit director general in locul lui Catalin Prunariu

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.