A fost lansata licitatia pentru finalizarea proiectului Prelungirea Ghencea. Astfel, Primaria Municipiului Bucuresti a lansat licitatia prin care vrea sa achizitioneze servicii de proiectare si pentru verificarea proiectelor si asistenta tehnica pe timpul executiei precum si lucrari de executie (rest de executat) pentru obiectivul de investitii „Penetratie Prelungirea Ghencea- Domnesti si Supralargire Bulevardul Ghencea, intre strada Brasov si Terminal Tramvai 41”, pentru Tronson III, IV, V si VI precum si a unor lucrari din Tronson I – II (Terminal 41, intersectia strada Brasov si lucrari aferente caii de rulare a tramvaiului si lucrai conexe acestora).
Valoarea totala estimata este de 336.449.590 lei, arata anuntul din SEAP.
”Am lansat procedura pentru finalizarea proiectului Prelungirea Ghencea. Vom achizitiona serviciile de proiectare si executie, atat pentru finalizarea lucrarilor executate partial, cat si pentru demararea lucrarilor la celelalte etape ale proiectului, inclusiv linia de tramvai si parcarea de tip Park & Ride. Invit operatorii economici sa se inscrie la aceasta procedura pana pe data de 12 ianuarie 2024”, spune primarul general, Nicusor Dan.
Durata contractului este de 28 de luni.
”Proiectul are ca scop fluidizarea traficului pe directia Est-Vest care in prezent se desfasoara in conditii dificile de siguranta si confort. Principala functiune este aceea de a asigura desfasurarea unui trafic in conditii sporite de fluidizare, siguranta si confort, atat pentru participantii la trafic, care tranziteaza zona cat si pentru pietonii si vehiculele/bicicletele din zonele strabatute de strada Prelungirea Ghencea si Bulevardul Ghencea sau in zonele apropiate acestora. Prin realizarea acestui proiect conform prescriptiilor tehnice din caietului de sarcini atasat la documentatia de atribuire, se are in vederea indeplinirii urmatoarelor deziderate: – imbunatatirea confortului participantilor la trafic; – reducerea numarului de accidente; – imbunatatirea conditiilor de siguranta a traficului;. – reducerea timpului de calatorie si cresterea vitezei medii de deplasare; – cresterea atractivitatii transportului public si, ca urmare, cresterea numarului de utilizatori si a cotei modale a transportului public in oras; – cresterea eficientei economice a transportului cu tramvaiul si a operatiilor de transport public in ansamblu in Municipiul Bucuresti; – minimizarea impactului negativ al transportului asupra functionarii celorlalte componente ale sistemului de mobilitate urbana si asupra zonei urbane in ansamblu; – facilitarea unei schimbari in mobilitate urbana, printr-o tranzitie in masa inspre transportul public si modurile de mobilitate activa; – imbunatatirea starii de sanatate a populatiei din zona urbana, derivata atat din impactul direct al miscarii fizice efectuate, cat si din imbunatatirea calitatii aerului; – accesibilitate; – eficienta economica; – calitatea mediului urban”, se arata in anuntul din SEAP.