Constructorul auto japonez Nissan Motor Co., partener al Renault in cadrul aliantei Renault-Nissan, va cheltui 2 trilioane de yeni (17,59 miliarde de dolari) timp de cinci ani pentru a accelera electrificarea vehiculelor pentru a-si ajunge din urma competitorii intr-una dintre zonele cu cea mai rapida crestere pentru producatorii de masini.
Astfel, jumatate dintre vehiculele vandute la nivel mondial in 2030 vor fi vehicule electrificate (pe baterie sau hibride), comparativ cu aproximativ 10% in 2020.
Este pentru prima data cand producatorul auto nr. 3 din Japonia, unul dintre primii producatori de vehicule electrice (EV) de pe piata de masa, dezvaluie un plan cuprinzator de electrificare.
Nissan a anuntat ca va lansa 23 de modele electrificate pana in anul 2030, din care 15 complet electrice, si ca doreste sa reduca costurile bateriilor litiu-ion cu 65% in decurs de opt ani. De asemenea, compania intentioneaza sa introduca toate bateriile cu stare solida care pot schimba jocul pana in martie 2029.
Nissan va cheltui de doua ori mai mult decat a facut-o in deceniul precedent pentru o cota din piata vehiculelor electrice, deoarece rivali precum Toyota Motor Corp si participantii mai noi, cum ar fi Tesla Inc, vor continua cu planurile lor privind masinile electrice.
20 dintre noile modele ar urma sa fie puse pe piata in urmatorii cinci ani. Nissan vizeaza ca, in exercitiul financiar 2026/2027, peste 75% dintre vehiculele vandute in Europa sa fie modele electrificate. In acelaşi an, ponderea vehiculelor electrificate vandute in Japonia ar urma sa fie de peste 55% iar in China de peste 40%. In schimb, in cazul SUA, Nissan se asteapta ca vanzarile de vehicule electrice sa reprezinte doar 40% din vanzarile sale totale in 2030/2031.
Directorul executiv Makoto Uchida a anuntat ca aceste angajamente ar face ca vehiculele electrice sa fie accesibile mai multor soferi.
„Vom avansa in efortul nostru de a democratiza electrificarea”, a spus acesta, intr-o prezentare online.
De altfel, Nissan a lansat modelul electric Leaf in anul 2010.
Planul de electrificare al Nissan vine in momentul in care compania si-a capacitatea de productie si tipurile de modele cu o cincime pentru a imbunatati profitabilitatea.
Inmatricularile globale de masini electrice au crescut cu 41% in 2020, chiar daca piata totala a masinilor s-a contractat cu aproape 6%.
La summitul ONU privind clima de la Glasgow din aceasta luna, marii producatori de automobile, inclusiv General Motors si Ford Motor Co, au semnat o declaratie prin care s-au angajat sa elimine treptat vehiculele pe combustibili fosili pana in 2040.