O singura oferta a fost depusa pentru proiectarea obiectivului Largire la 4 benzi DN 1A si masuri de siguranta rutiera pe sectorul cuprins intre Centura Bucuresti si intersectia cu Soseaua Chitila-Mogosoaia, din partea companiei CONSITRANS. Proiectul este o masura suplimentara de crestere a capacitatii de transport in zona Centurii Bucurestiului.
„A fost depusa o oferta din partea firmei CONSITRANS pentru proiectarea obiectivului Largire la 4 benzi DN 1A si masuri de siguranta rutiera pe sectorul cuprins intre Centura Bucuresti si intersectia cu Soseaua Chitila-Mogosoaia. Tronsonul de drum national, cu o lungime de circa 1,2 km, traverseaza zona de intravilan a localitatii Mogosoaia si este marginit de proprietati destinate rezidentei sau activitatilor comerciale„, anunta secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scriosteanu.
Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a lansat in luna aprilie la licitatie studiul de fezabilitate necesar largirii la patru benzi a unui tronson din DN 1A, cuprins intre Centura Bucuresti si Soseaua Chitila – Mogosoaia.
Valoarea estimata a contractului a fost intre 292.079,45 si 344.275,71 lei fara TVA. Contractul de cinci luni urmeaza sa fie finantat din fonduri europene nerambursabile prin Programul Operational Infrastructura Mare (POIM).
La inceputul anului, fostul ministru al Transporturilor Catalin Drula spunea ca proiectele de largire a drumurilor nationale la patru benzi nu mai reprezinta o solutie.
„Nu mai putem avea in Romania solutii de anii ’50 – ’60 in anul 2021. Pentru rutele aglomerate, drumurile nationale aglomerate, solutia nu mai este sa largim aceste drumuri la patru benzi, prin mijlocul satelor. Se poate construi mai ieftin si mai rapid facand drumuri expres in afara localitatilor. Și aici ma refer mai ales in zona de ses. Uitati-va la drumurile care sunt la patru benzi, spre Giurgiu, sau in alte parti, unde sunt treceri de pietoni, sunt limite de viteza, giratorii, satele respective sunt rupte in doua si nu se mai poate traversa. Chiar pe Bucuresti – Targoviste, la Chitila, cu parapete de beton pe mijloc. Uitati-va si la Pitesti – Campulung – Brasov, proiect similar pe documentatie proasta, nu e gata, va fi reziliat si relicitat. Daca ne uitam la Deva – Oradea, abia dupa 10 ani si nenumarate rezilieri si relicitari, va fi gata anul acesta”, declara Drula in ianuarie.