Reprezentantii CNAIR si ai Ministerului Transporturilor si Infrastructurii au efectuat o vizita pe santierul podului suspendat de la Braila, pentru a verifica stadiul progresului. Podul suspendat peste Dunare este in grafic, activitatea este concentrata pe cablul principal si se lucreaza la intinderea cablurilor principale intre blocurile de ancoraj, una dintre cele mai importante operatiuni ale acestui proiect. Partea buna este ca nu mai exista infiltratii de apa in blocul de ancoraj.
Acesta este de altfel cel mai scump pod construit vreodata in Romania.
“Chiar daca vremea este nefavorabila, in aceasta perioada, activitatea pe santierul de la Podul Braila este concentrata pe constructia cablului principal, respectiv toroanele 5 si 6, partea sud, si toroanele 7 si 8, partea nord. La partea de terasamente se realiza aprovizionarea cu materiale in santier si cofrare/armare structuri poduri si podete peste canale. De asemenea, am inspectat si blocul de ancoraj pentru a verifica daca s-au executat lucrarile dispuse prin expertiza tehnica. Cu aceasta ocazie, am constatat ca, in urma acestor masuri, nu mai exista infiltratii de apa in blocul de ancoraj”, a declarat directorul general al CNAIR, Cristian Pistol, dupa ce a facut o vizita pe santierul de la Braila.
Intinderea cablurilor principale reprezinta una dintre cele mai dificile etape ale proiectului estimat la 433 de milioane de euro.
La aceasta vizita de lucru a participat si Ionel Scriosteanu, secretar de stat la Ministerul Transporturilor si Infrastructurii.
La randul sau, secretarul de stat anunta ca podul suspendat peste Dunare este in grafic.
„In acest moment se lucreaza la intinderea cablurilor principale intre blocurile de ancoraj, una dintre cele mai importante operatiuni ale acestui proiect. Firele de cablu sunt de circa 5,44 milimetri. Ele formeaza pachete de cate 544 de fire. Toroanele, in numar de 16, vor forma cablul principal. Aceasta procedura se realizeaza pentru prima data in Romania și se va incheia la jumatatea lunii decembrie a acestui an„, anunta Scriosteanu.
Podul de la Braila va fi ultimul pod peste Dunare inainte de varsarea in Marea Neagra, cel mai mare din Romania si al treilea din Europa ca dimensiune.
Intregul proiect, care cuprinde si cele doua drumuri de legatura, urmeaza sa fie incheiat la jumatatea anului 2023.
Podul de la Braila va avea o deschidere centrala de 1.120 de m si o lungime totala de 2 km.
Latimea totala a podului suspendat de la Braila va fi de 31,70 metri. Calea pe pod va avea 22 de metri si va fi alcatuita din patru benzi de circulatie de cate 3,50 m latime fiecare, 4 benzi de incadrare de cate 0,5 m latime, doua acostamente de 1,50 m latime si o zona mediana cu latimea de 3,00 m. La acestea se adauga, de o parte si de alta, doua benzi aditionale pentru trafic pietonal, biciclete si intretinere, trotuarele avand latimi de cate 2,80 m fiecare.
Sistemul de suspendare cuprinde un cablu principal si tiranti verticali de legatura intre tablier si cablul principal, iar blocurile de ancorare sunt integrate in teren si sunt localizate in afara digurilor Dunarii.
Podul suspendat va fi pozitionat intre km 4+596,10 si km 6+570,52, pe drumul principal Braila-Jijila, respectiv la km 165+800 pe fluviul Dunarea (kilometraj pe Dunare, masurat de la Sulina).
Drumul principal Braila-Jijila are o lungime de 19,095 kilometri, cu patru giratorii si un nod rutier. Pana la km 7+940 va avea doua benzi de circulatie pe fiecare sens, iar de acolo – cate una pe sens. Drumul de legatura cu DN22 Smardan-Macin are o lungime de 4,328 kilometri si are o banda de circulatie pe fiecare sens, cu doua intersectii.
Deasupra Dunarii va fi o portiune de doi kilometri de pod. In rest vor fi viaducte, drumuri de legatura, intersectii giratorii, plus 33 de poduri, podete si pasaje. Pe malul din Tulcea va exista si o statie automata de taxare.
Cablurile cantaresc impreuna circa 6.700 de tone, iar fiecare dintre ele are o lungime de 2 km.
Podul suspendat peste Dunare de la Braila va fi cel mai scump pod construit vreodata in Romania. Datele tehnice arata ca firele de otel care se vor impleti si vor forma cele doua cabluri de ancoraj de la podul suspendat peste Dunare vor avea o lungime de 81.000 de kilometri. Constructorii vor folosi 25.000 de tone de otel si peste 200.000 metri cubi de beton.