TREN ATI COVID-19 IN ROMANIA – Iata cum s-a ratat sansa ca tara noastra sa aiba primul spital pe sine din lume

Un tren cu standarde medicale identice cu cele care se gasesc la Institutul Matei Bals din Capitala, unde se trateaza cazurile de covid-19, ar fi putut sa circule pe caile ferate romane daca autoritatile romane erau de acord cu initiativa unui roman de a pune in practica aceasta idee, chiar inaintea Italiei (click aici pentru a citi). Cel care a avut initiativa de a face un spital pe calea ferata a fost omul de afaceri roman, Gruia Stoica, patronul Grupului Feroviar Roman: „Eu va fac trenuri de terapie intensiva pentru Covid-19”, ar fi sustinut in fata guvernantilor Gruia Stoica, conform relatarilor din cadrul interviului realizat la DCNews de jurnalistul si analistul politic Bogdan Chireac cu fostul ministru al Transporturilor Razvan Cuc.

Potrivit relatarii sale, era un tren ATI cu standarde de Matei Bals, care avea posibilitatea ca atunci cand era necesara relocarea unor pacienti, aceasta sa se faca pe calea ferata: „Aveai o problema la Timisoara, mutai trenul la Timisoara, ca sa ajunga 100-200 de paturi suplimentare la ATI. Ce s-a intamplat? L-au omorat pentru chestia asta, ca vad ca altii fac”.

Razvan Cuc: „Avantajul era cu acest tren ca ajuta industria constructoare feroviara din Romania”

La randul sau, fostul ministru al Transporturilor Razvan Cuc a precizat ca nu avea cunostinta despre initiativa lui Gruia Stoica, insa, din punctul sau de vedere, este „o idee geniala” pe care, daca ar fi fost ministru al Transporturilor, ar fi pus-o in aplicare.

Efectul unei astfel de decizii ar fi fost urias si ar fi pus Romania pe harta feroviara a Europei: „Daca Romania incepea sa faca aceste trenuri sanitare, inclusive alte state ar fi venit sa dea comenzi pentru asemenea trenuri”, a punctat Razvan Cuc.

Iata declaratia fostului ministru al Transporturilor Razvan Cuc:

In Romania, cand e un om de afaceri care da de mancare la 7.000 de oameni, nu stiu, din punctul de vedere al unora care probabil nu au facut nimic in viata sau au stat, culmea, cu mana intinsa la acesti oameni in diverse momente in campanii electorale, ii ataca si ii pun la zid.

Am stat si eu de vorba cu domnul Gruia Stoica si cand eram ministru. Este un om care si-a onorat contractele pe care le avea cu MT, in pofida mizeriilor pe care le auzeam. (…) Din punctul acesta de vedere erau doua avantaje. Nu am stiut de ideea asta, dar e o idee geniala. Pe de o parte citisem pe DC News articolul cu trenul sanitar din Italia. Avantajul era cu acest tren ca, pe langa ca era foarte mobil si acolo unde se aglomerau se duceau si acomoda bolnavii, dar ajuta industria constructoare feroviara din Romania. Eu, daca eram ministru al Transporturilor in momentul acela, as fi chemat la masa constructorii de material rulant si cei care le intretin, i-as fi pus la masa si le-as fi spus: ‘Romania are nevoie de voi’. Iar daca Romania incepea sa faca aceste trenuri sanitare, inclusive alte state ar fi venit sa dea comenzi pentru asemenea trenuri.”

Emisiunea poate fi urmarita aici!

Italia are spital pe sine de circa doua saptamani

Amintim ca la inceputul lunii martie 2021, Italia a anuntat ca a creat un tren medical echipat si dotat cu aparatura ATI care poate transfera 21 de pacienti intre orase in cele opt vagoane de care dispune. Darea in folosinta a trenului medical din Italia a avut loc pe 8 martie 2021, in ziua in care Italia a depasit pragul de 100.000 de decese provocate de Covid-19.

Spitalul pe sine din Italia a fost folosit deja si pentru a se efectua vacinuri anti-covid, oamenii care au intrat in tren pentru a se vaccina exclamandu-si entuziasmului: „Nu am mai facut asta pana acum, din fericire, dar a fost cat se poate de bine. Nu a trebuit sa astept afara. Am fost ajutata de cineva care stia limba engleza. Cel care mi-a administrat vaccinul s-a descurcat excelent, a fost perfect pentru mine. O sa ma intorc.”, a afirmat Tiffany Ryan, asistent universitar.

Articolul precedentDACIA OPRESTE PRODUCTIA LA MIOVENI – Producatorul auto, nevoit sa inchida temporar fabrica din cauza crizei semiconductorilor
Articolul următorAUTOSTRADA ONLINE – CNAIR a creat un site dedicat Autostrazii Ploiesti-Brasov in care sunt incarcate noutatile legate de stadiul lucrarilor. Pe hartie, proiectul ar putea fi gata in 2028

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.