INTARZIERI PE CENTURA CRAIOVA SUD – Italienii de la Rizzani sunt amenintati cu rezilierea

Lucrarile la centura de ocolire Sud Craiova, varianta DN 56-DN 55-DN 6, bat pasul pe loc. Din mai 2022, cand s-a dat ordinul de incepere a lucrarilor, si pana in prezent, constructorul Rizzani de Eccher a ajuns la un grad de executie de doar 25%.

Firma italiana, una renumita in Europa, nu a facut impresie buna la prima sa prezenta in Romania, iar rezilierea contractului pare doar o chestiune de timp.

Constructorul si-a asumat ca in luna august va incepe relocarea utilitatilor si va impulsiona lucrarile, iar anul viitor va fi deschisa circulatia pe aceasta sosea, spune seful CNAIR, Cristian Pistol. Acesta a mers in control pe teren, pentru a verifica la fata locului lucrarile pe santier.

Intarzieri pe santierul Variantei Ocolitoare Craiova Sud (DN 56 – DN 55 – DN6)! Am atras atentia constructorului, care a ajuns la un stadiu fizic de doar 25%, ca trebuie sa creasca mobilizarea si ritmul de lucru. In caz contrar vom fi nevoiti sa luam masuri contractuale dure. Antreprenorul italian (Rizzani De Eccher SpA) si-a asumat ca in luna august va incepe relocarea utilitatilor si va impulsiona lucrarile, iar anul viitor va fi deschisa circulatia pe aceasta Varianta Ocolitoare. Pentru a ma asigura ca antreprenorul isi respecta angajamentele, am cerut sa imi fie prezentate saptamanal rapoarte de progres”, spune seful CNAIR, Cristian Pistol.

Directia Regionala de Drumuri si Poduri (DRDP) Craiova, beneficiarul lucrarii, a reactionat, de altfel, in septembrie 2022, fata de intarzierile constructorului, cand a acordat un prim avertisment constructorului: a emis un certificat constatator intermediar negativ. Un al treilea astfel de certificat in care se constata intarzieri ar duce automat la rezilierea contractului cu antreprenorul italian. 

Contractul pentru construirea Centurii Craiova Sud a fost semnat pe 14 ianuarie 2022 cu firma din Italia, termenul de realizare fiind de 15 luni. Ordinul de incepere a lucrarilor s-a dat in mai 2022, iar constructorul s-a apucat de lucru o luna mai tarziu.

Soseaua cu o lungime de 10 km si o singura banda pe sens face legatura intre trei Drumuri Nationale: DN 6 Bucuresti – Craiova – Timisoara, DN 55 Craiova – Bechet si DN 56 Craiova – Calafat. Traseul acopera tranzitul prin sudul municipiului la mica distanta de Uzina de Automobile Ford, iar prin nodul de la Carcea si DN 65 F se asigura legatura cu DN 65 Craiova – Pitesti si viitorul Drum Expres DEx 12 Craiova – Pitesti.

Valoarea contractului este de 196 milioane lei, din care 140 milioane finantare europeana prin Programul Operational Infrastructura Mare (POIM 2014-2020).

De la Uzina Ford pana la primul lot al Drumului Expres Craiova – Pitesti este in proiectare un drum rapid de 10 kilometri.

Articolul precedentDRUMUL EXPRES ARAD-ORADEA IA VITEZA – A fost semnat contractul de 11 milioane euro pentru realizarea proiectului tehnic. Drumul costa peste 10 miliarde de lei
Articolul următorINFRASTRUCTURA VERDE PE VALEA JIULUI – Transport ecologic de 53 milioane lei intre Petrila – Petrosani – Aninoasa – Vulcan – Lupeni – Uricani

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.