AUSTRIECII DE LA PORR RAMAN CASTIGATORII LOTULUI 4 DIN SIBIU-PITESTI – Cea mai mare provocare a proiectului: un tunel de 1,3 km. Valoarea contractului este de 1,67 miliarde lei

CNAIR a anuntat ca a desemnat castigatorul pentru proiectarea si executia sectiunii 4 a Autostrazii Sibiu – Pitesti. Astfel, austriecii de la PORR CONSTRUCT raman castigatori, cu pretul de 1,678 miliarde lei fara TVA. Obiectul contractului il reprezinta proiectarea si executia lucrarilor pentru constructia Autostrazii Sibiu – Pitesti, Sectiunea 4: Tigveni – Curtea de Arges in lungime de 9,86 km.

Probleme la acest lot au aparut dupa ce CNAIR atribuise, initial, contractul austriecilor de la PORR, care au cerut 1,67 miliarde de lei pentru realizarea in cinci ani a celor 10 kilometri de sosea rapida. Decizia CNAIR a fost contestata de cei de la China Railway, iar Curtea de Apel le-a dat acestora dreptate. Chinezii au fost exclusi de la licitatie pentru ca erau pe o lista neagra a Bancii Mondiale. Ulterior, CNAIR a reevaluat ofertelr.

Vineri, 03.09.2021, la o distanta de 6 luni de la prima desemnare a castigatorului, urmare depunerii de contestatii si plangeri atat la CNSC cat si la Curtea de Apel Bucuresti, CNAIR a finalizat procesul de reevaluare a ofertelor dispus de C.A.B prin Hotararea Civila nr. 1230/2021 din data de 08.06.2021 pronuntata in Dosarul nr. 2548/2/2021. Ofertantul desemnat castigator a ramas S.C. PORR CONSTRUCT S.R.L. cu pretul de 1.678.873.121,77 lei fara TVA”, anunta oficial CNAIR.

Durata contractului este de 60 de luni, din care 16 luni perioada de proiectare si 44 luni perioada de executie a lucrarilor.

Perioada de garantie a lucrarilor este de 60 de luni.

Una dintre lucrarile principale ce urmeaza a fi realizate in cadrul acestui contract este constructia unui tunel cu o lungime de 1.350 m, arata CNAIR.

Semnarea contractului de achizitie publica va fi posibila dupa expirarea din nou a perioadei de depunere a eventualelor contestatii si respectiv dupa solutionarea tuturor contestatiilor/plangerilor formulate in cadrul procedurii de atribuire”, precizeaza Compania de Drumuri.

Autostrada Sibiu – Pitesti are 6 loturi, lotul 1 Sibiu – Boita cu o lungime de 13 km, loturile „de mijloc”, (Lot 2 Boita – Cornetu – 31 km, Lot 3 Cornetu – Tigveni – 37 km si Lot 4 Tigveni – Curtea de Arges – 10 km) sunt in evaluare sau reevaluare, lotul 5 Curtea de Arges – Pitesti – 30 de km si lotul 6, o legatura de 23 km intre autostrada (zona Tigveni – Arges) si Municipiul Ramnicu Valcea.

Singurul tronson in executie intre Sibiu si Pitesti este Lotul 1 Sibiu – Boita cu o lungime de 13 km. Austriecii de la PORR ar trebui sa predea aceasta portiune din autostrada pana la finalul anului viitor.

La randul sau, ministrul Transporturilor, Catalin Drula, anunta finalizarea a inca doua licitatii pe sectoare importante de autostrada: A1 Sibiu-Pitesti, lot 4 si A3 Suplacu de Barcau-Chiribis.

Facem treaba la minister, pana la capat, in ciuda unui premier ostil. Sunt finalizate procedurile de evaluare si vor fi comunicati de CNAIR in scurt timp castigatorii pentru doua loturi majore de autostrada:

– Curtea de Arges-Tigveni, un lot de 10 km din autostrada Sibiu-Pitesti, cu un tunel de 1,3km;

– Suplacu – Chiribis, un lot de 26 km, abandonat din 2013 si aflat pe Autostrada Transilvania, cu lucrari realizate partial de Bechtel, inclusiv un viaduct de 1,6 km peste lacul de acumulare”, anunta oficialul, pe Facebook.

Sursa foto 1: Magna NEWS

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.