DRUMUL DE MARE VITEZA FILIASI-LUGOJ – Proiectanti romani castiga contractul de 22,29 milioane de lei, fara TVA, pentru a realiza studiul de fezabilitate al lotului Domasnea-Caransebes de 45 km

Asocierea PROIECT-CONSTRUCT REGIUNEA TRANSILVANIA SRL – PERFECT CONSULT EUROPE SRL – EAST WATER DRILLINGS SRL a castigat contractul pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate al lotului 3 al Drumului de mare viteza Filiasi-Lugoj. Castigatorul a fost desemnat dupa finalizarea reevaluarii ofertelor in conformitate cu dispozitiile Deciziei CNSC, spune seful CNAIR. Cristian Pistol.

Contractul pentru elaborarea Studiului de Fezabilitate al lotului Domasnea-Caransebes (45 km) al Drumului de mare viteza Filiasi-Lugoj are o valoare de 22,29 milioane de lei, fara TVA.

Drumul trebuie finalizat in 24 de luni (din care 22 de luni pentru elaborarea studiul de fezabilitate).

Sursa de finantare a acestui contract va fi asigurata din Fonduri Europene Nerambursabile, iar semnarea lui va fi posibila dupa expirarea perioadei legale (10 zile) de depunere a eventualelor contestatii si respectiv dupa solutionarea contestatilor/plangerilor formulate in cadrul procedurii de atribuire, precizeaza Pistol.

Contractul pentru proiectarea ultimului dintre cele 4 Loturi ale Drumului de mare viteza Filiasi-Lugoj (230 km) are castigator. Asocierea de proiectanti romani are la dispozitie 22 de luni (de la semnarea contractului) pentru finalizarea Studiului de Fezabilitate necesar constructiei Lotului Domasnea-Caransebes (45 km). Contractul are o valoare de 22,29 milioane de lei (fara TVA) si este finantat din Fonduri Europene Nerambursabile. El va putea fi semnat dupa expirarea perioadei legale de 10 zile, daca nu vor fi depuse contestatii”, anunta, pe Facebook, si ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

Construirea drumului de mare viteza Filiasi – Drobeta Turnu Severin – Lugoj, va conduce la descongestionarea traficului pe DN6 si va realiza un nou culoar de circulatie prin zona de sud ce va lega partea sud – estica a tarii cu partea de vest, respectiv Culoarul IV Pan European, aflat in curs de executie.

Traseul actual principal ce realizeaza legatura intre Filiasi si Lugoj este asigurat de drumul national DN6, un traseu cu cate o banda de circulatie pe sens si cu un trafic foarte ridicat, cu sectoare pe care este atinsa capacitatea de circulatie a drumului.

Drumul de mare viteza Filiasi-Lugoj este impartit astfel:

Lotul 1 (Filiasi-Drobeta Turnu Severin) va avea o lungime de aproximativ 70 de km 

Lotul 2 (Drobeta Turnu Severin – Domasnea) va avea o lungime de aproximativ 65 de km 

Lotul 3 (Domasnea-Caransebes) va avea o lungime de aproximativ 45 de km 

In strategia privind infrastructura de transport rutier, la nivelul Uniunii Europene, drumul de mare viteza Filiasi – Drobeta Turnu Severin – Lugoj face parte din reteaua de transport TEN-T Comprehensive realizand legatura intre marile centre urbane, cu imbunatatiri ale duratei calatoriei si scaderea timpului dedicat deplasarii, in special pentru rutele transcarpatice, generatoare de intarzieri. Realizarea proiectului contribuie la realizarea obiectivului principal privind imbunatatirea mobilitatii prin dezvoltarea retelei TEN-T.

Ministerul Transporturilor si Infrastructurii a elaborat Programul Operational Transport (POT) aferent perioadei de programare 2021 – 2027, astfel obiectivul „Drumul de Mare Viteza Filiasi – Drobeta Turnu Severin – Lugoj” este cuprins in cadrul acestui plan, in cadrul retelei rutiere primare.

In cadrul documentului strategic de programare a investitiilor in infrastructura, Master Planul General de Transport al Romaniei, sunt specificate urmatoarele: „Solutia tehnica de legatura rutiera dintre doua localitati poate fi schimbata printr-o fundamentare justificata de o analiza de detaliu la nivelul unui studiu de fezabilitate, daca au fost identificate schimbari majore socio-economice in aria de influenta a legaturii rutiere sau modificari majore ale MZA-ului”.

Articolul precedentSE REPARA STRAZILE DIN BUCURESTI – Timp de sase luni se vor repara 78 de strazi in toate sectoarele. Primaria vrea sa cumpere si 250 de tramvaie noi
Articolul următorCLUJUL ARE CEL MAI SCUMP AEROPORT DIN ROMANIA – Cat costa biletele de avion de pe aeroporturile din Romania

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.