Lucrarile la Pasajul Oltenitei se desfasoara conform graficului, spune Silvano Stefoni, sef santier la Pasajul Oltenita.
Pasajul are 47 de structuri pile si culei, iar acum sunt realizate 32 de astfel de structuri (4 culei si 28 de pile). Constructorul se pregateste pentru montarea grinzilor pentru tablierele de beton.
Stadiul lucrarilor este aproape de 25%. Proiectul intampina insa mici intarzieri in procesul de relocare a utilitatilor pe care constructorul spera sa le recupereze cat mai curand.
”Lucrarile se desfasoara conform graficului”, spune Silvano Stefoni, sef santier la Pasajul Oltenita.
Silvano Stefoni a precizat ca amenajarea nodului rutier se face printr-un pasaj denivelat suprateran de tip sens giratoriu alungit cu relatie pe fiecare rampa de urcare si coborare cu legatura in Centura Bucuresti.
”Pe DN4 avem 1,6 km de reabilitare, largire la patru benzi. Se termina cu cate un sens giratoriu, respectiv unul spre Oltenita si unul spre Bucuresti. Lucrarile se desfasoara conform graficului. Mici intarzieri apar in procesul de relocare a utilitatilor pe care speram sa le recuperam cat mai curand. Pasajul are 47 de structuri pile si culei. In momentul de fata avem realizate 32 de astfel de structuri (4 culei si 28 de pile). Ne pregatim pentru montarea grinzilor pentru tablierele de beton. In rest, la terasamente si largiri se lucreaza pentru realizarea unei devieri de trafic in zona intersectiei”, afirma Silvano Stefoni, sef santier Pasajul Oltenita.
Cinci pasaje sunt in lucru pe Centura Capitalei: Mogosoaia, Berceni, Cernica, Domnesti si Popesti-Leordeni (Oltenitei). Toate ar trebui finalizate in 2022.
Lucrarile la pasajul Oltenitei au inceput in august 2020. Pasajul de la intersectia cu DN 4 Bucuresti – Oltenita va fi realizat sub forma unui sens giratoriu suspendat, la fel si pasajele de la Domnesti, Berceni si Cernica.
Contractul a fost castigat de firma Itinera SPA si presupune realizarea unui nod rutier, inclusiv constructia unui sens giratoriu suspendat. Nodul rutier va avea o lungime de aproximativ 800 de metri care se termina cu un sens giratoriu (pe directia Bucuresti) si aproximativ 650 de metri care se termina cu un sens giratoriu (pe directia Oltenita). Pe langa pasaj, constructorul italian va largi centura la patru benzi pe o lungime de 4 kilometri.
Contractul castigat de Itinera are o valoare de 169,5 milioane de lei, fara TVA, ceea ce face ca proiectul sa fie cel mai scump pasaj care se ridica pe centura.
Potrivit contractului, durata de realizare a acestui proiect este de 30 luni, din care 6 luni pentru activitatea de proiectare si 24 luni pentru executia lucrarilor. Garantia pentru executia lucrarilor ofertata de Itinera SPA este de 10 ani.
Licitatia pentru amenajarea nodului rutier de la intersectia Soselei de Centura a Capitalei cu DN4 (Soseaua Oltenitei) a fost scoasa la licitatie in mai 2017.
Nodul rutier Centura Bucuresti – DN4 (Oltenita) va fi unul denivelat si presupune amenajarea unui sens giratoriu ovoid suspendat, care va fluidiza fluxurile de trafic din zona, inclusiv traficul feroviar.
Traseul amenajarii nodului rutier se desfasoara intre km 29+500 si km 33+190, pe actuala centura a Capitalei.