Contractul pentru executia ultimului lot ramas din centura Capitalei A0 – Lot 1 Nord va putea fi, in sfarsit, semnat. CNAIR a comunicat in martie acest an rezultatul reevaluarii ofertelor depuse pentru licitatia contractului de proiectare si executie a lotului 1 din A0 Nord. Acest lot de autostrada are o lungime de 17,5 km. Ofertantul desemnat castigator a fost tot asocierea Impresa Pizzarotti & C SpA Italia S.p.A. – RETTER Projectmanagement, cu pretul de 815.075.249,74 lei fara TVA.
Dupa ce in luna martie a fost desemnat, din nou, castigatorul pentru proiectarea si executia lucrarilor pentru Lotul I Nord al Autostrazii de Centura Bucuresti A0, a fost depusa, din nou, o contestatie de catre Intrakat, contestatie care a fost respinsa zilele acestea de catre Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor (CNSC).
”Acum ar fi trebuit sa se semneze receptia la terminarea lucrarilor, dar va fi semnat contractul pentru proiectarea si executia acestora. In sfarsit, putem semna contractual si pentru executia ultimului lot ramas din A0 – Lot 1 Nord. Asa cum spuneam data trecuta, sper ca epopeea acestui lot de autostrada sa ia sfarsit si am avertizat de pe atunci Directia de Achizitii Publice din cadrul CNAIR ca voi solicita conducerii companiei o analiza foarte amanuntita a acestei proceduri de licitatie, pentru a se putea lua masurile necesare, astfel incat tipul acesta de licitatii, care dureaza mai mult decat proiectarea si executia lucrarilor, sa nu mai existe”, spune secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Irinel Scriosteanu.
Lotul 1 Nord este ultimul lot care mai are nevoie de contract de proiectare si executie, dintre cele 7 de pe Autostrada Bucurestiului A0, iar termenul de finalizare al lucrarilor este de 34 luni de la semnarea contractului, dupa cum urmeaza: 12 luni proiectare si 22 luni executia lucrarilor.
”Astfel, in sfarsit, putem solicita documentele castigatorului pentru demararea procedurii de semnare a contractului cu acesta – Asocierea Impresa Pizzarotti & C Spa Italia S.p.a – Retter Projectmanagement. Valoarea contractului este de 815,07 milioane lei, fara TVA, finantare din fonduri europene nerambursabile”, spune secretarul de stat.
Contractul prevede executarea si a doua pasaje supraterane:
- Pasaj peste CF101 Bucuresti – Pitesti DN7, cu o lungime de 733 m
- Pasaj peste raul Colentina, CF 300 Bucuresti – Ploiesti si CF Mogosoaia – Buftea, cu o lungime de 650 m
Lotul I al traseului din Nordul Autostrazii Bucurestiului se afla intre A1 si DN1, de la Dragomiresti la Corbeanca si are o lungime de 17,5 km.
”Reiterez ce am spus si referitor la semnarea contractului Lotului 3 Nord al Autostrazii Bucurestiului A0: sper ca aceasta licitatie de pe Lotul 1 Nord sa fie ultima din categoria ”ASA NU”, fiind, de asemenea, inceputa in 2019, iar succesul inregistrat pe cele 12 loturi licitate si contractate ale Autostrazii Moldova A7 sa devina regula de baza in cadrul directiei de achizitii a CNAIR”, mai spune Scriosteanu.
In cadrul contractului sunt prevazute 10 structuri dintre care 2 pasaje de o complexitate tehnica ridicata, avand o lungime de 733 m (pasaj pe Autostrada de Centura peste CF101 Bucuresti – Pitesti DN7) si respectiv 650 m (pasaj pe Autostrada de Centura peste raul Colentina, CF 300 Bucuresti – Ploiesti si CF Mogosoaia – Buftea).
Traseul Autostrazii de Centura Bucuresti Nord – Lotul 1 se desfasoara pe teritoriul judetului Ilfov intre DJ 601A (Dragomiresti Vale – Bacu) si DN 1 in dreptul localitatii Corbeanca.
Licitatie cu probleme
Licitatia pentru lotul 1 din A0 Nord a fost lansata in iunie 2019. Insa contractul pentru proiectarea si executia primului lot al Autostrazii Bucuresti Nord nu poate fi semnat nici acum, la aproape patru ani de la lansarea licitatiei.
Pe 29 noiembrie 2022, Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a desemnat castigatorul pentru proiectarea si executia lotului 1 al A0 Nord (17,5 km), aceeasi asociere care fusese desemnata castigatoare anterior ultimei contestatii.
Asocierea Impresa Pizzarotti & C SpA Italia S.p.A. – Retter Projectmanagement fusese desemnata din nou castigatoare pe lotul 1 din Autostrada de Centura Bucuresti Nord (A0 Nord), iar Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor (CNSC) a admis pe 25 ianuarie 2023 contestatia grecilor de la Intrakat.
Grecii de la Intrakat au depus contestatie la CNSC pe 9 decembrie 2022, in ultima zi legala.
In vara anului 2020, CNAIR i-a desemnat pe turcii de la Nurol castigatori ai contractului, insa au fost depuse patru contestatii. In aprilie 2021, dupa decizia Curtii de Apel Bucuresti, CNAIR i-a desemnat din nou castigatori pe turcii de la Nurol si a urmat o noua runda de contestatii. In octombrie 2021, la a treia licitatie a aceluiasi lot, italienii de la Pizzarotti au fost desemnati castigatori. Grecii de la Intrakat au depus contestatie. Pe 9 august 2022, CNAIR anunta ca i-a desemnat definitiv pe italienii de la Pizzarotti, dar Intrakat a depus contestatie, iar CNSC a admis-o.
Pe acest lot de autostrada vor fi construite inclusiv doua pasaje de o complexitate tehnica ridicata:
– un pasaj cu o lungime de 733 m peste CF101 Bucuresti – Pitesti DN7
– un pasaj cu lungime de 650 m peste raul Colentina, CF 300 Bucuresti – Ploiesti si CF Mogosoaia – Buftea
In cadrul contractului sunt prevazute 10 structuri dintre care 2 pasaje de o complexitate tehnica ridicata, avand o lungime de 733 m (pasaj pe Autostrada de Centura peste CF101 Bucuresti – Pitesti DN7) si respectiv 650 m (pasaj pe Autostrada de Centura peste raul Colentina, CF 300 Bucuresti – Ploiesti si CF Mogosoaia – Buftea).
Traseul Autostrazii de Centura Bucuresti Nord – Lotul 1 se desfasoara pe teritoriul judetului Ilfov intre DJ 601A (Dragomiresti Vale – Bacu) si DN 1 in dreptul localitatii Corbeanca.