AUTOSTRADA SIBIU-FAGARAS, IN LINIE DREAPTA – CNAIR a transmis catre ANAP documentatiile pentru atribuirea contractelor

Constructia Autostrazii Sibiu-Fagaras intra in linie dreapta, a anuntat ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu. CNAIR a finalizat incarcarea in sistem si transmiterea catre Agentia Nationala pentru Achizitii Publice (ANAP) a documentatiilor pentru atribuirea contractelor necesare proiectarii si executiei celor 4 tronsoane ale acestei autostrazi (68,05 km):

Tronsonul 1: Boita (Autostrada Sibiu-Pitesti)

– Avrig-Marsa (DJ105G), va avea o lungime de 14,25 km.

Tronsonul 2: Avrig-Marsa (DJ105G) – Arpasu de Jos (DN1), va avea o lungime de 19,92 km.

Tronsonul 3: Arpasu de Jos (DN1) – Sambata de Sus (DJ 105B), va avea o lungime de 17, 61 km

Tronsonul 4: Sambata de Sus (DJ 105B) – Municipiul Fagaras si Drum de legatura cu DN1, va avea o lungime de 16,26 km pentru sectorul de autostrada si 5,65 km pentru drumul de legatura.

Perioada de proiectare a fiecarui contract va fi 12 luni iar cea de executie a lucrarilor va fi de 36 de luni.

Intregul proiect este finantat din fonduri europene nerambursabile.

Sectorul de Autostrada Sibiu – Fagaras are o importanta majora in desfasurarea traficului rutier pe directia Coridorului IV Pan European si face parte din proiectul mai amplu pentru conectarea infrastructurii rutiere la reteaua de transport europeana TENT – Comprehensive (Intercoridorul Moldova – Transilvania)”, a mentionat ministrul Sorin Grindeanu.

Agentia pentru Protectia Mediului Sibiu a emis pe 7 februarie acordul de mediu pentru Autostrada Sibiu – Fagaras. Lungimea totala a traseului va fi de 68,05 kilometri si va fi impartita in patru tronsoane. De asemenea, noua sosea de mare viteza va fi conectata la DN1 cu un drum de legatura de 5,65 kilometri.

Valoarea totala a investitiei este estimata la 7,5 miliarde de lei cu TVA.

Surse din cadrul Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) au declarat, pentru ”Lumea Infrastructurii”, in luna ianuarie, ca procedura de achizitie publica pentru proiectarea si executia lucrarilor la Autostrada Sibiu – Fagaras se va lansa in acest an.

Anul acesta vrem sa scoatem la licitatie contractul pentru proiectare si executie. La sfarsitul anului trecut, Ministerul Transporturilor si Infrastructurii a avizat studiul de fezabilitate pentru Autostrada Sibiu – Fagaras. Autostrada va avea o lungime estimata de 68 de kilometri si o valoare totala estimata la circa7,5 miliarde de lei, fara TVA”, au declarat surse din cadrul CNAIR, pentru ”Lumea Infrastructurii”, la acea data.

Autostrada Sibiu – Fagaras face parte din reteaua TEN-T Comprehenive, sectiunea care traverseaza Romania vest – est, pe ruta Nadlac – Arad – Lugoj – Deva – Sibiu – Fagaras – Brasov – Ploiesti – Bucuresti – Constanta.

Cele patru tronsoane ale proiectului sunt:

– Boita – Avrig

– Avrig – Arpasu de Jos

– Arpasud de Jos – Sambata de Sus

– Sambata de Sus – Fagaras (drum de legatura DN1).

Autostrada Sibiu – Fagaras se va desprinde din Autostrada Sibiu – Pitesti printr-un nod rutier de mare viteza, la Boita.

Viteza de proiectare pentru aceasta autostrada va fi de 140 km/ora, insa in zonele de deal va fi redusa la 100 km/ora, iar la nodurile rutiere – 80 km/ora.

Autostrada Sibiu – Fagaras va avea in total sapte noduri rutiere, la Boita, Avrig, Arpasu, Victoria, Sambata, Ileni si Fagaras.

Comitetul interministerial a aprobat pe 27 ianuarie 2022 proiectul Autostrazii Sibiu- Fagaras, dupa ce studiul de fezabilitate fusese analizat si avizat de Consiliul Tehnico- Economic de Avizare al Ministerului Transporturilor si Infrastructurii, la data de 28 decembrie 2021.

Secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Irinel Ionel Scriosteanu, afirma la acea vreme ca traseul Autostrazii Sibiu-Fagaras porneste din dreptul localitatii Boita si se termina in apropierea Municipiului Fagaras.

Traseul trece adiacent de localitatile Turnu Rosu, Sebesu de Jos, Racovita, Marsa – Avrig, Porumbacu de Jos – Porumbacu de Sus, Sarata, Scoreiu, Carta, Arpasu de Jos, localitati ce apartin judetului Sibiu si de localitatile Ucea de Jos – Ucea de Sus, Vistea de Jos – Vistea de Sus, Dragus, Sambata de Jos, Voila – Voivodeni, Dridif – Luta, Hurez, Municipiul Fagaras si Ileni, din judetul Brasov”, spunea oficialul.

Contractul de „Revizuire Studiu de Fezabilitate pentru Autostrada Sibiu-Fagaras” a fost semnat in aprilie 2015 cu asocierea Aecom Inginieria – Consitrans – Search Corporation pentru suma de 16,31 de milioane de lei, fara TVA. In lungime de 68 de kilometri, tronsonul Sibiu – Fagaras va face parte din Autostrada Sibiu – Brasov, ceruta de companii precum Continental, unul dintre cei mari angajatori privati din Romania.

Articolul precedentDRUMUL EXPRES BUCURESTI-TARGOVISTE INTRA INTR-O NOUA ETAPA – Studiul de fezabilitate se va incheia in februarie 2024
Articolul următorBENZINARII NOI PE AUTOSTRADA SOARELUI – CNAIR a dat in folosinta primele spatii de servicii in baza contractelor de concesiune 

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.