PODUL SUSPENDAT DE LA BRAILA E APROAPE GATA – Cea mai importanta etapa din investitie a fost finalizata, cel mai mare pod din Romania va fi gata in acest an

Podul suspendat de la Braila construit de Asocierea nipono-italiana IHI-WEBUILD (initial IHI-Astaldi) se apropie rapid de finalizare. Firma japoneza s-a ocupat de proiectarea podului suspendat si de testarea in tunel aerodinamic a machetei la scara a podului.

Iar cea mai importanta etapa din constructia Podului de la Braila a fost finalizata. A fost montat ultimul segment de tablier metalic al podului peste Dunare, urmand ca la inceputul lunii iulie sa inceapa operatiunea de sudare a segmentelor la pozitia finala

Podul suspendat peste Dunare de la Braila va fi cel mai scump pod construit vreodata in Romania. Constructia face legatura intre judetele Braila si Tulcea. Podul va avea, la final, doi kilometri lungime si o inaltime de aproape 200 de metri. 

Asa cum v-am anuntat saptamana trecuta, astazi (28 iunie 2022, n.r.) a fost montat ultimul segment de tablier metalic al podului peste Dunare, de la Braila. La inceputul lunii iulie va incepe operatiunea de sudare a segmentelor la pozitia finala. In total, sunt 86 de segmente de tablier metalic, care formeaza structura suprafetei de rulare a podului de la Braila. Fiecare segment al tablierului metalic are o greutate medie de 250 de tone. Segmentele de tablier metalic au fost realizate la santierul naval Braila, cu tabla de la Complexul Siderurgic din Galati”, spune secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Irinel Scriosteanu.

Acesta este primul pod suspendat realizat in Romania. Este ultimul pod peste Dunare inainte de varsarea in Marea Neagra, cel mai mare din Romania si al treilea din Europa, ca dimensiune. 

In faza de constructie japonezii de la IHI se ocupa de montarea elementelor metalice ale podului:

  • Cablurile de otel principale,
  • Cablurile de otel care sustin tablierul metalic,
  • Segmentele tablierului metalic.

In acest moment aproape toate cele 86 de segmente ale tablierului metalic sunt urcate pe pozitie, ultimul segment fiind programat pentru montare in aceste zile. Firma italiana WEBUILD (initial Astaldi) se ocupa de constructia drumurilor de acces la acest pod. Stadiul fizic al acestora se apropie de 35%”, spune Scriosteanu.

Potrivit reprezentantilor WEBUILD, doar drumurile de acces vor fi construite in totalitate pana la sfarsitul acestui an (2022), astfel incat circulatia pe pod sa poata fi deschisa.

Prin montarea ultimului segment al tablierului metalic al Podului Suspendat Braila-Tulcea s-a incheiat cea mai importanta etapa a acestui proiect de infrastructura rutiera! Incepand de saptamana viitoare, peste 200 de sudori vor lucra la fixarea definitiva a segmentelor care cantaresc impreuna peste 22.000 de tone”, spune, la randul sau, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

De asemenea, a fost finalizata instalarea predalelor pe viaductul de acces Braila. Au fost amplasate si grinzile metalice pe viaductul de acces ancoraj Jijila.

Se lucreaza intens la terasamentele aferente drumurilor de acces pe toate fronturile, atat pe malul dinspre Tulcea, cat si pe cel dinspre Braila, incepand de la pasajul peste calea ferata km 0+389, sensuri giratorii, centru de intretinere si coordonare, statie de taxare, drum de legatura si drum principal.

Avand in vedere promisiunea constructorului de a termina lucrarea, pana in decembrie anul acesta, depunem toate eforturile pentru a-l sprijini sa-si respecte angajamentul”, a mai spus secretarul de stat.

Investitia presupune amenajarea a 23 kilometri, dintre care 17 kilometri sunt pe teritoriul judetului Tulcea. Deasupra Dunarii este podul suspendat, in lungime 1,9 kilometri.

Podul are trei deschideri: o deschidere principala (1120 m) si doua deschideri laterale de 489,6 m pe malul Braila si de 364,6 m pe malul Tulcea. De o parte si de alta sunt prevazute doua viaducte de acces in lungime de cate 110 m fiecare. Drumul principal va avea doua benzi pe sens si va lega judetul Braila de judetul Tulcea, iar drumul de legatura spre Macin va avea o banda pe sens, in lungime de 4,3 km. In rest, vor fi realizate intersectii giratorii, 33 de poduri, podete, pasaje si o statie de taxare.

Pilonii au 192 m inaltime totala de la partea superioara a fundatiei si sunt localizati in aproprierea malurilor. Fiecare pilon este prevazut cu scari si lift, accesul fiind permis din benzile de intretinere localizate pe ambele parti ale tablierului.

La pilonul Braila sunt 72 piloti de 40 metri lungime, iar la pilonul Tulcea sunt 72 piloti de 38 metri lungime.

In cadrul Master Planului General de Transport, podul figureaza ca parte a Drumului Expres Buzau – Braila – Tulcea – Constanta, drum planificat a se realiza in perioada 2020–2030, care va conecta Nordul Munteniei si Sudul Moldovei de Nordul Dobrogei, unde se afla Delta Dunarii.

Articolul precedentPOD NOU IN JUDETUL BUZAU – A fost inaugurat primul pod pe drumurile nationale din judetul Buzau dupa 1989. Investitia se ridica la 17 milioane lei
Articolul următorREPARATII LA CALEA FERATA DIN PORTUL CONSTANTA SI PORTUL GALATI – Sinele vor fi inlocuite si peste 1.000 de traverse de lemn

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.