LICITATIA ARF PENTRU 20 DE TRENURI – Alstom si polonezii de la Pesa au depuse oferte

Young business people in a train

Autoritatea pentru Reforma Feroviara (ARF) a primit doua oferte la licitatia pentru achizitia a 20 de trenuri de lung parcurs, finantata prin Programul National de Redresare si Rezilienta (PNRR). Ofertele au fost depuse de Pesa si Alstom.

Ramele electrice vor circula cu o viteza minima de 160 km/h si maxima de 200 km/h, avand o capacitate de transport de minim 160 locuri fixe (clasa intai si clasa a doua).

Proiectul este o continuare a proiectului de investitii in prima serie de rame electrice de mediu si lung parcurs (37 vehicule, asa cum au rezultat din studiul de fezabilitate elaborat de echipa BEI-PASSA in perioada 2018-2020).

Valoarea estimata este cuprinsa intre 1.201.615.722 lei si 2.374.592.590 lei, fara TVA, inclusiv serviciile de mentenanta si reparatii necesare functionarii in conditii optime de siguranta si confort, instruire a personalului in ceea ce priveste exploatarea, operarea trenurilor, transportul, asigurarea, punerea in functiune si asistenta tehnica in perioada de garantie, conform Caietului de Sarcini.

Autoritatea pentru Reforma Feroviara (ARF) a anuntat ca a avut loc sedinta Comisiei de evaluare, desemnata in cadrul licitatiei privind achizitia a 20 de rame electrice de lung parcurs (RE-IR2), in vederea deschiderii ofertelor depuse.

Astfel, societatile care au depus documentatia sunt:

– POJAZDY SZYNOWE PESA BYDGOSZCZ SPOLKA AKCYJNA (POLONIA);

– S.C. ALSTOM TRANSPORT S.A. (ROMANIA).

De asemenea, ARF precizeaza ca in contractul de achizitie este prevazuta o clauza de revizuire privind posibilitatea suplimentarii perioadei de mentenanta cu inca 15 ani si cantitatii cu 9 rame electrice inter-regionale.

Suplimentarea cantitatilor achizitionate va putea fi facuta fara organizarea unei proceduri competitive, prin incheierea unor acte aditionale la contractul de achizitie.

Ramele electrice inter-regionale vor fi utilizate pe urmatoarele rute:

  • Cluj Napoca – Sighisoara – Brasov
  • Cluj Napoca – Alba lulia – Simeria- Targu Jiu – Craiova
  • Brasov – Ploiesti – Buzau – Focsani – Bacau- Pascani-Iasi/Suceava
  • Galati – Marasesti – Bacau – Pascani – lasi/Suceava
  • Galati-Braila – Faurei – Fetesti – Constanta (Mangalia)
  • (Mangalia) – Constanta – Fetesti – Braila – Marasesti – Bacau -Pascani – Iasi/Suceava
  • (Giurgiu) Bucuresti – Ciulnita – Calarasi

Conform analizei de exploatare a liniilor in curs de electrificare, Cluj Napoca – Oradea si Craiova- Calafat, extinderea serviciilor, dupa finalizarea electrificarii, trenurile vor fi operate si pe urmatoarele rute de circulatie:

  • Oradea – Cluj Napoca – Sighisoara – Brasov
  • Cluj Napoca – Alba lulia – Simeria- Targu Jiu – Craiova – Calafat

Finantarea proiectului este asigurata prin Planul National de Redresare si Rezilienta, „Componenta 4 – Transport durabil” si de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii, in limita sumelor aprobate anual cu aceasta destinatie, conform programelor de investitii publice aprobate potrivit legii.

Ulterior deschiderii ofertelor, comisia va incepe evaluarea acestora, in conformitate cu prevederile legale in vigoare si cerintele Caietului de Sarcini.

Pe langa achizitia celor 20 rame, proiectul include si achizitia serviciilor de intretinere si reparatii pe durata de viata, astfel: contractarea ferma pentru o perioada de 15 ani, cu posibilitatea de extindere la 30 de ani, dar si suplimentarea cantitatii cu 9 rame electrice inter-regionale. Suplimentarea cantitatilor achizitionate va putea fi facuta fara organizarea unei proceduri competitive, prin incheierea unor acte aditionale la contractul de achizitie.

Ramele electrice vor asigura, intre altele, circulatia cu o viteza minima de 160 km/h si maxima de 200 km/h, o capacitate de transport de minim 160 locuri fixe (clasa intai si clasa a doua), construite pentru a asigura confortul pentru deplasari de lung parcurs (7 – 10 h/directie), accesibilitatea persoanelor cu mobilitate redusa, suport pentru politicile nationale de aliniere la standardele europene prin echiparea cu sistemul de control al vitezei ETCS nivel 2”, spune secretarul de stat din Ministerul Transporturilor, Irinel Scriosteanu.

Investitia se va realiza prin intermediul Autoritatii pentru Reforma Feroviara, autoritatea din subordinea Ministerului Transporturilor si Infrastructurii, responsabila cu organizarea serviciilor de transport feroviar de calatori si achizitia de material rulant necesar pentru imbunatatirea calitatii acestora, al carei presedinte este Stefan Roseanu.

Articolul precedentAUTOSTRADA A7 PLOIESTI-PASCANI VA FI GATA IN 2025 – A7 si A8 vor fi transferate la CNIR
Articolul următorSASE OFERTE PENTRU AUTOSTRADA SIBIU-FAGARAS – Tronsonul costa 1,71 miliarde de lei, fara TVA

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.