Guvernul a aprobat indicatorii tehnico-economici pentru acest proiect in valoare de 11,07 miliarde lei pentru modernizarea liniei de cale ferata Bucuresti Nord – Craiova”, Subsectiunea 1: Bucuresti Nord – Rosiori Nord, lucrare de utilitate publica de interes national.
Finantarea investitiei se asigura din fonduri externe nerambursabile, bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii, venituri proprii ale Companiei Nationale de Cai Ferate „C.F.R.” – S.A., precum si din alte surse legal constituite, in limita sumelor aprobate anual.
Potrivit indicatorilor tehnico-economici aprobati, investitia va fi realizata pe parcursul a trei ani si urmareste modernizarea acestui tronson strategic al retelei feroviare nationale, parte a Coridorului Rin–Dunare, pentru a asigura cresterea vitezei, sigurantei si eficientei transportului feroviar de calatori si marfa.
Tronsonul Bucuresti Nord – Rosiori Nord, cu o lungime totala de 95,5 km, traverseaza municipiul Bucuresti (sectoarele 1 si 6) si judetele Ilfov, Giurgiu si Teleorman. Linia este dubla, electrificata si dotata cu bloc de linie automat.
Reabilitarea liniei de cale ferata pe acest tronson va permite circulatia trenurilor cu viteze maxime de 120 km/h (pentru trenurile de marfa) si 160-200 km/h (pentru trenurile de calatori).
Coridorul Rin-Dunare
Linia de cale ferata Bucuresti Nord – Videle – Rosiori – Craiova face parte din ramura sudica a Coridorului Rin–Dunare, asigurand legatura intre ramura nordica a acestui coridor (Curtici-Arad-Coslariu-Sighisoara-Brasov-Bucuresti Nord-Constanta) si Coridorul Orient/Est-Mediteranean (Curtici-Arad-Caransebes-Drobeta Turnu Severin-Craiova-Calafat), precum si conexiunea cu fostul coridor pan-european IX (Giurgiu-Bucuresti Nord-Ploiesti-Focsani-Bacau-Pascani-Iasi-Ungheni).