Termenul limita inaintat de Ministerul Transporturilor pentru finalizarea Centurii de ocolire Craiova-Varianta Sud DN56- DN55-DN6 este „nu mai tarziu de 31.12.2029”. Mentiunea apare in anuntul facut de Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere de semnare a contractului de finantare nr. 56/2024 pentru proiectul etapizat ”Centura de ocolire Craiova-varianta Sud DN56- DN55-DN6” dintre Ministerul Transporturilor, ca Autoritate de management pentru Programul Transport 2021-2027 si CNAIR.
Conform precizarilor oferite de CNAIR, obiectivul este amplasat pe partea de Sud – Est a municipiului Craiova, judetul Dolj si face legatura intre 3 drumuri nationale DN56 (Craiova-Calafat) – DN 55 (Craiova-Bechet) – DN6 (Craiova-Bucuresti) (Dn56 km 2+953 – DN55 km 7+875-DN6 km 216+150) si urmareste ” imbunatatirea competitivitatii economice a Romaniei prin dezvoltarea infrastructurii de transport care faciliteaza integrarea economica in UE”.
La fel ca si in cazul Variantei de ocolire Targu Mures, Centura de ocolire Craiova-varianta Sud DN56- DN55-DN6 , in lungime totala de 9,889 km de drum, care include 1 pod, 2 pasaje, 1 parcare de scurta durata si 2 intersectii giratorii, prevede constructia in doua etape, valoarea totala a investitiei fiind de 166.215.547,63 lei (33.243.109,52 euro).
Iata anuntul CNAIR:
„MINISTERUL TRANSPORTURILOR sI INFRASTRUCTURII, in calitate Autoritate de management pentru Programul Transport 2021-2027 de si COMPANIA NAtIONALa DE ADMINISTRARE A INFRASTRUCTURII RUTIERE S.A., in calitate de Beneficiar a finantarii au convenit, incheierea Contractului de Finantare nr. 56/2024, pentru proiectul etapizat ”Centura de ocolire Craiova-varianta Sud DN56- DN55-DN6”.
Localizare proiect: Obiectivul este amplasat pe partea de Sud – Est a municipiului Craiova, judetul Dolj si face legatura intre 3 drumuri nationale DN56 (Craiova-Calafat) – DN 55 (Craiova-Bechet) – DN6 (Craiova-Bucuresti) (Dn56 km 2+953 – DN55 km 7+875-DN6 km 216+150).
Obiectivele proiectului: Obiectivul general al proiectului este imbunatatirea competitivitatii economice a Romaniei prin dezvoltarea infrastructurii de transport care faciliteaza integrarea economica in UE, contribuind astfel la dezvoltarea pietei interne cu scopul de a crea conditiile pentru cresterea volumului investitiilor, promovarea transportului durabil si a coeziunii in reteaua de drumuri europene.
Obiective specifice ale proiectului: Construirea a 9,889 km de drum, 1 pod, 2 pasaje, 1 parcare de scurta durata si 2 intersectii giratorii.
Etapa I
Valoarea totala a proiectului (lei):2.702.786,31 lei;
Valoare eligibila nerambursabila din partea fondurilor (FEDR):2.108.542,17 lei, echivalenta cu 85 % din valoarea totala eligibila aprobata;
Valoarea cofinantarii eligibile a Beneficiarului, reprezentand co-finantare publica de 15% in valoare de 372.095,67 lei.
Etapa II
Valoarea totala a proiectului (lei): 163.512.761,32 lei;
Valoare eligibila nerambursabila din partea fondurilor (FEDR): 65.405.104,53 lei, echivalenta cu 40 % din valoarea totala eligibila aprobata;
Valoarea cofinantarii eligibile a Beneficiarului, reprezentand co-finantare publica de 60% in valoare de 98.107.656,79 lei.
Perioada de implementare- nu mai tarziu de 31.12.2029.
Codul SMIS al proiectului: 327212
„Proiect cofinantat de Uniunea Europeana din Fondul European de Dezvoltare Regionala, prin Programul Transport. Pentru informatii detaliate despre Programul Transport, accesati www.mt.ro”;
e clar, daca nu mai tarziu de 2029… pai 10 km ar trebuii facuti in maxim 1 an , in ce lume traiam!