INELUL METROPOLITAN ORADEA – 3 trasee propuse pentru inelul metropolitan de nord

Presedintele Consiliului Judetean Bihor, Ilie Bolojan, a prezentat, in cadrul sedintei ordinare, propunerile de trasee pentru inelul metropolitan de nord, un nou proiect de infrastructura menit sa imbunatateasca conectivitatea rutiera a zonei de nord a Oradiei. Toate cele trei trasee propuse se conecteaza la nord cu Centura Biharia, aflata in executie.

Drumul va fi proiectat conform standardelor unui drum national si ar trebui ca la finalul anului sa fie stabilit un traseu si costurile estimative.

Primul traseu (T1) are o lungime de 17,1 km si porneste din zona cartierului Tineretului din Oradea, traverseaza raul Crisul Repede in dreptul Uzinei de Apa din zona. Traseul urca dealul Podgoria, ocoleste localitatile Saldabagiu de Munte si Paleu, iar la capat se conecteaza cu Centura Biharia, prin drumul de legatura dintre Paleu si centura, aflat in lucru.

Avantajul acestui traseu este ca asigura continuitatea Centurii Oradea, contribuind la o mai buna conectivitate rutiera in zona. Printre dezavantaje se numara faptul ca traseul intersecteaza o zona inundabila, ceea ce impune construirea unui viaduct de peste 800 de metri lungime, lucru ce ar creste atat costurile, cat si complexitatea lucrarilor. Un alt dezavantaj este dificultatea obtinerii avizelor, din cauza trecerii prin zona de protectie a uzinei de apa si a barajului existent pe raul Crisul Repede, arata CJ Bihor.

Traseul 2 (T2) are doua optiuni de plecare: T2A (16,4 km) si T2B (14,9 km). T2A incepe de la iesirea din Oradea, inainte de localitatea Osorhei, unde se va amenaja un nou sens giratoriu, iar de acolo drumul ocoleste zona locuita din Osorhei si se apropie de localitatea Fughiu.

T2B porneste din sensul giratoriu existent la intersectia cu drumul de Fughiu si Centura Osorhei, ocolind localitatea Fughiu. Traseul traverseaza raul Crisul Repede in amonte de baraj si necesita construirea a doua poduri, peste Crisul Repede si un canal adiacent, urcand apoi dealul Podgoria printr-o zona nelocuita si ocolind localitatile Saldabagiu de Munte si Paleu. Aceasta varianta se conecteaza direct cu Centura Osorhei si Inelul metropolitan de sud.

Al treilea traseu (T3) are o lungime de 17,6 km si difera de T2 prin conectarea sa directa cu DN1. Acesta ocoleste complet localitatea Fughiu si incepe din zona benzinariei Lukoil de la iesirea din Osorhei, in directia Alesd.

Proiectul este supus consultarii publice pana la data de 12 septembrie 2024, ora 16:00. Persoanele interesate sunt invitate sa trimita observatii si propuneri, cu subiectul „Propuneri inelul metropolitan de nord”, pe mail sau direct la sediul Consiliului Judetean Bihor.

Dupa incheierea perioadei de consultare publica, vor fi efectuate analize multicriteriale pentru cele trei trasee propuse. In functie de costuri, complexitatea tehnica, impactul asupra mediului si cel social, va fi determinat traseul optim.

Aceste trasee pot suferi modificari dupa primirea tuturor observatiilor si in functie de solutiile tehnice. Drumul va fi proiectat conform standardelor unui drum national si ar trebui ca la finalul anului sa avem un traseu stabilit si costuri estimative. Acest inel inchide reteaua de drumuri din zona metropolitana: Centura Oradea, inelul metropolitan de sud si noile centuri construite de Consiliul Judetean Bihor. In felul acesta, conectivitatea zonei de nord a Oradiei si mobilitatea din aceasta zona vor fi mult imbunatatite”, a precizat Ilie Bolojan, presedintele Consiliului Judetean Bihor.

De asemenea, incepand din 28 august, au demarat lucrarile de asfaltare la sensul giratoriu situat pe DN 79, la intrarea in localitatea Nojorid dinspre Salonta. Pe durata desfasurarii lucrarilor, circulatia rutiera se va desfasura alternativ, pe cate o banda de circulatie.

Constructorii estimeaza ca aceste lucrari vor fi finalizate in termen de 3 zile. Ne cerem scuze pentru inconvenientele create si multumim participantilor la trafic pentru intelegere si rabdare.

Aceste lucrari fac parte din lotul 1 al inelului rutier metropolitan, pe tronsonul cuprins intre Nojorid si Baile Felix.

Lotul 1 are o lungime de 9 kilometri si este cuprins intre Nojorid si viaductul care se construieste peste DN76, la iesirea din Baile Felix. Lucrarile sunt executate de asocierea formata din firmele S.C. ASFAMIXT S.R.L (lider), S.C. OPR ASFALT S.R.L. si S.C. DACIA FABER S.R.L. Termenul de executie este de 18 luni, iar valoarea contractului este 70.143.942,59 lei, fara TVA.

Lotul 2 este cuprins intre km 9+055 – 17+017. Traseul porneste de la viaductul din Baile Felix, ocoleste localitatile Baile 1 Mai si Cheriu si se termina in Osorhei. Lucrarile sunt executate de firma PORR Construct, cu un termen de 18 luni pentru finalizarea proiectului. Valoarea contractului este de 81.688.374,45 lei, fara TVA.

Inelul metropolitan va asigura legatura cu drumurile nationale DN1, DN 76 si DN 79, inspre Cluj-Napoca, Deva si Arad, si cu centurile din zona metropolitana a Municipiului Oradea, respectiv centura Osorhei, centura Nojorid si centura Sanmartin.

Pentru realizarea acestei investitii, Consiliul Judetean Bihor a incheiat protocoale de colaborare cu Primaria Municipiului Oradea si Primariile comunelor Osorhei, Sanmartin si Nojorid.

Finantarea proiectului de infrastructura este asigurata de Ministerul Dezvoltarii, prin Programul National „Anghel Saligny”, din alocarile Consiliului Judetean Bihor si ale Primariei Municipiului Oradea.

 

Articolul precedentMAGISTRALA 6 DE METROU – Din 2028 vom circula cu metroul de la Gara de Nord la Aeroportul Otopeni
Articolul următorMAI MULTI BANI PENTRU DRUMURILE DIN REPUBLICA MOLDOVA – Guvernul moldovean a alocat 380 de milioane de lei din Fondul rutier pentru reabilitarea drumurilor

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.