CENTURA OSORHEI – Stadiul lucrarilor ajunge la 90%. Drumul de 5,8 kilometri este construit de austriecii de la PORR si costa 108 milioane lei fara TVA

Lucrarile la Centura Osorhei se apropie de incheiere. Constructorii lucreaza la amenajarea sensurilor giratorii, la santuri, la montarea parapetelor si la drumurile laterale. Stadiul fizic de executie a ajuns la 90%.

Traseul de 5,8 kilometri al Centurii Osorhei porneste din sensul giratoriu situat la intersectia cu drumul spre localitatea Cheriu, de pe Centura Oradea, ocoleste Osorhei prin sud si se termina in sensul giratoriu de pe DN1, care face legatura cu localitatea Fughiu.

Centura Osorhei va contribui semnificativ la descongestionarea traficului de pe cea mai aglomerata iesire din Oradea, cea spre Cluj, pe DN1. Nu vor mai fi blocaje inspre Osorhei, ceea ce inseamna economie de timp si de costuri”, anunta Consiliul Judetean Bihor.

In cadrul aceluiasi proiect se reabiliteaza cei 12,8 km de drum judetean dintre Osorhei si Copacel. Aici lucrarile presupun largirea drumului, amenajarea accesurilor la proprietati, refacerea podetelor si demolarea si refacerea podului peste Valea Sarand. Stadiul lucrarilor a ajuns la 70%.

Realizarea Centurii Osorhei si reabilitarea drumului judetean fac parte din obiectivul de investitii „Cresterea accesibilitatii pe drumurile judetene in Zona Metropolitana Oradea; Lot 1: Sector 1 (DJ767J) – Osorhei si DJ767E – Osorhei – Copacel”, din proiectul „Construirea si reabilitarea legaturilor rutiere secundare catre reteaua rutiera si nodurile TEN-T din Judetul Bihor”.

Lucrarile sunt executate de firma SC PORR Construct SRL, iar valoarea contractului pentru cele doua drumuri este de 108.275.129,09 lei, fara TVA.

Termenul de executie a fost stabilit la 18 luni din momentul ordinului de incepere a lucrarilor.

Finantarea este asigurata din bugetul Consiliului Judetean Bihor si din fonduri europene, prin Programul Regional Nord-Vest 2021 – 2027, prioritatea de investitii 5: O regiune accesibila, Obiectivul Specific (OS) 3.2.

Din proiectul „Construirea si reabilitarea legaturilor rutiere secundare catre reteaua rutiera si nodurile TEN-T din Judetul Bihor” mai fac parte Centurile Nojorid, Santandrei, Biharia si drumul de legatura dintre Biharia si Paleu, modernizarea DJ 763 Padis – Ic Ponor si reabilitarea DJ 795 Salonta – Tinca.

In prezent, Consiliul Judetean Bihor a finalizat sau are in lucru 8 drumuri noi in judetul Bihor, cu o lungime totala de 68 de km:

  • Centura Alesd – 5,8 km
  • Centura Beius – 9,3 km
  • Centura Santandrei – 5 km (finalizata si deschisa traficului)
  • Centura Nojorid – 8,4 km
  • Centura Sanmartin – 8 km (finalizata si deschisa traficului)
  • Centura Osorhei – 5,8 km
  • Centura Biharia – 8,7 km
  • Inelul Metropolitan Oradea – 17 km.
Articolul precedentTRAMVAIE NOI IN BUCURESTI – 250 de tramvaie noi vor fi cumparate in Bucuresti. Toate tramvaiele din Capitala vor avea aer conditionat
Articolul următorBANI EUROPENI PENTRU INFRASTRUCTURA – Romania a primit 260 de milioane euro finantare de la UE pentru trei proiecte de infrastructura

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.