AUTOSTRADA BUZAU-FOCSANI – Mobilizare buna pe santierele autostrazii Buzau-Focsani. La sfarsitul anului se va circula pe toti cei peste 82 de km ai Autostrazii Buzau- Focsani

Constructorul roman Spedition UMB dovedeste o mobilizare buna pe cele 4 santiere ale autostrazii Buzau-Focsani, astfel ca la sfarsitul acestui an, vom circula pe toti cei peste 82 de km ai Autostrazii Buzau- Focsani, anunta directorul general al CNAIR, Cristian Pistol, in urma unor controale pe santier.

Mobilizare buna a constructorului si pe cele 4 santiere ale autostrazii Buzau-Focsani! Am verificat astazi stadiul lucrarilor pe cei 82,44 km ai autostrazii Buzau – Focsani iar acestea evolueaza conform graficului. Constructorul roman (Spedition UMB) si-a asumat deschiderea circulatiei pe intregul sector de autostrada la finalul acestui an, desi termenul contractual pentru finalizarea lucrarilor pe tronsoanele 2 si 3 este anul 2025”, spune Pistol.

Acesta subliniaza ca ritmul de lucru pe santierele aflate in administrate de CNAIR a crescut constant in ultimii 3 ani.

La randul sau, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, prezinta stadiul lucrarilor pe fiecare tronson in parte din segmentul Buzau-Focsani.

Cele 4 tronsoane, a caror constructie este finantata prin PNRR, au o valoare insumata de 4,23 miliarde de lei (fara TVA). 

Ritm bun pe toate cele 4 Tronsoane ale Autostrazii Buzau- Focsani (82,44 km), parte a Autostrazii Moldovei (A7)”, arata Grindeanu.

Pe toate cele 4 Tronsoane stadiul fizic al lucrarilor a atins si chiar a depasit 30%:

  • Tronsonul 1 Buzau- Vadu Pasii (4,6 km). Stadiu fizic: 30%
  • Tronsonul 2 Vadu Pasii- Ramnicu Sarat (30,8 km). Stadiu fizic: 31%
  • Tronsonul 3 Ramnicu Sarat – Mandresti Munteni (36,1 km). Stadiu fizic: 30%
  • Tronsonul 4 Mandresti Munteni- Focsani (10,94 km). Stadiul fizic: 33%

Desi potrivit termenelor contractuale doar tronsoanele 1 si 4 trebuie finalizate in acest an, constructorul roman mi-a dat asigurari ca, la sfarsitul acestui an, vom circula pe toti cei peste 82 de km au Autostrazii Buzau- Focsani! Infrastructura de mare viteza pe care o construim va contribui la dezvoltarea accelerata a regiunii Moldovei prin conexiunile cu celelalte regiuni istorice ale Romaniei”, adauga ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.

Autostrada Buzau – Focsani face parte din Coridorul 3, Bucuresti – Regiunea NE (Moldova) si reprezinta o prioritate absoluta la nivel national, conform analizei din Modelul National de Transport, dezvoltarea infrastructurii rutiere prin constructia unei autostrazi in lungul acestui coridor va conduce la cresterea traficului rutier prin generarea de noi calatorii si atragerea de noi investitii in ariile urbane. Coridorul faciliteaza accesul in zona turistica Neamt sau nordul Moldovei.

CNAIR a semnat pe 12 ianuarie 2023 contractele de 2,78 miliarde lei fara TVA pentru executia tronsoanelor 2 si 3 ale sectiunii de autostrada Buzau-Focsani (parte a A7), lucrari aferente a 66,9 km din autostrada Buzau – Focsani cu ASOCIEREA SPEDITION UMB SRL – SA&PE CONSTRUCT SRL – TEHNOSTRADE SRL. La acel moment, constructor roman deja lucra pe tronsoanele 1 si 4.

Tronsonul 1: Buzau-Vadu Pasii (4,6 km)

Antreprenor: Asocierea SA&PE Construct SRL – Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL;

Durata contract: 20 de luni (executie);

Valoare contract: 689,28 milioane de lei, fara TVA;

Sursa de finantare: Programul National De Redresare Si Rezilienta (PNRR);

Stadiu actual: 30%.

Tronsonul 2: Vadu Pasii – Ramnicu Sarat (30,8 km)

Antreprenor: Asocierea SA&PE Construct SRL – Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL – SC Intertranscom Impex SRL;

Durata contract: 26 de luni (executie);

Valoare contract: 1,31 miliarde de lei, fara TVA;

Sursa de finantare: Programul National De Redresare Si Rezilienta (PNRR);

Stadiu actual: 31%

Tronsonul 3: Ramnicu Sarat-Mandresti Munteni (36,1 km)

Antreprenor: Asocierea SA&PE Construct SRL – Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL – SC Intertranscom Impex SRL;

Durata contract: 26 de luni (executie);

Valoare contract: 1,46 miliarde de lei; fara TVA;

Sursa de finantare Programul National De Redresare Si Rezilienta (PNRR);

Stadiu actual: 30%

Tronsonul 4: Mandresti Munteni-Focsani (10,94 km)

Antreprenor: Asocierea SA&PE Construct SRL – Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL;

Durata contract: 20 de luni (executie);

Valoare contract: 763,72 milioane de lei, fara TVA;

Sursa de finantare: Programul National De Redresare Si Rezilienta (PNRR);

Stadiu actual: 33%

Articolul precedentAEROPORTUL BRAILA-GALATI – ROMATSA si-a dat acordul de delimitare a spatiului aerian. Pista de decolare si aterizare va avea 3,5 km, la fel ca in Aeroportul Otopeni
Articolul următorBANI PENTRU SALVAREA TAROM – Comisia Europeana aproba un ajutor de stat de 95,3 milioane euro pentru restructurarea TAROM. Compania a primit deja 49 milioane euro

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.