ORASUL HOREZU VA AVEA CENTURA – Centura orasului Horezu va avea o lungime de 4 km si costa 201 milioane lei

Centura orasului Horezu va avea aproape 4 km, iar durata de executie a investitiei este doi ani. Valoarea totala a investitiei este de 201.286.000 lei. Ministerul Transporturilor si Infrastructurii a pregatit proiectul de Hotarare a Guvernului pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici aferenti obiectivului de investitii ”Varianta de ocolire Horezu”, judetul Valcea.

Finantarea obiectivului de investitii se realizeaza din fonduri externe nerambursabile – Programul Transport (P.T.) 2021-2027 si de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor si Infrastructurii, in limita sumelor aprobate anual cu aceasta destinatie, precum si din alte surse legal constituite, conform programelor de investitii publice aprobate potrivit legii.

Varianta de ocolire are o lungime de 3,696 km, are originea la vest de orasul Horezu, pe drumul national DN 67 km 149+535, unde se va amenaja un sens giratoriu. Traseul se desfasoara prin zona de sud a orasului, intersecteaza la km 1+955 drumul comunal DC 139 printr- un pasaj peste varianta de ocolire si apoi traverseaza printr-un viaduct raul Luncavat si drumul national DN 65 C (km 110+311) intre km 2+285 – km 2+610. La km 3+250 varianta de ocoliresupratraverseaza printr-un pasaj un drum local. Finalul traseului – km 3+696, presupune revenirea la drumul national DN67 km 154+111 prin amenajarea unei intersectii giratorii intre varianta de ocolire, drumul national DN67 si drumul judetean DJ 669. In plan traseul este alcatuit din 4 aliniamente racordate cu 3 curbe avand viteza de proiectare de 80 km/h.

  • Proiectul are ca scop realizarea unei variante de ocolire care sa scoata traficul greu si de tranzit din oras conducand la reducerea timpului de deplasare,  sporirea capacitatii de circulatie atat la intrarile si iesirile din localitate, reducerea poluarii fonice si cu noxe din zonele locuite. Astfel, solutiile propuse vor influenta infrastructura rutiera nationala in special la nivelul drumurilor nationale din zona proiectului DN 67 si DN 65 C si bineinteles la fluidizarea traficului local din oras”, releva Nota de fundamentare.
  •  
  • In cadrul studiului de fezabilitate au fost analizate 2 solutii, fiind aleasaprima, cu structura rutiera supla si poduri/pasaje cu  suprastructura din grinzi prefabricate din beton armat, avand valoarea estimata 201.285.526,47 lei.
  •  
  • Platforma drumului: 10 metri din care parte carosabila: 2 x 3,50 m; acostamente: 2 x l,50 m din care 0,75 m banda de incadrare cu aceeasi structura rutiera ca partea carosabila. Pentru amplasarea parapetelui de protectie au fost prevazute spatii laterale cu latimea 2x 1,70 m.
  •  
  • In lungul variantei ocolitoare s-au prevazut drumuri tehnologice de intretinere amenajate pe ambele parti cu latimea platformei de 3 metri.

Structuri

1. Pasaj pe DC139 km 1+955 peste VO Horezu. La km 1+955, traseul variantei de ocolire traverseaza drumul comunal DC 139 prin intermediul  unui pasaj cu trei deschidei de 21+24+21 m rezultand o lungime totala de 72,70 m. Schema statica este grinda simplu rezemata.

2. Viaduct pe varianta de ocolire peste raul Luncavat si DN 65 C. Structura are o lungime totala de 324,40 m cu 9 deschideri cu lungimea de 35 m. Schema statica este grinda simplu rezemata.

3. Pasaj peste drum local km 3+250. S-a adoptat o structura casetata din beton armat monolit C35/45, avand lumina de 12,00 m si o lungime totala de 21,70 m. Pasajul se va funda direct, cu imbunatatirea terenului de fundare. Racordarea cu rampele se va face prin intermediul unor placi de racordare din beton cu lungimea de 6 m. Racordare cu terasamentele rambleului variantei de ocolire se va face prin intermediul unor aripi prefabricate din beton.

Intersectii la nivel

Se va construi o intersectie giratorie cu DN67 (km 149+535) – km 0+000, cu 3 ramuri: 2 ramuri pe DN 67 si 1 ramura varianta de ocolire Horezu.

Au fost introduse corectii ale liniei rosii existente a drumului national DN 67 pentru racordarea la cotele proiectate ale sensului giratoriu. Pe zonele de racordare la cota existenta a drumului national se vor executa doar straturile asfaltice.

Iluminatul: s-a proiectat un sistem de iluminat cu telegestiune, ce utilizeaza lampi cu LED-uri pe viaductul peste raul Luncavat, in intersectiile giratorii si in parcarile de scurta durata.

Lucrari de mediu: S-au prevazut separatoare de hidrocarburi, bazine de sedimentare si bazine de retentie. In dreptul zonelor locuite sunt prevazute panouri fonoabsorbante.

Parcari: la km 1+200 este proiectata o parcare de scurta durata pe ambele parti ale drumului prevazuta cu iluminat public.

In prezent traficul greu si de tranzit se realizeaza prin interiorul orasului, pe traseul drumului national DN 67, care se intersecteaza in intravilan cu DN 65 C, DJ 665, DJ 669, DC 139, DC 144 si DC 146.

Obiectivul se identifica in cadrul Planului Investitional aprobat prin Hotararea Guvernului nr. 1312/2021 in lista proiectelor de variante de ocolire regionale, sub denumirea ”Varianta de ocolire Horezu”.

Proiectul are ca scop realizarea unei variante de ocolire care sa scoata traficul greu si de tranzit din oras conducand la reducerea timpului de deplasare, sporirea capacitatii de circulatie atat la intrarile si iesirile din localitate, reducerea poluarii fonice si cu noxe din zonele locuite.

Articolul precedentBILANTUL DRUMURILOR IN CLUJ – 30 de drumuri judetene au fost modernizate in 2023
Articolul următorPASAGERI IN NOUA CLADIRE-BIJUTERIE DIN OLTENIA – Cum arata noul terminal care se construieste la Aeroportul din Craiova

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.