Lucrarile la lotul 3 Pietroasele – Buzău (13,9 km), din segmentul de autostrada Ploiesti – Buzau (63,25 km), vor incepe la 1 martie. Constructorul turc Nurol Insaat are termen de executie 20 de luni pentru cei 14 kilometri, adica pana la finalul anului 2025.
Traseul lotului 3 al Autostrazii Ploiesti – Buzau se va desfasura intre localitatea Dumbrava, judetul Prahova, la intersectia cu Autostrada Bucuresti – Ploiesti si Municipiul Buzau.
”Pe data 1 martie incep lucrarile si pe Lotul 3 al Autostrazii Moldova (A7). Asocierea de constructori turci are la dispozitie 1,09 miliarde de lei (fara TVA) si 20 de luni pentru constructia celor 13,90 km de autostrada”, spune ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu.
Pe traseul acestui lot finantat prin PNRR, care se desfasoara intre Pietroasele si Municipiul Buzau, se vor construi:
– un nod rutier (Spataru) la intersectia cu DN 2,
– un nod rutier (Buzau) la intersectia cu DN 2B,
– 6 poduri
– un pasaj superior peste CF triaj si peste DN 2B.
”Este ultimul din cele 13 loturi ale A7 (intre Ploiesti si Pascani, finantate prin PNRR) care intra in executie si pe care trebuie sa se circule cel mai tarziu in anul 2026”, adauga ministrul.
La randul sau, directorul general al CNAIR, Cristian Pistol, spune ca a fost stabilita data de incepere pentru constructia Lotului 3 al Autostrazii Ploiesti-Buzau.
„Marcam astazi un alt moment important pentru Autostrada Moldovei A7! Am stabilit d de incepere pentru constructia Lotului 3 al Autostrazii Ploiesti-Buzau. Lucrarile vor incepe pe data de 1 martie 2024, iar constructorul (Asocierea NUROL İNSAAT VE TİCARET ANONİM SİRKETİ – MAKYOL İNSAAT SANAYİ TURİZM VE TİCARET ANONİM SİRKETİ) are la dispozitie 1.093.470.823,76 lei fara TVA si 20 de luni pentru constructia celor 13,90 km de autostrada”, spune Cristian Pistol.
Pe traseul acestei sectiuni se vor construi:
– Nod rutier Spataru – km. 52+850, la intersectia cu DN 2 este de tip B;
– Nod rutier Buzau – km. 62+200, la intersectia cu DN 2B este de tip B;
– Pod km 50+525;
– Pod pe drum agricol km 51+480;
– Pod pe DN 2 km 52+850;
– Pod pe DN 2B km 55+168;
– Pod pe DJ 203D km 57+850;
– Pod pe drum agricol km 60+258;
– Pasaj superior peste CF triaj si DN 2B km 60+985.
”Aceasta borna reprezinta un angajament ferm atat fata de dezvoltarea infrastructurii nationale, cat si fata de indeplinirea jaloanelor PNRR. Fiecare lot al Autostrazii A7 joaca un rol crucial in imbunatatirea conectivitatii regionale si nationale, facilitand astfel dezvoltarea economica si sociala pe termen lung”, spune seful CNAIR.
Autostrada Moldovei A 7 Ploiesti-Pascani (319 km) are 13 loturi, iar lotul unde responsabili sunt turcii de la Nurol este singurul pe care inca nu se lucreaza, contractul fiind semnat la sfarsitul anului trecut.
Pe lotul 1, Ploiesti – Mizil (21 km) lucreaza Asocierea Pizzarotti-Retter, iar pe lotul 2 Mizil – Pietroasele (28 km) asocierea Coni-Trace. CNAIR promite finalizarea lucrarilor la sfarsitul acestui an.
Celelalte zece loturi de la Buzau la Pascani, tronsoanele Buzau-Focsani (82,44 km), Focsani–Bacau (95,9 km), Bacau-Pascani (77,39 km) sunt construite de UMB. Doua dintre loturile din tronsonul Buzau-Focsani, 1 și 4, au ca termen de finalizare acest an, celelalte 2025.